Schuifdeur in dressing beter afsluiten, hoe?

Lid geworden
24 sep 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo, de titel zegt het al: in onze dressing hebben wij een schuifdeur. Het is een gewone houten deur om te schilderen.

De afstand tussen de deur en muur is ongeveer 2cm. Wat gebruikt men zoal om deze spleet "mot"dicht te maken?

alle suggesties zijn welkom!

ALFIrE

Lid
Lid geworden
8 jun 2006
Waarderingsscore
15
Punten
18
waarom stopt de deur 2cm van het einde?

begrenzing op de rail? (soms een blokje die er in zit)

deur te kort voor de opening?

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Alfire, je ziet het verkeerd. De deur schuift niet tot TEGEN de muur, maar VOOR de muur.

In onze Ikea-kleerkast zijn er borstels voorzien waar er plaats open is tussen de twee deuren die voor en achter elkaar schuiven. Aan het eind van de kast weet ik niet goed hoe het opgelost is, ik geloof dat daar een metalen profiel voorzien is, maar dat hebben we nog niet geplaatst. Ik zal eens op de site van Ikea kijken of die details daar zichtbaar zijn.

Edit:

http://www.ikea.com/nl/nl/assembly_instructions/pax-auli-pair-of-sliding-doors-200x201__FYTJ02_PUB.PDF

Op p. 20 zie je de borstelstrip die bovenaan aangebracht wordt tegen invallend stof of invliegende motten. Op p. 34, 35 zie je de metalen profielen die op de zijkanten komen (die wij dus nog moeten plaatsen, denk ik, er liggen in ieder geval nog wat metalen latjes in de dressing.) Afin, misschien inspireert het tot een oplossing bij jou?

Bovenaan