• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

schouw afbreken binnenmuur

T&M

Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
in onze woning die we aant verbouwen zijn staat een schouw waarvan we de ombouw (marmer) reeds verwijderd hebben.

nu zei iemand overlatast dat de schouw zelf eventueel ook kan afgebroken worden, zodat we dan een vlakke muur krijgen, is natuurlijk nog beter dan er gewoon gyproc tegen te plaatsen.



de verdieping is gemaakt met welfsels. kan ik zomaar die schouw afbreken? dan bekom ik toch een gat in de welfsels.. de welfsels rusten die hier niet op?

de schouw dat uit het dak komt word ook weg gedaan en terug pannen op dak gelegd, dus kan geen regen langs binnen?



is het gewoon een kwestie van het gat in de welfsels dicht te maken om het af te kunnen werken of komt er meer bij kijken dan gewoon de schouw wegkappen?
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
Begin van op zolder en werk je je zo naar beneden. Naar alle waarschijnlijkheid zal de schouw OP de welfsels gemetst zijn, en steunen ze dus niet op de schouw (tenzij het een enorme schouw moest zijn?). Er zal dus waarschijnlijk gewoon een gat id welfsels zitten. (Allez, goe kijken he) :wink:

Als je bovenaanafbreekt, gooi dan de stenen door de schouw naar beneden, helemaal onderaan maak je een gat, zo kun je mooi alles 'proper' afbreken.
 

T&M

Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
de schouw word alleen op de gelijkvloers afgebroken, niet op de verdiep. is dit een probleem als we onder gaan afbreken?
 
Lid geworden
9 jan 2010
Berichten
90
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zou ik nooit riskeren, of de schouw moest ingemetst zijn in de binnenmuur die blijft staan. En dan nog...
 
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
22
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gewoon afbreken, een half dagje goed doordoen en ge zijt er van af.

Ge zou de eerste nie zijn waarvan de ganse schouw naar beneden zou komen..
 
Lid geworden
6 mrt 2010
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo



Ook wij willen 3 schouwen afbreken in ons huis, van zolder tot gelijkvloers (geen kelder onder schouwen).

Is het nodig het dak op te kruipen om de 2 schouwen, (alletwee aan de nok, waarvan eentje in het midden van het dak) die buiten komt af te breken? Zou je die kunnen laten staan?

Anders moet ik een lange ladder gaan zoeken en hoogtevrees overwinnen :D



Dankjewel !



Tim
 
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
5.143
Waarderingsscore
1
Punten
0
Tim hoe zit je nokbalk?

Kan zijn dat die op de schouw rust.
 
Lid geworden
6 mrt 2010
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
De nokbalk loopt inderdaad dwars door 1 van de schouwen (die waarbij twee schoorstenen samenkomen tot een schouw)

Die schouwen steken op zolderniveau weliswaar slechts een breedte van een baksteen uit de muur, tot het punt waarop ze samenkomen, dan is het weer een stuk dieper.

De andere schouw komt toch niet uit op de nokbalk, maar wisselt wel van 1 kant van de muur naar de andere.

Ik heb er foto's van, maar zie niet meteen of het hier mogelijk is er eentje te plaatsen.



Groeten !



Tim
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan