• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Roofing

Lid geworden
1 apr 2010
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo



Eerst en vooral even vertellen dat ik op gebied van bouw en klussen totaal een leek ben. De vraag die ik heb kan dan ook best dom zijn :) . 2 jaar geleden hebben wij nieuwe roofing laten branden op ons plat dak. Die dakwerker zei toen dat hij deze gewoon zou branden over de bestaande roofing. Nu heeft iemand mij verteld dat dit eigenlijk niet zo goed is omdat er dan water tussen de 2 lagen kan komen. Klopt dit? Zo zouden er ook lekken kunnen ontstaan na verloop van tijd. Ik moet zeggen dat wij tot hiertoe nog geen last hebben van wat dan ook. Ik maak me dus gewoon een beetje zorgen dat dit toch problemen gaan geven omdat er hier dus gewoon een 2e laag vlak boven op een bestaande laaf roofing is geplaatst.



Greets
 
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
5.143
Waarderingsscore
1
Punten
0
Als de toplaag dicht is kan er geen water tussen.

Als de oude roofing nog degelijk was, eventuele blazen eerst hersteld dan kan het om de roofing erover te leggen.
 

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
3.611
Waarderingsscore
133
Punten
63
De prijs van de werkzaamheden zal ook wat lager zijn geweest. Geen arbeid voor slopen en afvoeren. Mocht het die dag onbestendig weer zijn geweest heb je tijdenss de werkzaamheden minder risico gelopen. Je had een waterdichte laag boven je hoofd.

Als er twee lagen dakbedekking op je dak liggen waarom zou een dak dan eerder gaan lekken. Dat moet dat iemand maar eens uitleggen.

En hoe lang is bij u na verloop van tijd. Een dak zal na verloop van tijd toch wel weer gaan lekken. :wink:
 
Lid geworden
12 jan 2017
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een nieuwe roofing laag over een oude met wss scheurtjes en gaatjes is niet goed. als de oude roofing nog legaal is en in een niet al te slechte staat lijmen wij er isolatieplaten op, omwille van condens tegen het plafond te voorkomen. de dikte van de platen is afhankelijk. als deze isolatie vastgelijmd is branden wij er 2 lagen roofing over. 1 onderlaag en de toplaag.
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Alles hangt van de uitvoering af. Je kan twee, drie of zeven nieuwe lagen roofing op elkaar leggen, als dat door een onbekwame gebeurt kan dat één grote knoeiboel worden die je al na enkele jaren moet herdoen.

Even zo goed kan een vakbekwame dakwerker op een oude verweerde roofinglaag vol scheuren, barsten en lekken toch een prima dakdichting aanbrengen waar je nog meer dan 30 jaar van kunt profiteren zonder enige problemen.

Even zo goed kan een vakbekwame dakwerker met slechts een enkele toplaag een dak maken dat ook meer dan 30 jaar zonder problemen kan meegaan.

In ieder geval, om op uw vraag en vrees te antwoorden: het feit dat die oude dakbedekking daar nog onder zit hoeft geen enkel probleem te zijn als de dakwerker zijn vak kent en dus de juiste werkwijze heeft toegepast.

Je hebt na twee jaar nog geen problemen? En je ziet geen mankementen op het dak zoals opgebolde of opgeblazen stukken roofing (te vergelijken met blaren)? Dan hoef je je niet te laten ongerust maken door die praatjes.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan