Schema elektriciteit -> keuring

Lid geworden
5 sep 2016
Waarderingsscore
10
Punten
18
Ik heb een installatie van een handelspand aangepast en nieuwe schema's getekend op basis van de bestaande. Deze plannetjes waren wel anders dan de gebruikelijke eendraadsschema's die ik gewend ben. Voldoen deze voor de keuring?
Er hoort uiteraard nog een grondplan bij met aanduiding lichtpunten, schakelaars en stopcontacten.

bedankt!

Bijlagen

Dit zijn geen eendraadsschema's maar aansluitschema's, maar als je alle info van de diffs en automaten invult ga ik er vanuit dat een keurder er niet moeilijk over doet.
Een echt eendraadschema maken heeft uiteraard de voorkeur.

Ok, bedankt. Kleine moeite om nog een eendraadschema te maken ook.
Met alle info bedoel je dan het type diff? Welke info van automaten zou er nog bij moeten?

Type en kortsluitstroom bij automaat en diffs.

de kwh meter ,type en plaatsing van leidingen en
aarding ook nog toevoegen

Bedankt voor de reacties.
Bij deze het eendraadschema. Een 5 polig stopcontact, is daar een specifiek symbool voor?

Bijlagen

kortsluitstroom van automaten nog erbij

kabel die er ligt is 3x ipv 3G ?

mss de hoofdautomaat ook er nog bij zetten

Bedankt voor de reacties.
Bij deze het eendraadschema. Een 5 polig stopcontact, is daar een specifiek symbool voor?
Hoe ligt de kabel in buis, in of opbouw. Vergeet ook andere documenten als uitwendige invloeden niet. Bij niet-huishoudelijke installatie ook op bord melden welk net je hebt en de kortsluitstroom. Denk er ook aan dat handelspand meestal ook LSOH kabel moet zijn.

Hoe worden de lampen bediend? Via drukknoppen? Deze dan ook nog tekenen. Of dient sturing daarvoor? Als dit op 12 of 24 V is moet dit tegenwoordig ook op schema staan.

Vakje voor handtekening eigenaar moet niet meer.

Mss is evacuatieplan ook nog nodig?

Je kan toch onmogelijk alle kabels gaan vervangen?
Ik heb vooral bestaande stopcontacten verwijderd en wat gewijzigd aan de schakeling van de lichtpunten. Nieuw is enkel het laadpunt en het stopcontact van de oven (3 fasen).
Evacuatieplan? Ff. opgezocht, blijkbaar noodzakelijk als het een publieke ruimte is. Dat is niet het geval. Bezoekers komen enkel op afspraak. Is dat dan publiekelijk. Het was een voormalige tandartspraktijk en er waren ook geen evacuatieplannen aanwezig.
Edit: advies brandweer vereist het... maar dit heeft toch niets te maken met keuring elektriciteit?

Laatst bewerkt:
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan