• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Rooien van bomen.

Lid geworden
12 okt 2017
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Kennen jullie iemand die gratis mijn 12 bomen van ongeveer 10 meter kan komen rooien op mijn aangekochte bouwgrond. Het hout is natuurlijk voor hem/haar.
Bouwgrond is in regio Huldenberg.

Alvast bedankt.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Standard wedervraag: Kapvergunning aanwezig?
 
Lid geworden
5 dec 2016
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wat voor bomen staan er?
Wie voert het niet bruikbare loof/takken met naalden af?
Wat met de wortels?
Staan er gebouwen/tuinafscheiding/andere dingen in de buurt die een risico vormen?
 
Lid geworden
12 okt 2017
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Eventjes ter verduidelijking van mijn gepost bericht. Kapvergunning is nog niet orde maar is in behandeling. Wat de bomen betreft, zijn 1 wilg en de andere zijn naaldbomen.
Er is plaats genoeg om te kunnen werken, is een gebied van 16 are, er loopt wel een beek door maar dat is geen probleem. Het liefst zouden we met wortel en al verwijderd worden maar zoniet, geen probleem. Er is plaats op een grote camion te zetten, materiaal,...
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Wernerbv11 zei:
Hallo, Eventjes ter verduidelijking van mijn gepost bericht. Kapvergunning is nog niet orde maar is in behandeling.

Toch best dat je dit krijgt want de boetes op het kappen van bomen zonder vergunning kunnen serieus oplopen. En dan kijk je nog tegen een schadeloosstelling en zwel de kapper als jij krijgen deze boete's in de bus. Kan serieus de pan uit swingen. 
Wat de bomen betreft, zijn 1 wilg en de andere zijn naaldbomen. Er is plaats genoeg om te kunnen werken, is een gebied van 16 are, er loopt wel een beek door maar dat is geen probleem. Het liefst zouden we met wortel en al verwijderd worden maar zoniet, geen probleem. Er is plaats op een grote camion te zetten, materiaal,...

Huh, geloof je nog in Sinterklaas ?

Voor het hout ga je misschien nog iemand vinden die dit wil doen voor zijn stoof in gang te zetten. Wilg en naald zijn niks waard. Wilg is direct opgestookt en naald met hars is niet het beste hout om te stoken . Veel te veel risico op schouwbrand. Soit , met wat chance vind je zo  wel iemand.... maar hopelijk is hij dan nog verzekerd voor het vellen.

Wil je en de wortels en het afval verwijderen??? Gratis en enkel voor wat stekskeshout? Zet dit maar uit e hoofd, lukt je niet. Kosten -baten analyse is negatief.

 
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Goh, voor die paar boompjes kan je, mits je een kapvergunning hebt, ook je grondwerker vragen of die ze er uit trekt, met wortelkluit en al, dan kan je ze daarna schoon opzagen, of iemand die het hout wil, en de rest kan verhakseld en/of afgevoerd worden. 

Zo werkt het bij mij tenminste, en kost maar weinig. 12 bomen met de grijper is 1 á 2 uur werk, het opzagen ook nog eens een paar uren. 

Maar geen idee of mijn grondwerker daarin uniek is ;)
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Inderdaad, nu je het zegt, ik heb er dat al velen zien doen zo.
 

ushkar

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
2.035
Waarderingsscore
105
Punten
63
aartwessels zei:
Goh, voor die paar boompjes kan je, mits je een kapvergunning hebt, ook je grondwerker vragen of die ze er uit trekt, met wortelkluit en al, dan kan je ze daarna schoon opzagen, of iemand die het hout wil, en de rest kan verhakseld en/of afgevoerd worden. 

Zo werkt het bij mij tenminste, en kost maar weinig. 12 bomen met de grijper is 1 á 2 uur werk, het opzagen ook nog eens een paar uren. 

Maar geen idee of mijn grondwerker daarin uniek is ;)

nee hoor, die van ons deed dat ook (al was het bij ons niet nodig). ofwel de boom in zijn totaliteit eruit, ofwel afzagen en dan de kraan aan de stronk. rehtstreeks de container in en weg ermee...

12 bomen, ne voormiddag, 4 keer 64 euro + afvoeren. zoiets

update: hout is inderdaad niets waard.  zo veel mogelijk in de hakselaar en als bodembedekker gebruiken (al zal Luk me nu doodoen en over zure grond beginnen :) )

 
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Stevig nekske.

Hakselhout van naaldgewassen bevatten looizuren . Deze zuren binden zich met de meststoffen ( N stikstof, P fosfor, K kalium, Mg magnesium en nog ne klets) tot zouten en laat nu net deze zouten ervoor zorgen dat .....:  Je grond dichtslaat en harde lagen vormt waar het water slecht infiltreerd en er geen lucht meer door kan.

Maar ook de meststoffen zijn gebonden tot zouten , planten kunnen die zouten niet opnemen en sterven dus een pijnlijke hongersdood.

Ja Ush, als je vrouwe a niet wil dood DOEN dan doe ik het wel. 

lol.gif


 
 

11221

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 sep 2015
Berichten
1.164
Waarderingsscore
3
Punten
38
2 maanden later en kapvergunning nog altijd niet in orde. Duurt precies heel lang?
Denk dat je in de directe omgeving iemand moet zoeken, zodat er amper vervoer nodig is
Takken en stronken ga je zelf moeten afvoeren.
 

Sting

Lid
Lid geworden
8 feb 2014
Berichten
463
Waarderingsscore
4
Punten
18
Op een stuk bouwgrond staan aan het einde deze bomen:
imag0309.jpg

imag0329.jpg


​Herkent iemand deze bomen?
​Zouden dit (schiet-)wilgen kunnen zijn?

​Zijn dit problematische bomen voor in uw 'tuin' te hebben of valt dit wel mee?
 

Bijlagen

  • imag0309.jpg
    imag0309.jpg
    993,7 KB · Weergaven: 0
  • imag0329.jpg
    imag0329.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 0
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan