ik zou mijn renson ventilatiebox een 30cm willen verplaatsen zodat de technische ruimte achter de gyprocwanden kleiner wordt. De aannemer heeft dit 10 jaar geleden aangesloten met PVC buizen van 80 en 125 en de verbindingen gelijmd. met harde pvc kan ik dit niet aanpassen omdat de ruimte hiervoor te klein is. De enigste oplossing is om de buizen af te zagen juist boven de vloerplaat en een nieuwe verbinding te maken met flexibele leidingen. Ik zag hier online van renson zelf ALudex alu flexibel die hiervoor misschien geschikt zou zijn. Is dit ok of iemand een beter idee?
Dan nog een andere vraag. Op de zolder komt een nieuw toilet waar ik ook een luchtafvoer wil installeren op het bestaande ventilatiesysteem er zijn namelijk nog 3 vrije ingangen op de box. De box staat dan wel lager dan het ventilatierooster (2m) in de Wc. Mag dit, of moet box altijd op hoogste punt staan, (hoger zetten in technisch niet mogelijk omdat ik er dan achteraf nooit meer aan kan)?
Met vriendelijke groeten,

Dan nog een andere vraag. Op de zolder komt een nieuw toilet waar ik ook een luchtafvoer wil installeren op het bestaande ventilatiesysteem er zijn namelijk nog 3 vrije ingangen op de box. De box staat dan wel lager dan het ventilatierooster (2m) in de Wc. Mag dit, of moet box altijd op hoogste punt staan, (hoger zetten in technisch niet mogelijk omdat ik er dan achteraf nooit meer aan kan)?
Met vriendelijke groeten,