Sanitaire aansluiting zonder keuring

Lid geworden
12 aug 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb naar vmw gebeld om te vragen hoe dat precies in zijn werk gaat als ik een wateraansluiting wil aanvragen maar nog niet alles afgewerkt is.

Ze zeiden dat ik best nu al het de aansluiting aanvroeg via dat formulier, dan sluiten ze ons al aan op water en dan hebben we 2 jaar de tijd om een keuring aan te vragen. Moest dan nog niet alles af zijn vragen we een voorlopige keuring aan.

Nu is het zo dat ze dit najaar de warmtepomp komen installeren die op de vvw aangesloten is.

De vrouw aan de lijn zei dat we met onze aansluiting (zonder keuring) al verder kunnen voor de warmtepomp. Maar ik vraag het graag hier nog even na omdat ik al vaker foute uitleg van een instantie gekregen heb.

Ik las wel dat vele van jullie al verhuisd zijn zonder dat er keuring is en dus met de eentapsinstallatie werken. Hoe gaat dat dan voor douchen/afwasmachine/vvw, al die dingen werken gewoon?

m1chaelm

Zeer Actief lid
Forumleiding
Lid geworden
24 aug 2010
Waarderingsscore
99
Punten
48
Als je aan je watermeter een dubbel dienstkraantje hebt zitten mag je hier gewoon met een flexibel van 3/4 op aansluiten. Dit voor de keuring. Als je keuring dan in orde is, haal je de flexibel gewoon van de dubbel dienstkraan en sluit je deze aan op de meter zelf.

Lid geworden
12 aug 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ah ok bedankt, en zit zo'n dubbel dienstkraantje daar dan niet altijd op? Omdat je zegt "als"...

m1chaelm

Zeer Actief lid
Forumleiding
Lid geworden
24 aug 2010
Waarderingsscore
99
Punten
48
Nee, bij nieuwbouw kan je kiezen voor een watermeter met of zonder dubbel dienstkraantje.

Dit is trouwens gewoon "een kraantje om water te pakken" zoals mensen zeggen :).

bv.: het zilveren kraantje op deze foto

Bekijk bijlage 1938

Bijlagen

• Watermeter-011.jpg
    Watermeter-011.jpg
    63 KB · Weergaven: 0
Bovenaan