• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Rolluikkastje in de keuken?

Lid geworden
30 mrt 2006
Berichten
113
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wie heeft er ervaring met een rolluikkast in de keuken? Blijkt t echt zo handig te zijn?
Wat zijn de standaard breedtes voor zo een rolluikje of kan men elke maat bestellen? Toevallig richtprijzen?
We zouden graag de beschikbare maten weten om nu onze stopcontacten te kunnen plaatsen.

Alvast bedankt
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
267
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb dat en ik vind het achteraf bezien iets stoms. uiteindelijk, een rolluik in je keuken?? bovendien, tstaat op het aanrecht en ik vind dat er veel plaats mee verloren gaat. en aan de bovenste planken kan ik ook niet aan. tdient alleen als er bezoek komt, om hopen rommel in weg te bergen en het dan vlug toe te doen. voor de rest staat het altijd open. Wat voor nut heeft het dan? nee, in mijn nieuwe keuken komt het niet in.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben op onze zoektocht naar een nieuwe keuken ook hier en daar de vraag gesteld naar een rolluikkast, en nergens was men er echt enthousiast over. Waar we uiteidelijk onze keuken besteld hebben, zei men ons vlakaf, dat enkel van het duurste systeem, er niet teveel klachten waren. Zelf waren ze nu bezig met electrisch bediende rolluikastjes uit te testen naar duurzaamheid, dus dat wil wat zeggen. Wij hebben (wijselijk) besloten, om geen rolluikkasten te nemen voor onze keuken.
 

lennie

Lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
768
Waarderingsscore
0
Punten
16
In een van de eerste ontwerpen van onze keuken stond ook zo'n ding op het aanrecht. Maar ik was er niet kapot van. Duur, en mijns inzien vooral weinig praktisch. Niets zo handig als een gewone deur. Wij hebben ons aanrecht gewoon kleiner gemaakt en een extra gewone kolomkast geplaatst.
 

jansenius

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
5.230
Waarderingsscore
2
Punten
38
die rolluikkastjes zijn duidelijk een hype.

inspelend op een valse behoefte om rommel uit het zicht te zetten, maar uiteindelijk knabbelt zoiets aan het comfort dat een dieper werkblad (70cm, 80cm) biedt.



even aan gedacht, en dan afgevoerd bij ons.
 
Lid geworden
20 mrt 2006
Berichten
95
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben een aanrecht van 90 diep met op het aanrecht rolluikkasten van zon 25cm diep. Daarboven dan de 'gewone' hangkasten. Reeds 5 jaar in gebruik en vind het zeer praktisch. Afwerking is in mat chroom effect. Achter de wasbak staan producten, de koffiezet en waterkoker staan wat verder, daarnaast kruiden etc...
 

apostasia

Lid
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
393
Waarderingsscore
1
Punten
18
Ik ken maar twee mensen met zo'n kast en bij allebei staat die rolluik altijd open.. Wegens te onhandig/omslachtig in vergelijking met een deur of open kast.

Als je een echt handige kast wil geef je (naar mijn mening) beter geld aan een 'apothekerskast', dus een kolomkast waarbij de kolom in zijn geheel naar buiten schuift. Kost niet echt meer moeite dan een gewone lade maar je kan veel beter overal aan in vergelijking met deuren/rolluiken/lades.
 

laserq

Lid
Lid geworden
23 feb 2014
Berichten
583
Waarderingsscore
3
Punten
18
topic na 8,5 jaar weer uit de vergetelheid...

ik vind rolluikkast toch wel handig bij mijn ouders in de keuken
 
Lid geworden
22 okt 2015
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk er toch ook serieus over na om dit te installeren.

We hebben een werkblad van 3m60 en dan nog een stuk van 1m40, hierboven komen hangkasten en daartussen kunnen we dan wel de koffiezet en broodrooster kwijt etc..

Schuifdeuren zijn ook een optie maar die zijn veel groter en moet je kunnen wegsteken, dus je hebt altijd nog een stuk nodig waar de deuren achter kunnen wegschuiven.
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Persoonlijk vind ik het wel iets hebben zo'n rolluikkast ......al verlies je wel wat plaats bovenaan en achter de kast door het "systeem" .

Meer dan waarschijnlijk volgend jaar een nieuwe keuken ....eerst eens te rade gaan bij Donald denk ik dan..:)

Wat je niet hebt kan je niet missen , eens je iets gewoon bent lijkt het onmisbaar.
 
Lid geworden
3 nov 2014
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb der een geplaatst in mijn nieuwe keuken, super opgeruimd en plaatsverlies in verwaarloosbaar, stopcontacten in de rugzijde en werkblad loopt door, wat handig is om koffiemaker e.d. Uit het zicht te bergen !
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan