Bouwinfo-tip:
Vragen over (ver)bouwen? Vraag hier je bouwgids aan

Ruwbouwaannemers Vlaams Brabant

bobby123

Nieuw Lid
Lid geworden
8 mrt 2023
Waarderingsscore
10
Punten
8
Hallo,

Iemand goede ervaringen met (ruwbouw)aannemers voor het bouwen van nieuwbouw in Vlaams Brabant die ze wensen te delen?

Ik probeer via internet er wat te zoeken, veel van de firmas lijken mij SOD te zijn, wat niet meteen mijn interesse is.

Heb reeds een (kleine) lokale aannemer gecontacteerd, maar die zit helemaal vol, ging mij wel nog offerte bezorgen.

Maar ik heb dus moeite met goede aannemers te vinden via het internet. Mijn architect zit in de Limburg en zegt dat de goede aannemers waarmee hij regelmatig samenwerkt niet gaan afkomen tot de werf in Vlaams Brabant.

Dus als iemand tips heeft, altijd welkom.

Bobby

Dag Stefan, Klopt, rond het leuvense inderdaad, ik plan te bouwen in Huldenberg, dus ik vermnoed aannemers die geregeld werken in de regio: Leuven - Tervuren - Hoeilaart - Overijse - Tienen, ten oosten van brussel dus

...Mijn architect zit in de Limburg en zegt dat de goede aannemers waarmee hij regelmatig samenwerkt niet gaan afkomen tot de werf in Vlaams Brabant.

Bobby
Eén tip: stop eens met Limburg "de Limburg" te noemen, deze prachtige plaats in ons land is geen ontwikkelingsgebied. Dat is denigrerend taalgebruik! Ja, zo een dingen maken me boos...

• Leuk
Waarderingen: BnB2
Dag Nico, zo bedoelde ik het zeker niet. Ik vind die streek namelijk fantastisch. Zeer fijn te vertoeven en over het algemeen zeer vriendelijke mensen. Ook veel bouwfirmas daar, maar die gaan vermoedelijk geen goesting hebben om de afstand af te leggen.

Vraag aan u architect haare lijst en bel die 1 voor 1 af met de vraag, ik ga bouwen in Leuven met de u bekende architect X zie je dat zitten? Ja, oké we bezorgen u de plannen voor een offerte op te maken. Nee, oké nog een fijne dag.

Heb je geen vrienden familie in de buurt die de laatste jaren gebouwd hebben in die regio? Dan kan je daar ook eens informeren.
Of rij eens door de buurt en bel aan bij gelijkaardige woningen en vraag wie hun aannemer was en of ze content zijn van het geleverde werk.

...Mijn architect zit in de Limburg en zegt dat de goede aannemers waarmee hij regelmatig samenwerkt niet gaan afkomen tot de werf in Vlaams Brabant.

Bobby
Eén tip: stop eens met Limburg "de Limburg" te noemen, deze prachtige plaats in ons land is geen ontwikkelingsgebied. Dat is denigrerend taalgebruik! Ja, zo een dingen maken me boos...
Waarom? We zeggen toch ook 'de Kempen', 'd'Ardennen', 'de Provence'...

Als niet-Limburger vind ik niet dat dat neerbuigend klinkt, maar goed. Gewoon dialectaal. Spreektaal. Zoals 't stad (dat ze niet alleen in en voor Antwerpen gebruiken).

Proficiat als gij ne deftige zin kunt maken zonder "de" als bijvoorbeeld in "ik woon (de) Kempen" of "ik woon in (de) Ardennen". Zonder "de" is dat gene fatsoenlijke zin. Maar je kan wel in correct Nederlands zeggen "ik woon in Limburg", daar is het lidwoord "de" niet nodig... Dat is allemaal basiskennis Nederlands, "de" als in "de Limburg" komt schertsend over.
Maar soit, terug on-topic...

Klopt "De Limburg" is verkeerd het moet "Het Limburg" zijn en "De Antwerpen".

Het is namelijk ook "Het Paradijs" en "De Congo".

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan