RJ45 connectoren cat7?

Justchill

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
36
Thx, en lukt die montage een beetje vlot zonder extra tools?

Die keystones is idd ook de enige oplossing voor mij..

Lid geworden
8 dec 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Werkt perfect! Is degelijk materiaal hoor.

BartDG

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 aug 2008
Waarderingsscore
0
Punten
36
Je bent geholpen, maar ik geef toch nog even mijn ervaring mee, misschien hebben anderen er iets aan.

Ik had 3 jaar geleden ook overal Cat7 geplaatst. En kwam toen ook tot de conclusie dat dat niet past in een RJ-45.

Cat7 patch panels waren toen nauwelijks te vinden, zelfs Cat6a niets echt. Die keystones bestonden toen ook al, maar waren vreselijk duur.

Uiteindelijk gekozen voor een tussenoplossing. Gewoon een Cat6 patch paneel gekocht, kostte een 40 euro voor eentje met 24 aansluitingen (zoiets dus) De kabels moesten erop worden gemonteerd met een punch down tool. Dat is een tooltje die de kabeltjes tussen de mesjes duwt waardoor contact wordt gemaakt met het koper in de draadjes. Dat ging enorm vlot, geen enkele moeite. Ook op iedere kabel perfect signaal.

Ok, ik weet dat mijn netwerk nu "officieel" maar Cat6 is, gezien de ketting maar zo sterk is als zijn zwakste schakel. Maar 10G netwerken zijn er nog nauwelijks, en zeker niet voor particulieren. Ik ben er trouwens quasi zeker van dan, als die er zullen komen voor particulieren, dat mijn netwerk die snelheden perfect aan zal kunnen gezien de relatief korte afstanden die de kabels afleggen. En als het niet lukt, dan kan ik tegen dan zeker een ander patch paneeltje erop zetten. Alle kabels hebben genoeg overschot, daar heb ik voor gezorgd.

Ondertussen heb ik ook het nut van een patchkast leren appreciëren. Zo kon ik bijvoorbeeld heel makkelijk bepalen welke RJ-45 aansluitingen in de muur achter de router kwamen te zitten (voor internet), en welke ervoor (voor digitale TV Telenet). Ik zou het absoluut zeker weer zo opnieuw doen. En zelfs als zou ik misschien geen Cat7 meer plaatsen, dan nog zou ik zeker met een patch paneel werken in een kleine patchkast, opgehangen aan de muur. Properkes.

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Waarderingsscore
285
Punten
83
Voor wie niet vies is van wat Duits kan ik trouwens deze site aanbevelen voor goedkope kabel en patch panels: http://www.deluxecable.de/

Bovenaan