Beste leden, graag had ik Uw visie/hulp omtrent de schema's die ik tekende.
Het gaat om een woning van 1981 die bij de keuring niet conform was.
De inbreuken en opmerkingen van het keuringsverslag, heb ik aangepast/hersteld.
Omdat het een bestaande situatie was, heb ik alle alle leidingen, stopcontacten,lichtpunten, schakelaars één voor één bekeken.
Zo de kringen kunnen volgen en alles genoteerd.
De zekeringskast bevatte de meeste inbreuken. Ontbreken van afdichtingen, smeltzekeringen, kableren.
Daarom heb ik gewoon nieuwe diff's geplaatst ( moeten volgens de keurder 63A zijn ipv 40A), een aardingsonderbreker ( die ontbrak) en meteen alle automatische zekeringen vervangen. Dit simpelweg om met kamgeleiders met vork van 10 mm² te kunnen werken.
Ik volg dit forum al jaren, de meeste zaken vond ik in gelijkaardige topics dus een berg aan informatie waarvoor dank.
Ik voeg beide schema's toe en sta open voor commentaar, advies.
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor elke reactie, Brecht
Het gaat om een woning van 1981 die bij de keuring niet conform was.
De inbreuken en opmerkingen van het keuringsverslag, heb ik aangepast/hersteld.
Omdat het een bestaande situatie was, heb ik alle alle leidingen, stopcontacten,lichtpunten, schakelaars één voor één bekeken.
Zo de kringen kunnen volgen en alles genoteerd.
De zekeringskast bevatte de meeste inbreuken. Ontbreken van afdichtingen, smeltzekeringen, kableren.
Daarom heb ik gewoon nieuwe diff's geplaatst ( moeten volgens de keurder 63A zijn ipv 40A), een aardingsonderbreker ( die ontbrak) en meteen alle automatische zekeringen vervangen. Dit simpelweg om met kamgeleiders met vork van 10 mm² te kunnen werken.
Ik volg dit forum al jaren, de meeste zaken vond ik in gelijkaardige topics dus een berg aan informatie waarvoor dank.
Ik voeg beide schema's toe en sta open voor commentaar, advies.
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor elke reactie, Brecht