sauna met houtkachel

• Tags elektriciteit elektriciteitsbord verwarming wellness
  • G

Guest

Guest
    Heeft er hier iemand een sauna thuis met een houtkachel ipv een elektrische? of iemand in de nabijheid...?

Vandaag zag ik in de krant een foto van een saunaton, die dus gestookt werd met hout. De ton vind ik niet mooi voor bij ons, maar het concept van de kachel wel.

Dan moeten we enkel maar beetje elektriciteit voor een lampke voorzien, ipv een hele nieuwe zekering laten bijzetten, of zelfs nar 3fasen overgaan.

bedankt!

Een vriend van me heeft dit verleden zomer geïnstalleerd, met aanpalend livingske.

Wat is je vraag juist? Ivm hoe hij het gedaan heeft heb ik geen idee, maar het resultaat is fraai.

wel, eigenlijk wil ik weten hoe lang hij daar dan mee bezig is, voor hij echt in zijn sauna kan:-) Een elektrische kachel kan je aanzetten, en hup, je gaat naar binnen, en een half uur later ga je in de sauna;

met een houtkachel zal je wel meer werk hebben vooraf?

man vindt ineens de ton ( barrelsauna) heeel tof... vooral het feit dat dat kant en klaar is spreekt hem aan :lol:

ok, we hebben ons hoofd gezet op een ton!! hopelijk in het najaar bij ons... kijk al uit naar sauna in de winter...

nee, ik heb het over een barrel sauna, ook een gesloten ruimte.

Bart de bouwer wrote:
    Een vriend van me heeft dit verleden zomer geïnstalleerd, met aanpalend livingske.

Wat is je vraag juist? Ivm hoe hij het gedaan heeft heb ik geen idee, maar het resultaat is fraai.

Moesten hier foto's of bouwplannen van zijn wil ik het graag eens zien.

Heb er spijtig genoeg geen foto's van. De opwarmtijd bij hem (hout) is 20 minuten.

binnekesmam wrote:
    ok, we hebben ons hoofd gezet op een ton!! hopelijk in het najaar bij ons... kijk al uit naar sauna in de winter...

En dan minstens 20 cm sneeuw om in te rollen, zaalig 8) 8) 8)

ja, echt he? :lol: we hebben echt een perfect plekje, waar al verharding ligt, en waar ze schuil zal gaan tussen planten, en via verharding te bereiken is, en amper 5 passen van de berging staat waar de douche is en kleedkamer... ik zie het al helemaal zitten! :lol:

Ziet er idd wel knap uit zo'n ton. Daar hoort wel zo'n huistapinstallatie in de buurt te zijn, kwestie van geen stijlbreuk te veroorzaken.

We gaan de 5de sept zo'n ton testen... en als het meevalt, bestellen!

binnekesmam wrote:

Super! 8)

Eerst een half uurtje in de sauna, dan een ijskoude douche en derna een plons in het zwembad... ZALIG... :D

Quote:
    Eerst een half uurtje in de sauna, dan een ijskoude douche en derna een plons in het zwembad... ZALIG... :D

Een half uur ???? Is dit niet maximaal 15min.

binnekesmam wrote:

Komt juist goed uit, start jij de "Doodle" ? :)

Wel, ik zie het al helemaal voor me eigenlijk. Sauna, douche, beetje zwemmen, en dan ligbedje. terug sauna, doucheke...

kan hier binnenkort een bord aan de deur zetten: prive sauna te huur:-) kindjes mogen ondertussen in de tuin spelen:-)

Schrijf mij maar al op

tenzij je buren hebt die roken... :wink:

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan