Bouwinfo-tip:

Wil je gratis tips en richtprijzen voor je (ver)bouwproject?

Onze BOUWGIDS helpt je met slimme keuzes, praktische tips, checklists én inzicht in prijzen en premies.

Bovendien ontvang je 5% korting op aankopen in onze webshop en maak je maandelijks kans om een brandbeveiligingspakket te winnen!

Vraag hier je BOUWGIDS aan

Schuifhor demonteren

Roja92

Actief Lid
Lid geworden
5 sep 2016
Waarderingsscore
51
Punten
28
Kan iemand mij aub vertellen hoe ik de alu schuifhor die voor mijn pvc schuifraam staat kan demonteren om de gaas te kunnen vervangen aub? Plaatser van destijds is al jaren failliet.

Het midden van de hor loopt onderaan en bovenaan over de buitenste zijde van de boven- en onderrail.

Ik kan de hor naar boven heffen, maar zelfs al die de bovenerail raakt, heb ik onderaan niet genoeg speling om ze eruit te kantelen.

Nergens een schroef o.d te vinden, behalve als ik de dichting aan de linker- en rechterzijde van de hor verwijder, dan zie ik precies op de alu binnenkader op een schroef bovenaan (linker- en rechterbovenhoek), maar weet niet of die effectief voor iets dienen, aangezien ze in de doorlopende binnenkader zitten geschroefd. Foto van zon schroefje in bijlage.

In uiterst geval van nood kan ik de ondergeleiding losvijzen en de hor zo mee laten zakken uit de bovengeleiding maar doe dat liever niet omdat ik bang heb dat de schroefjes niet meer gaan pakken in mijn pvc kader achteraf.

Alvast erg bedankt!

Bijlagen

• 20260815_225656.jpg
    20260815_225656.jpg
    77,4 KB · Weergaven: 23
Terug
Bovenaan