Richtprijs alarmsysteem

Lid geworden
27 mei 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,

Hoeveel kost een alarmsysteem (+-) met de volgende gegevens:

- Kabels al voorzien door de electricien

- 3 code klaviers

- 6 bewegingssensors

- binnenarlarm

- buitenalarm

- verbinding met centrale.

- Plaatsing

Alvast bedankt!

Figofreak

Lid
Lid geworden
21 apr 2010
Waarderingsscore
0
Punten
16
Reken op 2000 euro.

Wij hebben practisch hetzelfde gezet.

Buizen waren al klaargestoken, kabels erin zijn door de beveiligingsfirma getrokken.

Lid geworden
6 aug 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
en al dan niet ook een jaarlijkse kost van zo'n 100 euro

Figofreak

Lid
Lid geworden
21 apr 2010
Waarderingsscore
0
Punten
16
Tja, dat hangt er van af...ik laat zo wie zo elk jaar een nazicht doen, batterijen testen en zo, en dat kost idd geld..

Als je en verbinding wil met een "meldkamer" komt er ook nog "abonnementsgeld" bij.

Ik heb echter voor een systeem gekozen met een eigen tel. centrale die vooraf geprogrammerde nrs met een cascadesysteem belt in geval van alarm...

Ik kan daar nog mijn videofoon op aansluiten ook...en dus zelfs in het buitenland op m'n gsm zien wie er voor mn deur staat...8)

Dit waren de prijzen van de "opties" ter info...)

[TD="colspan: 2"]* Aansluiting op de meldkamer "SECURILINK" is mogelijk:

[/TD]

[TD="width: 50%"][=Courier New,Courier New][=Courier New,Courier New]Prijs per maand voor "HOME MONITORING"

[/][/][=Courier New,Courier New][=Courier New,Courier New][/][/][/TD]

[TD="width: 50%"][=Courier New,Courier New][=Courier New,Courier New]€ 16,67

[TD="colspan: 2"][=Courier New,Courier New][=Courier New,Courier New]Bedrag is jaarlijks te betalen.

[TD="colspan: 2"]- Via de "Webtool" van Securilink (€ 6,00/maand) kunt u steeds het alarm

[/TD]

[TD="colspan: 2"]raadplegen via het web: status on/off, wie/wanneer het aan of uit gezet

[/TD]

[TD="colspan: 2"]heeft, wanneer en waar er alarm geweest is en wie wanneer verwittigd is.

[/TD]

[TD="colspan: 2"]* Interventie na alarm door een bewaker van GROUP 4 SECURICORE is mogelijk:

[/TD]

[TD="width: 50%"][=Courier New,Courier New][=Courier New,Courier New]Prijs per maand voor abonnement "INTERVENTIE NA ALARM"

[TD="width: 50%"][=Courier New,Courier New][=Courier New,Courier New]€ 17,36

[TD="width: 50%"][=Courier New,Courier New][=Courier New,Courier New]Prijs per interventie, 1/2 uur ter plaatse,

[TD="width: 50%"][=Courier New,Courier New][=Courier New,Courier New]€ 79,00

[TD="colspan: 2"][=Courier New,Courier New][=Courier New,Courier New]verplaatsingskosten zijn inbegrepen.

[TD="width: 50%"][=Courier New,Courier New][=Courier New,Courier New]Eénmalige dossierskosten, ophalen sleutel + instructies.

[TD="width: 50%"][=Courier New,Courier New][=Courier New,Courier New]€ 80,00

Lid geworden
9 aug 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
tsjah, ik zou qua prijzen is bij iedere meldkamer is gaan luisteren... Ook bij Securitas Alert-Services... Ze hebben ook goede prijzen... En dat van die webtool hangt weeral af van je alarm-systeem, of dit allemaal deze meldingen doorstuurt...

Lid geworden
9 aug 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
HandyMan;1750778 wrote:
Beste,

- 3 code klaviers

- 6 bewegingssensors

- binnenarlarm

- buitenalarm

- Plaatsing

Alvast bedankt!

Bij Securitas Alert-Services hebben we soortgelijke oplossing...

Kijk is op de website... Vrij goedkope oplossingen ook...

Lid geworden
8 jun 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor al deze componenten kom ik uit op een prijs van 1232€ incl 21% BTW.

Dit is inclusief plaatsing maar voor plaatsing kan er nog iets bij komen in functie van de omstandigheden.

Aansluiting meldkamer komt op 19€ incl 21% BTW.

Jaarlijks onderhoud kan je ook als je dit niet zelf doet aan 110€ incl 21% BTW.

Prijzen kan je nakijken op prodas.be

Lid geworden
8 jun 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
HandyMan;1750778 wrote:
Beste,

- 3 code klaviers

- 6 bewegingssensors

- binnenarlarm

- buitenalarm

- Plaatsing

Alvast bedankt!

Deze config moet al doenbaar zijn voor ong 1200€ incl 21% BTW & plaatsing.

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
2
Punten
0
De meeste inbrekers zijn binnen de 5 a 10minuten weg. Zeker als ze zien dat er iet of wat van alarm is. Ik vraag me steeds af waarom mensen dat plaatsen. Bij ons op de hoek is er in de electrozaak ingebroken. De inbrekers stonden 's nachts te zwaaien naar de camera's . Ongemaskerd. Nooit gepakt. :D

Lid geworden
9 aug 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
janvanlandeghem;1750899 wrote:
De meeste inbrekers zijn binnen de 5 a 10minuten weg. Zeker als ze zien dat er iet of wat van alarm is. Ik vraag me steeds af waarom mensen dat plaatsen. Bij ons op de hoek is er in de electrozaak ingebroken. De inbrekers stonden 's nachts te zwaaien naar de camera's . Ongemaskerd. Nooit gepakt. :D

Kan zijn... Voor de proffessionele inbreker zal dit niets uitmaken mss... Indien men binnen wilt zijn, zal men binnen zijn...

Maar het houd wel de "occasionele" inbreker tegen...

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
2
Punten
0
Quote:
Onlangs nog met agenten hierover gesproken. Blijkbaar maakt een alarmsysteem niks uit in de statistieken van inbraak.

Lid geworden
27 mei 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Waarom een inbraak alarm:

- het zal de kleine gauwdieven afschrikken, ik ben er zeker van als ze ene huis met een alarm zien of het huis ernaast zonder dat ze wel zullen "kiezen"

- dieven zullen minder lang = minder intensief het huis kunnen doorzoeken

- als je snachts slaapt weet je tenminste dat je verwittigd wordt als er iemand in huis komt.

Lid geworden
9 aug 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
janvanlandeghem;1750945 wrote:
Quote:
Onlangs nog met agenten hierover gesproken. Blijkbaar maakt een alarmsysteem niks uit in de statistieken van inbraak.

Zeggen ze ook van honden.... Ik weet 1 dingen: ik kan het al niet meer tellen hoeveel keer ze al in de buurt hebben ingebroken, maar nooit bij ons en de buren daarnaast...

pkt

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
oud topic nieuw leven inblazen,ik heb offerte gehad van alarmsysteem ,zelfde als TS vermeld ,alleen 5detectors,2lcd klavieren en 2rookdetectors,voor 1800E,excl. Met de 30% fiscaal voordeel denk ik dat de installateurs er nu nog een schepje bijdoen en dat de prijs dan met een 20 a 30% zal zakken?Laten we maar denken aan de zonnepanelen.

Zo een detector bijv,als je es googld,dan kom je op de websites type Ebay,Aliexpress zo een detectors tegen voor 2a3e per stuk!!!! De winstmarge op zo een alrmsysteem moet dan ook gigantisch zijn,of zie ik iets over het hoofd?

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Waarderingsscore
258
Punten
83
pkt;1980356 wrote:
Zo een detector bijv,als je es googld,dan kom je op de websites type Ebay,Aliexpress zo een detectors tegen voor 2a3e per stuk!!!! De winstmarge op zo een alrmsysteem moet dan ook gigantisch zijn,of zie ik iets over het hoofd?

Er is een verschil tussen chinese brol en een degelijke bewegingsdetector.

Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat duurder per definitie beter is, maar de kans is groot dat de doorsnee alarmboer iets kwalitatievers installeert dan detectorkes van aliexpress.

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Waarderingsscore
258
Punten
83
janvanlandeghem;1750899 wrote:
De meeste inbrekers zijn binnen de 5 a 10minuten weg.

Klopt.

Het beste alarmsysteem tegen gelegenheidsdieven lijkt me persoonlijk een systeem dat gewoon het licht aanschakelt over heel je huis. De meesten zullen dan toch stante pede rechtsomkeert maken om een confrontatie met de bewoners te vermijden.

Lid geworden
1 nov 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
't is een persoonlijke keuzen.

en ja een "prof" inbreker ga je er niet mee tegenhouden, maar een gelegenheidsdief wel hoor

maar ik kan je wel zeggen dat ik uit eigen ervaring zeer blij was met mijn alarmsysteem.

zeker wanneer het 's nachts in werking treed ( wanneer je rustig ligt te slapen) , en je een opengebroken achterdeur ziet.

... volgende ochtend nog een koevoet gevonden onder de struiken, die blijkbaar uit het tuinhuis van de buren was gestolen...

Bovenaan