• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

schuine liggende gewelven dankzij poutrel...

djonathaninjo

Nieuw Lid
Lid geworden
14 okt 2008
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Punten
6
Wat hebben jullie gedaan als je je gewelven laat plaatsen en aan de ene kant moeten ze op een I poutrel liggen en andere kant gewoon op de draagmuur. Aan de kant van de poutrel zal het gewelf iets hoger liggen.

maw mijn gewelf zal schuin komen te liggen.



zeggen jullie geen probleem dat laten we dan maar uitplakken of laten jullie het gewelf aan ene kant inslijpen ?



Kost dit veel geld?



graag enkele reacties
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
of opt laatst n halve steen of twee metsen zodat het gelijk ligt?
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
de plaatsen waarop de poutrel rust iets lager metsen
 
Lid geworden
10 sep 2008
Berichten
312
Waarderingsscore
0
Punten
0
http://bouwdagboek-david-peggy.muskesplace.be/

bij ons ook poutrel gestoken,de predallen hebben we laten voorzien met wachtijzer zodat de onderkant gelijk zit met onderkant van de poutrel



dit bekom je doordat de gewelven dan voorlopig op een balk steunen en tot juist tegen de poutrel geplaatst worden,het ijzer loopt dan door in de poutrel en bij het gieten word dit dan aan elkaar gegoten



dan moet je wel gaten laten in de poutrel boren om er nog wapeningsstaven horizontaal door te steken



indien je de muur lager uitmetst dan heb je nog altijd meer uit te pleisteren aan de poutrel e om de lip niet te zien
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Waarom zoeken jullie het allemaal zo ver? Laat de leverancier van de welfsels een trapje maken in de welfsels...
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
SvenVD wrote:
Waarom zoeken jullie het allemaal zo ver? Laat de leverancier van de welfsels een trapje maken in de welfsels...

waarom extra kosten maken als dat niet hoeft?
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Extra kosten? Komaan zeg... Reken eens uit wat de andere voorstellen hier kosten...
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
SvenVD wrote:
Reken eens uit wat de andere voorstellen hier kosten...

???



op 2 plaatsen iets lager metsen kost in mijn ogen niks meer hoor :wink:
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
SvenVD wrote:
Waarom zoeken jullie het allemaal zo ver? Laat de leverancier van de welfsels een trapje maken in de welfsels...

Dat lijkt me enkel nuttig als je plafond perfect vlak moet zijn.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Hoe ga je een verschil van 1cm maken? Juist, meest eenvoudige is stenen afslijpen. Dat kost ook tijd hoor. En over hoeveel meter gaat het hier? Al eens geinformeerd naar de meerprijzen voor zo'n trap? Als het 10 euro zal zijn zal het al veel zijn.
 
Lid geworden
29 mrt 2006
Berichten
257
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons kostte dat 80 euro meer om bij te plakken: wij hadden 4 poutrellen dus zeer veel extra plakwerk
 
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
3.635
Waarderingsscore
0
Punten
0
SvenVD wrote:
Hoe ga je een verschil van 1cm maken? Juist, meest eenvoudige is stenen afslijpen. Dat kost ook tijd hoor. En over hoeveel meter gaat het hier? Al eens geinformeerd naar de meerprijzen voor zo'n trap? Als het 10 euro zal zijn zal het al veel zijn.



poutrellen leg je over 't algemeen op een betonnen slof hé, dus die moet je gewoon 1 cm lager gieten...
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Gery wrote:
SvenVD wrote:
Reken eens uit wat de andere voorstellen hier kosten...

???



op 2 plaatsen iets lager metsen kost in mijn ogen niks meer hoor :wink:





en dan pleisterwerk 3 cm dik op welfsels over volleidge oppervlakte???
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
stefan wrote:
Gery wrote:
SvenVD wrote:
Reken eens uit wat de andere voorstellen hier kosten...

???



op 2 plaatsen iets lager metsen kost in mijn ogen niks meer hoor :wink:





en dan pleisterwerk 3 cm dik op welfsels over volleidge oppervlakte???



zoals ik al zei: Gery wrote:
SvenVD wrote:
Waarom zoeken jullie het allemaal zo ver? Laat de leverancier van de welfsels een trapje maken in de welfsels...

Dat lijkt me enkel nuttig als je plafond perfect vlak moet zijn.

o.a. bij pleisterwerk
 
Lid geworden
21 mei 2008
Berichten
88
Waarderingsscore
0
Punten
0
Even een oud topic bovenhalen..



Dit weekend bij schoonbroer op de werf gaan kijken en daar zag ik wat hierboven beschreven stond, zie foto.. Dit moet dan gewoon ''uitgeplakt'' worden? En wat ik mij eigenlijk afvraag, is dit luiheid langs de kant van de aannemer (waarom niet gewoon welfsels een beetje aanpassen) of is dit een normale werkwijze?



2qlsgty.jpg
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
Ten eerste, geen idee.



Ten tweede, een topic mag pas na 24u naar boven gehaald worden.

Ge kunt niet verwachten dat je direct een antwoord krijgt.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
poutrel leg je NIET op metselwrk, wel op een betonslof, dus deze iets lager

je kan ook welfsels krijgen met uitsparing voor poutrel, maar dat is iets duurder



op poutrel moet je eerst ook nog neopreenstrip leggen, nooit beton rechtstreeks op metaal
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
stefan wrote:
poutrel leg je NIET op metselwrk, wel op een betonslof, dus deze iets lager

je kan ook welfsels krijgen met uitsparing voor poutrel, maar dat is iets duurder



op poutrel moet je eerst ook nog neopreenstrip leggen, nooit beton rechtstreeks op metaal



idd bij ons ook iets lager de poutrel, zodat gewelven recht liggen.



Waarom die neopreenstrip? nut? als je druklaag giet loopt poutrel soms ook vol met beton wel...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan