• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Scheur en schuine muur

Lid geworden
27 okt 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hoi allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het renoveren van een oude woning en heb nu een grote verticale scheur ontdekt. Deze loopt van de buitenmuur op de begane grond helemaal door tot aan het dak en is ook aan de binnenkant zichtbaar.

De tegenoverliggende muur vertoont precies dezelfde scheur.

Ik heb al een stabiliteitsingenieur ingeschakeld, maar de wachttijd bedraagt helaas zes maanden.

Zou iemand hier, op basis van de foto's, alvast wat meer duidelijkheid kunnen geven of mij enigszins gerust kunnen stellen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

1000001669.jpg
1000001671.jpg1000001670.jpg1000001676.jpg1000001673.jpg1000001675.jpg

Lijkt mij dan de aanbouw die op een ander moment gezet is dan de rest en dan een zettingscheur heeft gekregen. Op zich niet iets verwonderlijk. Als de scheuren stabiel zijn EN de fundering is goed uitgevoerd heeft dit geen verder probleem te zijn voor jou.
Als je er een half jaar op moet wachten kan je ook een andere zoeken?

Het klopt dat dit deel van een ander jaar is.
De woning is van 1937 maar er is op verschillende tijden stukken bijgebouwd.
Ik vermoed tussen 1970 en 1980.
Van de fundering weet ik niet zo veel.

Scheur is x tijd geleden dichtgesmeeerd en blijft zo te zien dicht?
Alles is dus stabiel en vormt geen probleem meer.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan