• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

schilderwerken binnen: kit, waar aangeraden

JP's

Actief Lid
Lid geworden
30 mrt 2015
Waarderingsscore
26
Punten
28
Beste,

in mijn huidige woonst, toen niet bij nagedacht, maar we gaan binnenkort in onze nieuwe woonst gaan verven en nu zag ik onlangs op men job waar er herschilderd werd dat er afgekit wordt. Het is een nieuwbouw die nog nooit geschilderd werd, de laatste muurbehandeling was het pleisteren :) .

Mijn vraag, waar is het aangeraden en waar is het optioneel?
Wat is eigenlijk het grote voordeel?

We zullen keramische vloeren hebben met keramische plinten.
Onze binnendeuren zijn met omlijstingen.
Onze rolluikkasten komen niet uit de dag.
Ik weet niet welke info nog best gegeven wordt om jullie antwoorden te sturen.

gr
JP

• Leuk
Waarderingen: BnB2
Hier is gekit aan alle overgangen van pleisterwerk naar andere materialen zoals de ramen, plinten, omlijsting van de keuken en binnendeuren, ...

dank u
En wat is het nut eigenlijk dan?

ok, dus niet in de hoek tussen 2 muren die uit zelfde pleisterwerk bestaan. Hier op kantoor wel. Het nut zie ik hier niet echt van.

• Leuk
Waarderingen: BnB2
Ik kit elke binnenhoek af, zowel muur-muur als muur-plafond. Bij pleisterwerk is de kans op scheurvorming in die hoeken beperkt, maar het is nog net iets mooier afgewerkt door die hoek te kitten vind ik. Het kost niet veel extra, alleen wat tijd.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan