• Update forum

Op 31-01-2023 is er een update uitgevoerd op het forum. Mocht er na deze update iets niet werken, of indien er iets grafisch niet correct wordt weergegeven, gelieve dit dan te melden in het topic functionele verbeteringen voor het forum . Dan bekijken we en passen we het zo snel mogelijk aan.

Renson endura 300 + zonneboiler

Lid geworden
29 aug 2022
Waarderingsscore
2
Punten
3
Beste, wij hebben nieuw gebouwd een jaar of 3 terug en hebben een systeem e+ ventilatie met een renson endura 300 met smartzones samen met een condensatieketel. nu was mijn vraag heeft het zin/ is het mogelijk om op de endura (die al een buffervat heeft) een zonneboiler op aan te sluiten ter ondersteuning voor warm water te maken en dergelijke? gezien de huidige gasprijzen dacht ik misschien om hiermee minder de condensatieketel nodig te hebben.

Alvast bedankt voor de feedback.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.501
Punten
113
Wp boiler eens bekeken ?

Lid geworden
9 okt 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beste,

Ook wij hebben een renson endura 300 waar ik een zonneboiler wil op aansluiten. Heeft u hier ondertussen reeds verder onderzoek voor gedaan?

Lid geworden
29 aug 2022
Waarderingsscore
2
Punten
3
hallo, nee ben nog niet verder geraakt. ben nog volop op zoek naar de nodige info.

Lid geworden
9 okt 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
ik heb gehoord dat het misschien mogelijk is om in de endura een elektrische weerstand toe te voegen. dat zou ideaal zijn, dan hoef je geen zonneboiler te plaatsen en kan je gewoon met de zonnepanelen (elektrisch) het water opwarmen

Lid geworden
29 aug 2022
Waarderingsscore
2
Punten
3
er zou ene kunnen geplaatst worden ter beveiliging bij vorst:
3.6 • Vorstbeveiliging De Endura Delta is standaard uitgerust met een vorstbeveiligingsmechanisme (zie sectie 10.2.5.1.3.a) om ijsvorming in de warmtewisselaar te voorkomen. Ijsvorming zorgt voor een daling van het rendement van uw ventilatiesysteem en kan beschadiging aan de warmtewisselaar veroorzaken. Elk Endura Delta toestel is uitgerust met een basis vorstbeveiliging. Daarnaast kan er ook geopteerd worden om het toestel uit te rusten met een elektrisch voorverwarmingselement om zelfs bij heel strenge wintertemperaturen het correct functioneren van het toestel te garanderen. Het voorverwarmingselement kan niet achteraf geplaatst worden. Hou er bij het bestellen van de unit dus rekening mee dat u het juiste type besteld: met of zonder voorverwarmingselement.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.501
Punten
113
ik heb gehoord dat het misschien mogelijk is om in de endura een elektrische weerstand toe te voegen. dat zou ideaal zijn, dan hoef je geen zonneboiler te plaatsen en kan je gewoon met de zonnepanelen (elektrisch) het water opwarmen
TS wil net van de kost van de gas af , en jij gaat vol electrisch voorstellen ?
Elec is kostprijs x3 , en probleem doet zich wss meeste voor in de maanden met minder zon

Bovenaan