• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Rode draaiknop onder thermostatische radiatorkraan

pennywse

Lid
Lid geworden
9 okt 2017
Waarderingsscore
5
Punten
18
Als ik de Buderus thermostatische radiatorkraan erafhaal dan zit daaronder een rode knop die op N staat (denk ik, gezien de inkeping in het goudkleurige onderdeel ter hoogte van de N staat). Je kan deze ook draaien naar cijfers 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.

Iemand enig idee hoe dit juist werkt en wat het verschil is tussen deze instellingen?

1000033059.jpg

Ik denk om de radiator hydraulisch te kunnen inregelen.
Een deftige installateur regelt normaal het hele systeem hier mee in, elke radiator appart.
Maar dat gebeurt zelden, waarschijnlijk daarmee dat deze gewoon op N staat.

Ik denk om de radiator hydraulisch te kunnen inregelen.
Een deftige installateur regelt normaal het hele systeem hier mee in, elke radiator appart.
Maar dat gebeurt zelden, waarschijnlijk daarmee dat deze gewoon op N staat.
Alvast bedankt voor deze info!
En weet je dan hoe die instellingen werken.. wat betekenen de cijfers?

Er is 1 radiator die opvallend veel minder warm wordt dan anderen. Ik heb hier eens de stand van N naar 4 aangepast. Zou dit een oplossing kunnen zijn?

Vermoed dat je juist de andere radiators terug moet regelen, zoek eens op "hydraulisch inregelen cv".

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan