Schouw verwijderen

• Tags schouw
  • Margu

Nieuw Lid
    Lid geworden
    25 okt 2024
    Waarderingsscore
    13
    Punten
    8
    Dag allen,

Ik heb nog totaal geen ervaring met daken leggen en vroeg mij af hoe moeilijk het is om tijdelijk het dak toe te leggen en de muur te beschermen na het verwijderen van de schouw?
    We zijn aan het rondhoren om ons dak te laten isoleren, maar in de tussentijd zou ik vanbinnen al willen verder werken. Meer bepaald de schouw vanbinnen verwijderen. Het lijkt mij dan ook het veiligste om de schouw op het dak zelf eerste te verwijderen.

Is het zo makkelijk als verwijderen => roofing branden en loodslab steken?
    Of zou het beter zijn om de schouw langs binnen af te breken en enkele steunen te plaatsen om te ondersteunen totdat de dakwerkers komen?

Ik had na wat bekijken al wel een stuk van de binnenschouw verwijderd. De schouw buiten is kleiner en steunt eigenlijk maar op de helft van de binnenschouw.

Bijlagen

• IMG_1714.jpeg
      IMG_1714.jpeg
      489,2 KB · Weergaven: 26
    • IMG_1710.jpeg
      IMG_1710.jpeg
      467,5 KB · Weergaven: 25
    • IMG_9268.jpeg
      IMG_9268.jpeg
      370 KB · Weergaven: 26
    • IMG_3446.jpeg
      IMG_3446.jpeg
      504,7 KB · Weergaven: 25
    Laatst bewerkt:
    Ik zou het zon laten. Gewoon opening vanboven op de schouw opstoppen, zodat er geen vocht in kan.

Verwijderen bij renovatie dak zelf

TS wil de schouw langs binnen afbreken.
    Als je schrik hebt dat het gewicht van het stuk boven het dak dan door het dak gaat vallen als je de steun langs onder weg neemt, dan kan je de schouw op het dak ook gedeeltelijk afbreken tot boven de solins om het gewicht te verminderen en het gat toestoppen.
    Vevolgens langs binnen afbreken.

Hoe kan ik dan het beste de verwijderde Buitenschouw afwerken?

Zoals aangegeven, heb ik geen ervaring met dakwerken, dus zou ook niet met een lek willen zitten voor de komende maanden.

Of kan ik de buitenschouw bvb tot 2 stenen hoog afbreken en gewoon afsluiten met een deksteen voor de komende maanden bvb?

Of kan ik de buitenschouw bvb tot 2 stenen hoog afbreken en gewoon afsluiten met een deksteen voor de komende maanden bvb?
    Zo zou ik het doen.

• Leuk
    Waarderingen: fido
    Zo zou ik het doen.
    Beetje gek he.
    Die schouw is al niet zo veel buiten.
    Waarom zou je afbreken en dan terug gewicht erop leggen. ?
    Steek wat plastisch in die opening vanboven en kleef er een stukje roofing of kleef-loodvervanger op

Ik durf aan de hand van een foto niet te zeggen dat de schouw blijft staan en niet naar beneden komt, vandaar dat ik adviseer om hem af te breken.
    Als ts duidelijk ziet dat de schouw aan de muur van de buren is bevestigt zou hij hem kunnen laten staan.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
    Aangemaakt door
    Laatste reactie
    Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan