• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Rookgasafvoer van onderbuur op mijn terras

Lid geworden
9 sep 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag iedereen,
Ik bezocht gisteren een appartement dat ik misschien zou kopen maar ik merkte tijdens het plaatsbezoek het volgende probleem op.Het gebouw is een breed rijhuis dat verbouwd is tot 3 appartementen, waarvan ik het middelste zou kopen. Dit appartement heeft een groot terras bovenop het eerste. In dit terras staat echter ook de rookgasafvoer van de cv ketel van het appartement op het gelijkvloers. Dit lijkt me een bouwfout te zijn ? Wat valt hieraan te veranderen ?
De tweede doorvoer is de ontluchter van de sanitaire toestellen; lijkt me geen probleem.

Alvast bedankt
IMG_20210908_200517.jpg
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Zeker dat de tweede een ontluchting is? Enige wat kan gedaan worden is de rookgasafvoer verplaatsen, eventueel bij de onderbuur rechtstreeks door de muur?
Mogelijks was het terras vroeger gewoon een plat dak en was er toen niks aan de hand...
 
Lid geworden
9 sep 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik vermoed het. Ik zou niet weten wat het anders nog kan zijn.
Om te weten of er nog andere opties zijn kan ik de situatie niet genoeg inschatten.
Dat was ook mijn vermoeden, dat dit vroeger een plat dak was met een kleiner terras.
 

jm188

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
1.016
Waarderingsscore
585
Punten
113
good luck met de buur te overtuigen om brokken te maken voor uw comfort.
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Als er een muuropening is in de buurt van die uitlaat dan is die uitlaat verboden. Of de muuropening als die daarna kwam.
Een ontluchter van het sanitair staat gelijk met rioolgeur, daar dient die voor. Een beluchter is wel ok.
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Erg goed opletten in deze. Een verbouwd rijhuis naar appartementen zou ofwel enorm doordacht gebeurd moeten zijn zowel naar technieken maar vooral naar geluidsoverdracht als je echt hedendaags comfort wil. Maar meestal zal dat bric a brac gebeuren waardoor je tegen heel wat miskleunen tegenaanloopt, en voornamelijk geluid zal dan na een tijd gaan storen. Ik zou zoiets nooit kopen als ik niet weet hoe deruwbouw in elkaar steekt en welke maatregelen er genomen zijn naar geluid toe. Laat vrienden eens simuleren dat ze op bovenstaand verdiep wonen en hoeveel last je dan van geluid hebt.
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
En in hoeverre is dit reglementair, gezien de korte afstand tussen glazen balustrade en rookgasafvoer...
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan