scheur betonplaat

Lid geworden
6 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Tijdens de zomerperiode is een aannemer gestart met de bouw van onze woning. De aannemer zal ons de woning wind-dicht opleveren.

Het is ons niet opgevallen of dit reeds van het begin zo was, maar recent merkten we een scheur in de betonplaat/vloerplaat (volstort gewapende betonplaat, ter vervanging van een fundering)

Naarmate de bouwwerken vorderden leek het of de scheur alsmaar langer werd. Nu het dak (gewicht??) erop ligt loopt de scheur van de voorkant van de woning helemaal door wat de living moet worden, naar de achterkant van de woning.

Kenmerken van de scheur:

- staat zo'n 3 mm open

- heeft een lengte van 12 meter

- recent zijn ook de eerste, laagste rij snelbouwstenen mee gaan scheuren tot aan de waterkering.

Kan iemand mij uitleggen of dit een "droogscheur" kan zijn?

Moet ik vrezen voor de stabiliteit van mijn woning, daar de kans bestaat dat mijn vloerplaat in twee delen is gebroken?

Moet ik de oplevering van mijn woning aanvaarden?

Alvast bedankt voor de reactie.

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
30
Punten
48
Men heeft dus gewoon netten van 8 gebruikt (omdat het zo voorgeschreven was ...) voor een constructie die ik als "serieus belast" aanzie ...

En dit in een vrij normale betondikte ...

Net als de man van ECC zullen er wel een paar zijn die onmiddellijk hun stuiver hadden zien vallen ... Al was het en pompist geweest die terloops vroeg of er nog en vediep moest opkomen .... het kon U veel ellende bespaard hebben ...

k.b.

Lid geworden
10 jul 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ondertussen heb ik van de verzekering de bevestiging dat ze gaan tussenkomen. Dat is al een hele geruststelling.

ECC komt nog eens ter plaatse kijken.

Hoe lopen de zaken bij jou ondertussen topicstarter?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan