Sanitair en elektriciteit

Lid geworden
21 okt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
We zijn momenteel bezig aan de verbouwing van ons huis en gaan nu beginnen met het sanitair en de elektriciteit. We hebben de vloer weggeschoten en hebben maar +/- 6 cm om onze leidingen op de beton te leggen.

Het huis is ongeveer 45 jaar oud en nu vraag ik mij af of het nodig zou zijn om alle leidingen van de verwarming te vervangen? De waterleidingen gaan we herleggen omdat ze op andere punten komen en hetzelfde voor de elektriciteit. Maar is het nodig voor de chauffage, of kunnen die leidingen wel tegen wat? :)

Lid geworden
21 sep 2010
Waarderingsscore
1
Punten
16
Nu ge toch aan 't breken bent raad ik u aan alles te vervangen,of toch de

nodige voorzieningen te treffen,wilt ge er later geen spijt van krijgen..

Lid geworden
19 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik zou zelfs meer zeggen: schiet die beton ook weg, zodat je een betere vloeropbouw, met isolatie kan bekomen. 6cm is gewoon heel weinig.

Heb net hetzelfde gedaan verleden week, en zeer blij om!

Lid geworden
31 jan 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
het kan natuurlijk zijn dat het op het 1e verdiep is, wat hier niet vermeld is..

Als je op welfsels zit, dan kun je natuurlijk niet lager..

Ik heb paar weken terug ook alles uitgegraven in de bureau-ruimte..

Ongeveer een 13 m² en op een dagje had ik 30 cm uitgegraven. Vorige week beton gegoten om daarop verder te gaan met de leidingen, dan is de volgende stap isolatiechap en dan chape en vloer..

Het is misschien wel een meerprijs, maar je kunt wel de vloer isoleren.. Deze optie heeft mij overtuigd. Nu je er toch aan bezig bent, zou ik het direct goed doen..

alsook de verwarmingsleidingen, het is toch schoner als er geen buizen over de muur lopen, naar de verwarming..

Lid geworden
19 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
dafke11 wrote:
...dan is de volgende stap isolatiechap en dan chape en vloer..

Nu je er toch aan bezig bent, zou ik het direct goed doen..

Zou je dan niet beter je eigen raad volgen, en die isolatiechape laten voor wat ze is?

Bovenaan