richtprijs renovatie ?

Lid geworden
31 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kan iemand me een estimatie geven van een richtprijs van volgende zaken. Ik zou graag een schatting bekomen van wat het grosomodo zou kosten om te renoveren, teneinde dit in onze leningsaanvraag te verwerken.

Het gaat hier over een vrijstaand huis met een woonoppervlak van 180 vierkante meter. Het huis dateer van 1950. Ik weet dat het nu nog maar giswerk is maar een idee van in welke prijscatergorie we moeten denken zou welkom zijn. Met welk budget houden SOD bevoorbeeld rekening in een dergelijke nieuwe woning?

* nieuwe elektriciteit

* nieuwe verwarming

* bezetten van de muren

Wat is het prijsverschil tussen PVC ramen en hout?

Thx!!

Lid geworden
2 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
nieuwe elektriciteit: 5000euro (als je het zelf doet)

nieuwe verwarming:

* een goede ketel van Viesmann kost ongeveer 4000euro

* radiatoren kost ongeveer tussen de 175-250euro per stuk.

* apex-buizen, collectors etc kosten ook geld maar dit kan ik niet inschatten. Wij hebben alvast 10000euro voorzien voor verwarming.

* bezetten van de muren kan ik niet zeggen maar er zijn daarover al tienduize,nd topics opgestart.

prijsverschil tussen PVC en hout: volgens mij niet al te groot maar ik zou hout nooit overwegen. Moet je dit niet jaarlijks onderhouden?

Lid geworden
21 sep 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij zijn begonnen met renoveren begin deze maand en ik kan al zeggen dat je best overal nog wat extra geld bijtelt voor onvoorziene zaken of zaken die toch wel een meerwaarde geven.

Bv. vloer... Waarschijnlijk niet geïsoleerd... Als je dan electriciteit en verwarming vervangt, dan is het handig om die in de vloer te steken.

Daarom hebben wij beslist om de vloer uit te breken, beton te gieten, daarop alle nieuwe leidingen te leggen, gespoten PUR als uitvullaag en dan chape + vloer. Wel enkel in woonkamer en washok + WC gelijkvloers. Maar dat zal dus al snel een meerkost zijn van 7000-8000 euro, die we niet voorzien hadden en die dus elders voorziene werken zullen uitstellen.

Lid geworden
30 okt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
voor elektriciteit hebben wij 10000 euro voorzien (wel domo) voor verwarming een 8000 euro en we leggen alles zelf.

Voor het prijsverschil tss hout en pvc kan k ni helpen, ga is langs bij een paar raamfabrikanten, die maken met plezier offertes.

Ik zou toch minstens een budget van 50000 euro voorzien voor de verbouwingen (en das dan nog vrij weinig).

Succes ermee!

Lid geworden
2 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mr. B wrote:
Wij zijn begonnen met renoveren begin deze maand en ik kan al zeggen dat je best overal nog wat extra geld bijtelt voor onvoorziene zaken of zaken die toch wel een meerwaarde geven.

Bv. vloer... Waarschijnlijk niet geïsoleerd... Als je dan electriciteit en verwarming vervangt, dan is het handig om die in de vloer te steken.

Daarom hebben wij beslist om de vloer uit te breken, beton te gieten, daarop alle nieuwe leidingen te leggen, gespoten PUR als uitvullaag en dan chape + vloer. Wel enkel in woonkamer en washok + WC gelijkvloers. Maar dat zal dus al snel een meerkost zijn van 7000-8000 euro, die we niet voorzien hadden en die dus elders voorziene werken zullen uitstellen.

Wij hebben exact hetzelfde gedaan.

Eerst gewoon elektriciteit en verwarming veranderen en uiteindelijk toch de vloer volledig opgebroken en geisoleerd (op 19/12 komen ze spuiten)

Uiteindelijk bleek dit een goede zaak te zijn want de afvoerbuizen waren kapot: 25euro platsic buizen gekocht in Deschacht en het probleem was opgelost. :D

666

Lid geworden
2 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
als je enkel de grote dingen gaat rekenen kom je gegarandeerd telaag uit.

Een goede regel volgens mij. Bereken wat je denkt nodig te hebben door de grote kosten op te sommen en doe daar nog eens de helft extra bij en je komt ongeveer waar je zal uitkomen.

Wij zijn bezig met een verbouwing van 150m2 uuit 1955en hadden 50000 euro voorzien. Dit leek wel te moeten lukken als we alle kosten optelde. Aangezien we best wel veel zelf doen. Uiteindelijk zal het iets van een 75000 euro worden ...

Bovenaan