• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Schimmel douche verwijderen?

Lid geworden
26 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iemand een idee hoe je schimmel moet verwijderen die zich vastgezet heeft op de siliconen voegen in de douche? Het gaat hier om een oude badkamer in een huurhuis.

No Money's wife wrote:
Iemand een idee hoe je schimmel moet verwijderen die zich vastgezet heeft op de siliconen voegen in de douche? Het gaat hier om een oude badkamer in een huurhuis.

product van HG in betere DHZ te verkrijgen en werkt goed en vlug en voor lange tijd

Ik heb dat produkt van HG gekocht. Is wel effectief maar volgens mij gewoon bleekwater (aan de geur te oordelen). En dat HG busje kost meer dan 7€ voor 500ml.

Merci, goeie tip voor ons appartement ook eens onder handen te nemen als de huisbaas bij uitchecking komt kijken!!

Mijn vrouw heeft zonet schoonmaakazijn van het Kruidvat ontdekt.

In een verstuivertje doen, aanlengen met water, op de voegen spuiten, even laten intrekken en dan afwassen (eventueel met schuursponsje).

Gewoon de goedkoopste bus azijn uit de supermarkt kopen. Verwarmen in de waterkoker (is die meteen ook ontkalkt), daar je wattenproppen of iets dergelijks in drenken en dat op de plaatsen des onheil tijdje laten intrekken. Helpt vooral goed voor kalkplekken. Schimmels inderdaad met bleekwater.

Koop maar niet teveel van die dure HG en andere prul. Huis- tuin- en keukenspul is nog vaak het beste.

Nog zo ene: om de laatste restjes weg te schuren: gewoon wat waspoeder op een sponsje. Werkt perfect en heeft iedereen in huis.

Ernieken wrote:
Ik heb dat produkt van HG gekocht. Is wel effectief maar volgens mij gewoon bleekwater (aan de geur te oordelen). En dat HG busje kost meer dan 7€ voor 500ml.

Vrienden van ons hadden dit ook gekocht maar samenstelling gelezen en was eigenlijk gewoon bleekwater. Je betaalt er dus alleen een pak meer voor dan gewoon een fles bleekwater te kopen.

Tis misschien te vanzelfsprekend, maar toch even zeggen dat een oude tandenborstel een superhulpmiddeltje is bij het poetsen van voegen.

Wat die schimmel betreft op siliconenvoegen is dit omdat de siliconen slecht zijn aagebracht geweest!!!En beter is MS polymeren te gebruiken

Meestal worden deze geplaatst door handige doe het zelvers.... die dan met een zeepprodukt de voeg mooi glanzend willen maken!

Het zijn nu net deze zepen die de siliconen kapotmaken ,precies allemaal gaatjes moest je deze bekijken door een vergrootglas.

In de handel zijn produkten te verkrijgen waarmee je perfect een siliconevoeg kunt afwerken.

een tip, helpt!

in een kommetje een mengsel maken van half witte azijn en half afwasmiddel.

De voegen, ook cementvoegen, met een tandenborstel poetsen.

zwarte voegen worden wit, kalkvoegen worden weer proper.

om de voegen heel wit te krijgen kan je ze daarna met een wat gedrenkt in zuurstofwater navegen.

Dit is iets wat werkt, na alle merken en middeltjes te hebben geprobeerd!

En veel goedkoper.

Het beste is natuurlijk de silicone verwijderen en herdoen met silicone sanitair van Wurt.voor mij is dit de beste silicone voor badkamers.Ik had vroeger ook dat probleem en nu zie ik al 3 jaar geen schimmel meer. :wink:

olievier pedro wrote:
Het beste is natuurlijk de silicone verwijderen en herdoen met silicone sanitair van Wurt.voor mij is dit de beste silicone voor badkamers.Ik had vroeger ook dat probleem en nu zie ik al 3 jaar geen schimmel meer. :wink:

Zal blij zijn als we verhuizen naar ons eigen huis met idd goede materialen... hopelijk geen schimmel meer :)

Iedereen, bedankt voor de tips... ze zijn een tijdelijk oplapmiddel tot onze verhuis ;-)

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan