• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

rookgasafvoer condensatieketel

bobdeprutser

Nieuw Lid
Lid geworden
16 jun 2014
Waarderingsscore
1
Punten
8
Hallo iedereen...

Voor de keuring van mijn gasleiding te laten doen heb ik begrepen dat ook de rookgasafvoer al geinstalleerd moet zijn. HIervoor moet ik door een plat dak in de garage. Dit zal echter tijdelijk zijn want later zal ook het dak vervangen worden op de garage. Mijn vraag nu is hoe ik dit waterdicht kan maken. Dat er dus geen water binnenkomt via de randen waar de buis dus zit. Als ik het goed begrijp heb ik ook thermische isolatie nodig tussen de buis en het gat in het dak.

De buis zou ik rechtdoor naar boven doen, en tegen de gevel die 1 verdiep heeft. Daarbovenuit moet die buis nog eens 1m20 steken? Want in het eerste verdiep (dus naast de garage) is er een venster en dat moet een bepaalde afstand hebben. Klopt dit?

Nog dingen waarmee ik rekening moet houden?

BTW de dakafwerking is nu roofing (ik denk dat dit een dialect woord is:))

Alvast bedankt voor reacties!

Lid geworden
18 feb 2013
Waarderingsscore
0
Punten
1
bobdeprutser;1971740 wrote:
Hallo iedereen...

Voor de keuring van mijn gasleiding te laten doen heb ik begrepen dat ook de rookgasafvoer al geinstalleerd moet zijn. HIervoor moet ik door een plat dak in de garage. Dit zal echter tijdelijk zijn want later zal ook het dak vervangen worden op de garage. Mijn vraag nu is hoe ik dit waterdicht kan maken. Dat er dus geen water binnenkomt via de randen waar de buis dus zit. Als ik het goed begrijp heb ik ook thermische isolatie nodig tussen de buis en het gat in het dak.

De buis zou ik rechtdoor naar boven doen, en tegen de gevel die 1 verdiep heeft. Daarbovenuit moet die buis nog eens 1m20 steken? Want in het eerste verdiep (dus naast de garage) is er een venster en dat moet een bepaalde afstand hebben. Klopt dit?

Nog dingen waarmee ik rekening moet houden?

BTW de dakafwerking is nu roofing (ik denk dat dit een dialect woord is:))

Alvast bedankt voor reacties!

Er word meestal gewerkt met een dakdoorvoer speciaal gemaakt voor platte daken.

http://www.cvzelfbouw.be/installatiemateriaal/rookgasafvoer/80/125-condens-concentrische-buis/schouw/muurdoorvoer-80/125/basisset-schouwkap-80mm-bevesthouder-aansluitmof-80mm--klemring-alu/pp

http://superhandel.be/vaillant-dakdoorvoer-ecotec-alu-pp-80-125.html

bobdeprutser

Nieuw Lid
Lid geworden
16 jun 2014
Waarderingsscore
1
Punten
8
2de is ongeveer wat ik nodig heb. Thanks. Die isolatie van de buis tov het dak is dus bij zo een kit.

Enig idee hoe dit af te dichten zodat geen regen binnenlekt?

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
1.981
Punten
113
Je moet dat ding uit de eerste link op het dak plaatsen en daar de roofing overheen branden.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan