• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

ruwe binnenmuren, welke techniek?

Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
236
Waarderingsscore
0
Punten
0
In de gang / trappenhal zou ik de muren wat ruwer willen hebben, dus niet glad, effen, clean, maar wat groffer, een meer ' industriele look' , zeker geen structuurbehang... wie weet wat ik bedoel en hoe ik dat effect kan bereiken?Eén muur willen we heel donkergrijs verven, de andere muren in een lichte (witte) tint...
 
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
236
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik wil meer naar een crepieachtifg effect gaan...
 
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
236
Waarderingsscore
0
Punten
0
dus denk ik aan een soort kalkverf, bestaat dat voor binnen?
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wil je een gewolkt effect?

Dan kan je id voor een kalkpleister, kalkverf of zelf een zeer dunne afwerklaag in cement (product BRS 12) kiezen



Wil je een niet perfect gladde bepleistering (met structuur)?

Laat dan een spuitplamuur aanbgrengen met een speciale nozzel, hierdoor krijg je allemaal kleine puntjes op je bepleistering.

Wel oppassen dat je er niet tegenaan schuurt in het laatste geval => schaafwonden
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Door middel van structuurverf en de gepaste roller kan je zo'n effect verkrijgen.
 
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
236
Waarderingsscore
0
Punten
0
OK, zal eens gaan horen voor structuurverf, dat lijkt me nog de makkelijkste oplossing.

Bedankt!
 
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
241
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn vriend heeft maroc laten zetten op de schouw. Dit is een oude schildertechniek die kalk en marmerpoeder gebruikt en heel degelijk is.

Dat is het mooiste wat ik ooit op een muur heb gezien. Het is hard, heeft een heel natuurlijke structuur en er zit wat nuance in de kleuren ook.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan