Scheur in glas

Lid geworden
10 jul 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Wij hebben een scheur in het glas van het vaste raam.
Er staat niets voor het raam, het raam ernaast staat dag een nacht open.
Het lijkt me dan toch raar dat er een thermische breuk is.
Je ziet op de foto ook dat de zilveren strip verzakt is.

Iemand enig idee?
Ik vermoed dat de ramenman het houdt bij een thermische breuk.

Maar wat is dan de verklaring van de verzakking?
Alvast bedankt,

img_5693.jpg

Bijlagen

• img_5693.jpg
    img_5693.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 1
Lid geworden
10 jul 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
img_5697_0.jpg

Bijlagen

• img_5697.jpg
    img_5697.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 0

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
253
Punten
83
Ik kan wel geen echte scheur zien op die foto ?

Voor thermische breuk moet de scheur bijna altijd haaks op het raamkader staan en aan de rand vertrekken.

EDIT: ah, betere foto. Voor een thermische breuk zou die dan wel een vreemd verloop kennen.

EDIT2: vraag is of de oorzaak van de scheur uitmaakt. Glasbreuk, wat de oorzaak ook is, schijnt zelden onder de garantievoorwaarden te vallen.

Generaldude

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Waarderingsscore
162
Punten
63
Is idd gewone glasbreuk. Glas heeft nu eenmaal die rare eigenschap :eek:). Valt nooit onder garantie tenzij je binnen de zes maand na plaatsing kan bewijzen dat de fout bij de plaatser ligt.  Gewone glasbreuk is altijd een mooie vloeiende lijn in dit geval hier een boog naa rlinks boven. Thermische breuk is een zeer onregelmatige lijn die alle kanten op gaat

Afstandshouder is waarschijnlijk gewoon scheef geplakt. Komt voor en is toegelaten zolang de dichting tussen de glasplaten niet in gevaar komt.

Voor een exacte beoordeling zou een foto zonder glaslat beter zijn

A

Atoomn°13

Guest
Voor zover ik op de foto kan zien, zit er geen rubber (of sillicone) aan de buitenzijde (regenzijde) van het raam.

Mocht dit zo zijn... dan is dit wel n blunder van de glasplaatser/schrijnwerker.

Bij windbelasting, wordt zo n (loszittende) ruit logischerwijze heen en weer geblazen/gezogen over het glassteun-blokje, waardoor ze breekt... ter hoogte van... dat glas-steunblokje. (wat me hier het geval lijkt)

Lid geworden
10 jul 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor de reacties! 

Ben even gaan kijken en er zit rubber aan de buitenkant. Dat kan geschrapt worden als reden.

dat wordt een offerte vragen en hopen dat de brandverzekering tussenkomt. We hebben glasbraak inbegrepen. 

Lid geworden
28 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit is geen thermische breuk maar een spanningsbreuk. Eventueel glaslat afnemen om te zien of het steunblokje op die plaats staat van het begin van de barst  , het zou kunnen dat het te smal is en één van de twee ruiten er niet op steunt... 

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan