• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Schilderen op 'vlies'

Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij zouden graag onze gepleisterde muren schilderen, maar er een soort vlies tussen doen zodat er geen scheuren/kraken zichtbaar worden op termijn. We willen echter dat het er uitziet zodat je geen 'structuur' of 'textuur' ziet. Met welk 'vlies' kan dit? Hoe heet dit, en wat zijn de beste?
 
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Daar kan je glasvlies of variovlies voor gebruiken.
 
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
Regis07 wrote:
V-200 S maar deze hoeft geen grondlaag meer, is ook merkelijk duurder.



Plaats variovlies M-120 (120gr/m²), is licht en beschermt ook uw muren, is trouwens nog niet zolang op de markt.

Al de namen die ik u heb doorgegeven zijn effen.

http://www.erfurt.com/cms/nl/products/p ... vlies.html

Bedankt. Hoe hoger de Q-waarde, hoe gladder/effener (Q3, Q4 staat op de site van Erfurt)? De V-200S is Q4, al de andere "maar" Q3.

De V-200S is relatief goedkoop te krijgen in Duitsland, dus ik overweeg die. Is er een nadeel dat die zwaarder is? Ik las wel dat die 200 "gepigmenteerd" is (wat is dat?) en dat je elke oneffenheid zou zien. Wij willen gewoon matte verf aanbrengen, maar dus zo effen mogelijk. Kiezen we dan best de V200, de v180 of de m120?
 
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
Regis07 wrote:
Indien er oneffendheden in de muur zijn dan zullen deze ook niet verdwijnen.

Matte verf en matte verf is twee. De welke gaat u gebruiken (merk, naam, ...)?

Hoe matter de verf hoe meer verdoezeling van de gebrekken. Opgepast met schrijflijnen en reiningbaarheid!

Wij gingen matte verf van Levis gebruiken. Of is dit niet aan te raden?

Wat het Variovlies zelf betreft, wat is nu echt het verschil tussen 160, 180 en 200? We willen dat het vlies onzichtbaar is, zodat men denkt dat er op de muren is geverfd (maar we dan wel de voordelen van het vlies hebben natuurlijk).
 
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
Regis07 wrote:
Gezien u in DE de V-200 S goedkoop kan kopen dan zeg ik doen en is ook gepigmenteerd (grondlaag).

Vergeet dan ook niet om met de juiste verfrollen te werken om te bekomen wat u schrijft :!:

Wat betekent "gepigmenteerd" precies? Ik kan de V-200S kopen voor zo'n 38 euro per rol.

En welke verfrollen zijn dan de beste? Qua matte witte verf, is Levis een goede keus?
 
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
Regis07 wrote:
Als u graag strak werkt dan gebruikt u kortharige verf rollen van 6 mm, deze vindt u in de betere verfwinkel (bvb Colora)

Ik geef geen commentaar over de verf Levis uit ervaringsgebrek.

Bedankt. Welke verf raadt u wel aan? Ik hoorde goede zaken over Boss.
 
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
Regis07 wrote:
Boss verf is een zeer degelijke verf van het duurder segment.

Ga naar de dichtsbijzijnde Colora winkel en die mensen zullen u met alle plezier verder helpen.

U vindt er alles wat u nodig hebt.

U weet al waar voor het vlies, de universele wandlijm van Boss paints is goed. De rollen vindt u daar ook :)



Er zijn natuurlijk nog andere namen

Of sikkens, Herbol, Sigma, Caparol ... Allemaal professionele verven.

Thanks. De dichtsbijzijnde Colora-winkel is 250 km ver. Maar ik overweeg wel om Boss te halen, één grote levering in één keer. Of ken je evenwaardige Duitse merken (die hier makkelijker te krijgen zullen zijn)?

Caparol kan ik in de winkel om de hoek kopen, heb ik nu gezien. Kan dit de vergelijking met Boss aan?
 
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is het de moeite om dergelijk 'vlies' ook te gebruiken op Gyprocs (zolder) vooraleer het te schilderen (dus na het pleisteren van de naden)?
 
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
Regis07 wrote:
Gezien u in DE de V-200 S goedkoop kan kopen dan zeg ik doen en is ook gepigmenteerd (grondlaag).

Vergeet dan ook niet om met de juiste verfrollen te werken om te bekomen wat u schrijft :!:

Ik heb een rol V-200S gekregen. Dit is heel anders dan andere vliezen van Erfurt: je kan dit vlies scheuren en als je het plooit blijven er plooien zichtbaar. Ik vraag mij af of dit dan wel goed is als vlies... Misschien beter toch 150 of 160 gram nemen?
 
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
Regis07 wrote:
Ben je wel zeker dat het dit product van erfurt is (je kan het kapot scheuren :shock: ).

Ik heb mijn catalogus genomen en geprobeerd ... niets nada nothing... scheur.



"Als je het plooit blijven er plooien zichtbaar" .

Zo is dat normaal maar het is toch de bedoeling om dat vlies ergens op te lijmen en glad te strijken :!:

:idea: De V-220 S is 200gr/m².



Post even de etiket van uw rol, zodat we kunnen beoordelen

Het is ECHT dat hoor ;-) maar je kan het echt gewoon scheuren, die V-200S

http://goo.gl/FXj9J

Hoe bedoel je dat je je catalogus niet kan scheuren? Of bedoel je een staal?
 
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
Regis07 wrote:
Scheurt u deze zoals een blad papier of moet je enige moeite doen :?:

Ik moet moeite doen, dat wel. Het is wel ongelooflijk effen, maar ik vraag me af of dat even sterk is dan een 150 of 160 gram met een zichtbare "structuur" (bij barsten of het "zetten" van de muur)... Mijn plakker/schilder werkt normaal met Pama Background 2152 (150 gram), als je dat iets zegt (van het merk Pamalux).

Maar ik wil iets heel erg effen.

Hoe is die 180 gram van Erfurt? Hoe voelt die aan/is die anders in gebruik dan de 200? De winkels hier hebben die normaal niet (180 en 200) zodat ik telkens een hele rol als staaltje moet kopen.
 
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb er geen verstand van, dat klopt, maar ik weet wat ik wil bereiken: een zo glad en effen mogelijke muur in het wit geschilderd (RAL 9010). Mijn schilder werkt met het vlies dat ik hiervoor noemde, maar ik mocht suggesties doen voor een ander vlies (eventueel effener). Vandaar dus deze discussie. Nu heb ik hem gevraagd om een stuk van elk vlies te nemen en er 2 lagen op te schilderen. Morgen bekijk ik het resultaat en vergelijk ik. Als ik geen of bijna geen verschil zie, laat ik hem zijn vlies gebruiken, dat hij gewoon is, dat breder is (1,06m ipv 0,75) en iets goedkoper is... Dat was althans mijn redenering.

De verf die gebruikt zal worden is Indeko-plus van Caparol
 
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
0
Punten
0
Regis07 wrote:
Gezien u in DE woont, zijn daar andere regels/normen/gewoontes van toepassing en worden duidelijk andere materialen gebruikt bvb. het muurvlies van "Pamalux".

Die vakman zal u zeker vakkundig genoeg adviseren en zoals je schrijft maakt hij zelf een staal.



Van in het begin heb ik u geschreven dat de V-200 S een duur product was maar aan de prijs dat u het kan kopen (€ 38,- de rol) is dat zeker een goeie zaak.

Klopt, ik vroeg dit als tweede mening, en jij hebt duidelijk verstand van deze vliezen... Als we abstractie maken van de prijs, dan is de V-200 S toch een goede optie?
 

Borre

Lid
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
110
Waarderingsscore
1
Punten
18
Ik ga de komende weken ook vliesbehang hangen op onze gyproc plafonds op de slaapkamers (variovlies).



Heeft iemand tips om dit zo goed mogelijk naadloos te doen?
 

Coop

Lid
Lid geworden
20 apr 2006
Berichten
673
Waarderingsscore
0
Punten
16
Een collega vertelde me dat je beter vliesbehang kunt nemen ipv de muur te primeren, primer zou duurder zijn dan vliesbehang, zou dit kunnen kloppen ?
 

Coop

Lid
Lid geworden
20 apr 2006
Berichten
673
Waarderingsscore
0
Punten
16
Regis07 wrote:
Kostprijs!

Primer is pot schudden en open en je kan beginnen (dit is grof uitgedrukt maar sommige denken zo).

Vlies behang, banen snijden, lijm voorbereiden en aanbrengen, vlies plaatsen en afwerken, binnen en buitenhoeken behandelen.

Wat denk je nu zelf ?



En indien je het zelf doet ?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan