'Renovatiepremie tot 10.000 euro' ?

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
12/09 Renovatiepremie tot 10.000 euro (GvA)

Particuliere verbouwers kunnen binnenkort tot 10.000 euro krijgen wanneer ze een woning renoveren.

De premie kan maximaal een derde bedragen van de totale kostprijs van de renovatie. Vlaams minister-president Yves Leterme noemde de bedragen op de jaarvergadering van de Vlaamse Confederatie Bouw.

De zogenaamde renovatiepremie komt bovenop de bestaande specifieke premies die vandaag al door de verschillende overheden worden uitgereikt. De Vlaamse overheid ziet de maatregel als een belangrijke stimulans voor woningrenovatie.

De precieze modaliteiten zoals maximale inkomensgrenzen en duur van de maatregel zijn nog niet bekendgemaakt. Leterme zei nog dat voor 2007 een budget van 28,5 miljoen euro zou worden vrijgemaakt, maar volgens het kabinet van minister Marino Keulen, bevoegd voor Wonen, is bijna het dubbele nodig.

Lid geworden
22 nov 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
TekkamanOmega wrote:
Wij hebben gisteren een brief terug gekregen dat je echt in je huis moet wonen voor je recht hebt op de renovatiepremie. Ik vind het een beetje een belachelijke reden, terwijl we wel de facturen hebben enzo. Hebben jullie allemaal de premie pas aangevraagd als je in het huis woonde?

Dat staat duidelijk in de voorwaarden, hoor.

Lid geworden
26 okt 2011
Waarderingsscore
0
Punten
1
Super dat jullie allemaal zo'n premies krijgen!

ik vraag me eigenlijk af hoe het zit met zelfstandigen en venootschappen?

iemand hier ervaring mee? ik begin in de zomer met verbouwingen, maar het huis is gekocht door men zaak (gewoon mijzelf)

iemand een idee?

Grts!

NielsH

Nieuw Lid
Lid geworden
20 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo,

iemand een idee of de renovatiepremie ook doorgaat in 2012? Wij zijn nu aan het verbouwen, maar zullen pas in 2012 effectief in de woning gaan wonen.

Lid geworden
13 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier hetzelfde verhaal.

Normaal stond de afschaffing van de premie absoluut niet op de planning.

Maar na de kosten voor de vereffening van de gemeentelijke holding zal het budget van de Vlaamse overheid ook wel naar de knoppen zijn.

Het wordt afwachten.

Lid geworden
3 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik had een maand geleden hierover een mail gestuurd naar de contactpersoon die op premuezoeker staat. Deze zei dat de premie gewoon bleef doorlopen in 2012.

Lid geworden
6 mei 2011
Waarderingsscore
1
Punten
0
Stijncoene wrote:

iemand hier ervaring mee? ik begin in de zomer met verbouwingen, maar het huis is gekocht door men zaak (gewoon mijzelf)

iemand een idee?

Grts!

Stijn ik vrees dat jij als zelfstandige ver boven het aanvaard belastbaar inkomen zal zitten voor een renovatiepremie.

Lid geworden
26 okt 2011
Waarderingsscore
0
Punten
1
Vandammes wrote:
Stijncoene wrote:

iemand een idee?

Grts!

Stijn ik vrees dat jij als zelfstandige ver boven het aanvaard belastbaar inkomen zal zitten voor een renovatiepremie.

netto of bruto? want netto is dat niet veel meer

is het enigszins mogelijk premies te krijgen als zelfstandige? vind het niet terug op de site?

thx!

Lid geworden
19 mrt 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Stijncoene wrote:

Sprak de bediende :twisted:

Vandammes wrote:

is het enigszins mogelijk premies te krijgen als zelfstandige? vind het niet terug op de site?

Ze spreken over bewoner of verhuurder zijn op het ogenblik dat je de aanvraag doet. Lijkt me niet relevant of de woning van je zaak of privé is.

Lid geworden
26 okt 2011
Waarderingsscore
0
Punten
1
Joro wrote:
Stijncoene wrote:

Sprak de bediende :twisted:
aah jaa want ze weten natuurlijk wat ik verdien ;)

Joro wrote:
Vandammes wrote:

Ze spreken over bewoner of verhuurder zijn op het ogenblik dat je de aanvraag doet. Lijkt me niet relevant of de woning van je zaak of privé is.

ik bedoel het bruto of netto inkomen? wat ze bekijken om uw premies goed te keuren

het is maar als alle belasting shizzle er af gaat dat het gelijk komt met het bediende netto loon

Lid geworden
19 mrt 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Stijncoene wrote:
ik bedoel het bruto of netto inkomen? wat ze bekijken om uw premies goed te keuren

het is maar als alle belasting shizzle er af gaat dat het gelijk komt met het bediende netto loon

Is normaal het netto-belastbaar inkomen drie jaar voor aanvraag (dus voor aftrek belastingen, maar wel met aftrek van al jouw onkosten). Dit staat duidelijk op je belastingbrief.

Lid geworden
26 okt 2011
Waarderingsscore
0
Punten
1
dat las ik, dat zit wel snor

maar de vraag is of het als zelfstandige uberhaupt mag natuurlijk

BVS

Lid geworden
31 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou denken dat het wel mag, maar voor de zekerheid gewoon eens bellen naar de Vlaamse infolijn op nummer 1700? Zij gaan de enigen zijn die je echt met zekerheid kunnen voorthelpen

Lid geworden
26 okt 2011
Waarderingsscore
0
Punten
1
BVS wrote:
Ik zou denken dat het wel mag, maar voor de zekerheid gewoon eens bellen naar de Vlaamse infolijn op nummer 1700? Zij gaan de enigen zijn die je echt met zekerheid kunnen voorthelpen

Aight! Thx!

Lid geworden
11 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Aanvraag ingediend op 4 oktober 2011. Goedkeuring binnen op 22 november 2001. over enkele maanden krijgen we ons geld. :) Prov Antwerpen.

Lid geworden
13 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij zitten +/- 1.500€ boven de inkomensgrens.... :? :evil:

toch maar een dossierke opmaken, you never know ...

Dako

Actief Lid
Lid geworden
10 jan 2010
Waarderingsscore
27
Punten
28
Djiezes wrote:
Aanvraag ingediend op 4 oktober 2011. Goedkeuring binnen op 22 november 2001. over enkele maanden krijgen we ons geld. :) Prov Antwerpen.

Dat is snel, zeker dat je daar geen kenissen hebt of zo:p Bij mij ook prov antwerpen, ingediend eind april 2011, ergens eind mei telefoontje gehad om nog wat bijkomend door te sturen, en eind september 2011 goedkeuring en "binnen enkele maanden gestort" en nog steeds in blijde verwachting...

Mientje wrote:

Je kan altijd proberen, maar vrees dat het verloren tijd/moeite is. Belastbaar inkomen staat duidelijk in de voorwaarden+duidelijk op je belastingbrief die je mee moet sturen, dus weinig discussie mogelijk volgens mij. Indien inkomen jaar daarna gedaald is(werkloos/tijdskrediet/...?) mss jaartje wachten of zo, maar anders vrees ik ervoor

Lid geworden
11 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb daar geen kennissen en ik was eerlijk gezegd zeer verbaasd over de snelle goedkeuring. Ik had deze blijde boodschap eigenlijk pas begin volgend jaar verwacht. Misschien was mijn dossier niet zo complex?

Enfin, ik ga pas echt gerust zijn wanneer het geld op m'n rekening staat. Nog een paar maandjes geduld...

Lid geworden
13 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dako wrote:
Mientje wrote:

Je kan altijd proberen, maar vrees dat het verloren tijd/moeite is. Belastbaar inkomen staat duidelijk in de voorwaarden+duidelijk op je belastingbrief die je mee moet sturen, dus weinig discussie mogelijk volgens mij. Indien inkomen jaar daarna gedaald is(werkloos/tijdskrediet/...?) mss jaartje wachten of zo, maar anders vrees ik ervoor

ik weet dat de kans klein is, ik zal niet teleurgesteld zijn als het njet is maar des te blijer als het positief is! :D Niet geschoten is altijd mis

(ik wil de premie nog in december indienen want onze inkomsten zijn in 2009 gestegen :wink: )

Lid geworden
13 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
nog 2 vraagjes over de factuurlijst

1. zet je er altijd het volledige bedrag van de factuur op of enkel de dingen die in aanmerking komen? Bv factuur sanitair: 2.000 € maar 250€ voor handwasbakje en kraan, vul je dan 1750€ in of 2000?

2. voorschotfactuur en eindfactuur invullen als 2 aparte facturen of 1 factuur?

BVS

Lid geworden
31 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Alleen het bedrag zetten dat meetelt voor de factuur. Ik had dat ook altijd duidelijk op de factuur aangeduid: wat in aanmerking kwam zette ik in fluo.

En alleen de eindfactuur bij je dossier steken, daar staat (normaal) toch alle info op én het volledige bedrag. Anders tel je dubbel.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan