• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Status
Niet open voor verdere reacties.

Schuifdeur

kevinzelzate

Nieuw Lid
Lid geworden
15 feb 2018
Waarderingsscore
0
Punten
6
Dag allemaal,
Ik heb de schuifdeur moeten vervangen in het huis waar mijn ouders wonen en heb hiervoor beroep gedaan op de Profel expert die de ramen van mijn huis geplaatst heeft en waar ik heel tevreden over was. Mooie ramen met mooie ventilatieroosters en degelijk geplaatst.
Nu is de schuifdeur die ze nu geplaatst hebben het lelijkste gedrocht dat ik ooit gezien heb.
Over de ventilatieroosters kan ik niets zeggen want dat stond blijkbaar in de offerte maar erg dat ze dat niet gezegd hebben dat dat opeens anders zou zijn dan bij mij.
De roosters aan de buitenzijde zijn gedeeltelijk wit ipv grijs, maar dit zal de ramenboer in orde brengen.
Maar de kader ziet er verschrikkelijk uit. Aan de binnenzijde is de onderste horizontale stijl grijs ipv wit (op de offerte staat wit). Aan de buitenzijde (grijs met houtstructuur) is de onderste horizontale stijl wit zonder houtstructuur en zit er een afdruipprofiel.
Ik ben daar woensdag en zal dan enkele duidelijkere foto´s nemen maar deze twee foto´s zeggen toch wel al iets. Aan de buitenzijde zie je de vaste zijde van de schuifdeur. Daar zie je dus grijs, dan een strookje wit, dan het afdruipprofiel waar ik echt het nut niet van inzie, en dan weer wit.
De vijsjes van het profiel zijn gewoon zichtbaar. Het wit is ook niet afgewerkt, en lijkt mij niet gemaakt om zichtbaar te zijn.
Ik ben meteen naar de ramenboer gegaan met de foto´s. Na héél lang overleg kwam er iem met een uitleg van verschillende mogelijkheden...zoals de vele opties bij auto´s en zo... wat een vergelijk, ik wil gewoon een normale schuifdeur van 320cm.
Hij is later die dag nog langsgekomen, en weer dezelfde uitleg van verschillende profielen en zo van die dingen. Echt mijn opmerkingen negeren constant eigenlijk.
Dus nu zijn oplossing:
-het grijze profiel binnen is normaal.
-het afdruipprofiel buiten is normaal
-het wit eronder is niet normaal dus ze gaan een latje spuiten op kleur en bevestigen onder het afdruipprofiel.

Ik zou het niet zo willen laten en ben eig enorm kwaad, vooral omdat hij gewoon alles normaal vond.
Het is geen Profel schuifdeur, maar dat stond in de offerte blijkbaar.
Ik dacht dat Vekamotion de serie was, op elke pagina van de offerte staat in het groot Profel Expert dus ja....
Maar eigenlijk denk ik dat dat gewoon een verzonken schuifdeur is, en dat dat verkeerd gefabriceerd is?

Ik zou van jullie willen weten of ik overdrijf? En zo nee, wat zouden jullie doen? Ik doe veel zelf en heb eig nog nooit problemen gehad met de aannemers die ik wel gehad heb.
Alvast bedankt

Bijlagen

• 20231016_163042.jpg
    20231016_163042.jpg
    152,2 KB · Weergaven: 135
  • 20231016_111244.jpg
    20231016_111244.jpg
    207,8 KB · Weergaven: 136

disco stu

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Waarderingsscore
2.191
Punten
113
Zelfs al had TS in de kleine lettertjes "vekamotion" gelezen, dan betwijfel ik of zijn frank was gevallen dat dat géén profel was en dat dat niet de productlijn is die hij al had.

Als TS duidelijk naar hetzelfde Profel product heeft gevraagd en als aannemer zet je zonder voorafgaande expliciete terugkoppeling zomaar iets anders op de offerte, dan ben je niet goed bezig...

Niemand zou blij zijn met dat resultaat.
Een aannemer die wat beroepstrots heeft ook niet.

De discussie kan gaan over wat er feitelijk in de offerte staat met een handtekening eronder, maar dan is men snel uitgediscussieerd. Je kan ook naar context kijken en het deontologisch aspect.

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Waarderingsscore
1.879
Punten
113
Zelfs al had TS in de kleine lettertjes "vekamotion" gelezen, dan betwijfel ik of zijn frank was gevallen dat dat géén profel was en dat dat niet de productlijn is die hij al had.

Als TS duidelijk naar hetzelfde Profel product heeft gevraagd en als aannemer zet je zonder voorafgaande expliciete terugkoppeling zomaar iets anders op de offerte, dan ben je niet goed bezig...

Niemand zou blij zijn met dat resultaat.
Een aannemer die wat beroepstrots heeft ook niet.

De discussie kan gaan over wat er feitelijk in de offerte staat met een handtekening eronder, maar dan is men snel uitgediscussieerd. Je kan ook naar context kijken en het deontologisch aspect.
Perfecte samenvatting van het hele verhaal.
Eigenlijk is TS al in het zak gezet vanaf het moment dat de verkoper besliste om een Veka raam te leveren ipv een Profel zonder ts hierover duidelijk in te lichten.
Jammer maar helaas.

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.281
Punten
113

Tussenkomst Moderator

vijandige reacties en reacties daarop verwijderd, topic wordt ook gesloten... Mocht de Topic Starter nog iets willen toevoegen mag hij met mij contact opnemen via privé bericht. Dan kijken we wel verder.

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.281
Punten
113

Tussenkomst Moderator

Op vraag van TS opnieuw opengezet. Als er op hetzelfde elan verder gegaan wordt door elkaar aan te vallen krijgen jullie een beloning... Een ban van een week. Kom achteraf niet klagen dat je het nie wist op voorhand hé.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan