• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

serre

Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou graag een kleine serre maken. Een goeie 2m50 lang op een 0.5m hoog. Het zou vooral voor kruiden zijn.

Hoe steek ik zo een constructie in elkaar, moet ik een stuk onder de grond starten, welk hout gebruik ik het best, hoe krijg ik het glas verwerkt bovenaan, maak ik best een schuifsysteem bovenaan of een deksel, ...

laat maar komen,

thnx

Lid geworden
7 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
kijk je ni meestal is rond wa ge op de kop kunt tikken?

Lid geworden
26 nov 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vooreerst zie ik niet goed waarom je kruiden in een kas zou zetten. De meeste kruiden overleven hier gewoon in open lucht. En een halve meter hoog lijkt mij ook al niet interessant.Een rozemarijn in een ietwat grote pot zal al vlug 70/80 cm hoog worden. Je kan je kruiden dan beter gewoon in potten zetten op die plaats of desnoods in de volle grond. Wat jij eigenlijk wil maken is een soort koude kas/opkweekbak. Daarin kan je iets vroeger zaaien en opkweken dan in de volle grond. Verluchten is echter heel belangrijk en noodzakelijk. Je bovenkant zal meestal moeten openstaan. Het lijkt mij niet zo'n zinvolle constructie.

Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hij mag ook wel iets hoger zijn (tot 1m)

Ik zou het liefst met een serre werken omdat het probleem is als ik de kruiden in de volle grond zet dat de katten er gewoon doorlopen en er hun behoefte kunnen in doen (vind ik soms nu in de tuin) en da wil ik tussen de kruiden zeker ni hebben.

Een constructie maken die altijd verlucht is moet zeker tot de mogelijkheden behoren. Heb ik al een idee voor.

welk hout gebruik ik daar best voor en waar kan ik dat redelijk goedkoop vinden (regio Sint Niklaas)

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor zo een "kweekbak", kan je mischien eens gaan zien naar tweedehands ramen?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan