Beste leden,
Afgelopen weken hebben we verschillende architecten gesproken voor onze nieuwbouw woning. Vooral tot het gedeelte ruwbouw winddicht.
Technieken en binnekant gaan we voor 90% zelf voor onze rekening nemen.
De laatste architect "Onafhanelijk" werkt vooral samen met SOD firma's voor het totaal pakket (Ruwbouw winddicht) en niet zozeer met losse aannemer die we zelf aanbieden / coordineren. Voordeel hierbij is natuurlijk alles makkelijker gecoordineerd wordt, sneller vooruit gaat, en er maar één partij in het spel is.
Qua keuzes materiaal zijn we dan ook afhankelijk van de SOD firma?
Wat is het verschil dan nog om rechtstreeks met de SOD firma te werken?
Ik kan me niet inbeelden dat 1 totaalaannemer goedkoper is, dan verschillende losse aannemers waarbij de coordinatie bij jou zelf ligt?.
Hoe kan ik dit het beste vergelijken of een beslissing in nemen?
Wat is jullie mening / ervaringen hierin?
Alvast bedankt!
Afgelopen weken hebben we verschillende architecten gesproken voor onze nieuwbouw woning. Vooral tot het gedeelte ruwbouw winddicht.
Technieken en binnekant gaan we voor 90% zelf voor onze rekening nemen.
De laatste architect "Onafhanelijk" werkt vooral samen met SOD firma's voor het totaal pakket (Ruwbouw winddicht) en niet zozeer met losse aannemer die we zelf aanbieden / coordineren. Voordeel hierbij is natuurlijk alles makkelijker gecoordineerd wordt, sneller vooruit gaat, en er maar één partij in het spel is.
Qua keuzes materiaal zijn we dan ook afhankelijk van de SOD firma?
Wat is het verschil dan nog om rechtstreeks met de SOD firma te werken?
Ik kan me niet inbeelden dat 1 totaalaannemer goedkoper is, dan verschillende losse aannemers waarbij de coordinatie bij jou zelf ligt?.
Hoe kan ik dit het beste vergelijken of een beslissing in nemen?
Wat is jullie mening / ervaringen hierin?
Alvast bedankt!