Ik heb reeds 2 jaar na mekaar een serieuze verstopping in het huis dat ik verhuur.
2x een ontstoppingsfirma laten komen.
Nu dacht ik, ik ga de verstopping voor zijn en een camera-inspectie laten doen.
Zo gezegd,zo gedaan. Deze morgen is dit gebeurd. het probleem zit zich niet in mijn buizen maar wel in het toezichtsputje waar mijn buis in uitkomt. Na dat toezichtsputje is er dan de hoofdriolering maar zover kon de cameraman niet zien omdat dat putje vol met vuil zit (steengruis en vanalles zei hij)
Dat putje bevindt zich onder de straat (een 15-tal centimer naast het voetpad)
Ik dus naar de gemeente gebeld. nu blijkt dat alles wat voor de hoofdriolering zit, verantwoordelijkheid is van de eigenaar en niet van de stad.
Dus het putje zou op mijn kosten moeten geleegd worden.
het strafste vind ik dat dit alleen door VMW mag gebeuren aangezien dit openbaar domein is. Ik kan dus zelf geen aannemer zoeken die het wil doen (en waarschijnlijk veel goedkoper is) en ik mag het ook niet zelf doen. Meneer zei er ook nog bij dat ik nogal eens zou kunnen verschieten van de prijs... :?
is dit nu normaal?
Als het mijn verantwoordelijkheid is zou ik wel zelf willen beslissen wat ik er wil aan uitgeven. En ik vind eigenlijk niet dat het mijn verantwoordelijkheid is, Het is de toezichtsput van de gemeente :s
2x een ontstoppingsfirma laten komen.
Nu dacht ik, ik ga de verstopping voor zijn en een camera-inspectie laten doen.
Zo gezegd,zo gedaan. Deze morgen is dit gebeurd. het probleem zit zich niet in mijn buizen maar wel in het toezichtsputje waar mijn buis in uitkomt. Na dat toezichtsputje is er dan de hoofdriolering maar zover kon de cameraman niet zien omdat dat putje vol met vuil zit (steengruis en vanalles zei hij)
Dat putje bevindt zich onder de straat (een 15-tal centimer naast het voetpad)
Ik dus naar de gemeente gebeld. nu blijkt dat alles wat voor de hoofdriolering zit, verantwoordelijkheid is van de eigenaar en niet van de stad.
Dus het putje zou op mijn kosten moeten geleegd worden.
het strafste vind ik dat dit alleen door VMW mag gebeuren aangezien dit openbaar domein is. Ik kan dus zelf geen aannemer zoeken die het wil doen (en waarschijnlijk veel goedkoper is) en ik mag het ook niet zelf doen. Meneer zei er ook nog bij dat ik nogal eens zou kunnen verschieten van de prijs... :?
is dit nu normaal?