rookgas afvoer/lucht aanvoer PPS Alu buis

bobdeprutser

Nieuw Lid
Lid geworden
16 jun 2014
Waarderingsscore
1
Punten
8
Ik heb voor mijn rookgasafvoer concentrische buizen van 1m.

Ik heb 2 van die buizen in elkaar geduwd. Nu lijkt het alsof deze nog verder kan maar dat lijkt me toch niet te lukken. Moeten die 2 buizen tot het einde van de mof samen zitten? Aangezien de buizen elk 1m lang zijn ben ik niet zeker of die goed in elkaar zitten.

Moet hier nog een beugel rond om beide delen samen te houden?

Zie foto in bijlage.

Alvast bedankt!

Bijlagen

• IMG_20141229_142210.JPG
    IMG_20141229_142210.JPG
    154 KB · Weergaven: 0

m1chaelm

Gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Waarderingsscore
178
Punten
63
Is het wel verstandig om het zelf te doen als je hier geen antwoord op weet? Wil je kunnen niet beoordelen hoor maar het lijkt me vrij logisch dat de buis die je er in schuift tot het einde van de mof moet...

Moeten geen spanringen op, wel regelmatig een muur/plafond beugel en gepaste smeermiddel op rubbers doen.

bobdeprutser

Nieuw Lid
Lid geworden
16 jun 2014
Waarderingsscore
1
Punten
8
Bedankt voor je reactie!

Ik begrijp je reactie. Ik vind de informatie in de brochure van Selfmatic heel beperkt (1 bladzijde waarvan 70% gevuld met afbeeldingen).

Inderdaad is het vrij logisch dat die buis tot het einde van de mof moet. Maar hoe ver dat is was niet duidelijk. Ik heb aan de bovenkant eens gemeten hoe diep die maximaal kon en dat afgetrokken van het onderste deel. Die rest heb ik ook over in het midden. Dus die zit tot het einde doorgeduwd.

Om 2 volledige stukken aan elkaar vast te zetten verwacht ik ook geen spanringen. Indien ik een stuk moet afzagen ben ik alleen niet zeker of daar dan wel een spanring op moet.

m1chaelm

Gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Waarderingsscore
178
Punten
63
Gewoon even meten hoe diep de mof is tot de 'helling' in de buis. Deze afstand met een stift op de in te schuiven buis aftekenen en je bent altijd zeker (normaal 5 a 6 cm).

buizen die je wil afdoen mooi recht rondom aftekenen, dan met slijptol buitenste buis af doen. Dan heb je een 'stukje' zitten in het afgeslepen stuk wat de binnenste buis in het center houd, dit steek je in het goede stuk zo'n 10 cm. Nu slijp je de binnenste buis af. Dan alles schuin maken met een vijl en zonder spanring in de mof schuiven

bobdeprutser

Nieuw Lid
Lid geworden
16 jun 2014
Waarderingsscore
1
Punten
8
Oorspronkelijk bericht geplaatst door m1chaelm

Gewoon even meten hoe diep de mof is tot de 'helling' in de buis. Deze afstand met een stift op de in te schuiven buis aftekenen en je bent altijd zeker (normaal 5 a 6 cm).

buizen die je wil afdoen mooi recht rondom aftekenen, dan met slijptol buitenste buis af doen. Dan heb je een 'stukje' zitten in het afgeslepen stuk wat de binnenste buis in het center houd, dit steek je in het goede stuk zo'n 10 cm. Nu slijp je de binnenste buis af. Dan alles schuin maken met een vijl en zonder spanring in de mof schuiven

Dat is inderdaad een goeie tip! Uiteindelijk heb ik de assistentie van Selfmatic dit laten doen.

Bovenaan