Renovatie Tienen

archiklusser

Zeer Actief lid
Lid geworden
20 sep 2007
Waarderingsscore
84
Punten
48
Voor die 15m² zou ik geen spuiter laten komen maar zelf isoleren met Resolplaten.

Lid geworden
22 okt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
archiklusser;1860585 wrote:
Voor die 15m² zou ik geen spuiter laten komen maar zelf isoleren met Resolplaten.

Hoeveel kosten zo'n platen ongeveer, en wat is de moeilijkheidsgraad om deze te plaatsen?

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Waarderingsscore
397
Punten
83
Raf V;1860567 wrote:
Raf

(is eerder van de afdeling koevoeten & knieschijven dan van de afdelingen paardekoppen en betonbedden)

hmm, ik had u eerder in het rijtje van de sigarenknippers gesitueerd...

Lid geworden
22 okt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
't Is dubbel betalen voor het platte dak, wat serieus zwaar is voor m'n budget (dat zowat op is ondertussen), maar gisteren hebben een paar man m'n dak opnieuw gedaan. Die hebben letterlijk van 's morgens tot 's avonds (iets van 21:10) door gewerkt om het deftig waterdicht te krijgen.

De opbouw is: de houten platen (weet niet of ze nieuwe op die van die prutsers gelegd hebben, maar ze hadden daar nog een gat in gevonden blijkbaar. Ik begrijp nog altijd niet waarom ge nieuwe platen zoudt leggen en er dan gaten in gaat maken...), een onderlaag, 10cm PUR platen (yeeaah, I'll get chicks, cause I got PUR!), tweede onderlaag. Daar bovenop komt nog een bovenlaag roofing. Dat gebeurt dacht ik morgen.

Ter vergelijking:

Prutsers, overzicht:

slechtplatdak_overzicht.jpg

Goei gasten, overzicht:

nieuwdak_overzicht.jpg

Prutsers, langs de muur:

slechtplatdak_muur.jpg

Goei gasten, langs de muur (komen ze, nadat ze de laatste laag roofing zetten, nog nieuw lood tegen plaatsen):

nieuwdak_muur.jpg

Prutsers, afvoer 1 (heb er 2: 1 waar m'n buur zijn dak in gaat, en 1 waar mijn afvoer in gaat):

slechtplatdak_afvoer.jpg

Goei gasten (die hebben de buis weg gehaald en een metalen stukje geplaatst. Weet niet of ze weer een volledige gaan plaatsen, maar mij lijkt dat metalen stukje voldoende):

nieuwdak_afvoer01.jpg

Die goei gasten zijn ook begonnen met m'n badkamer onder handen te nemen. Ze hebben alle inbouw-die-opbouw is die de vorige loodgieter ingebouwd. Vorige loodgieter had afvoer van de lavabo bvb. als opbouw geplaatst. Moest ik maar een omkisting rond maken waar ik dan de lavabokast aan op hing. Ging echt niet, want bij het open maken van de schouw zou dat instorten. Deze gasten deden dat gisteren, bij het afkappen van kalk voor de douche, ook open. Vandaag staat die afvoer er in en is de schouw terug toe, zonder enig probleem. Daar ben'k vandaag wel van vergeten een foto van te nemen. Ze hebben wel de muur waar de douche komt, met cement bekleed, zodat het klaar is voor kerdidoek + tegels.

douche_cement.jpg

Moest ik dat proberen, zou't smos op de vloer en niks op de muur zijn :p

Maaike Maai

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mei 2013
Waarderingsscore
7
Punten
38
Fijn voor je dat je nu goeie gasten gevonden hebt.

Alleen jammer uiteraard dat de prutsers ook betaald moeten worden. :mad:

Blijven gaan zou'k zo zeggen!

Lid geworden
4 jan 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
heel veel moed gewenst. je hebt al pak ongeluk en lijken tegengekomen. Denk dat het typisch is bij verbouwen maar doe het maar hé ! problemen zijn er om opgelost te zijn. het gaat in ieder geval vooruit en je bent al met de opbouw bezig (altijd leukste). succes man , nooit opgeven , en gewoon dag per dag , werkje per werkje bekijken.

Lid geworden
22 okt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Die prutsers hebben me net weer opgebeld. Heb gezegd dat ik m'n geld + boormachine terug wil en verder niet met hen wens te spreken, en heb dan opgelegd. Kerels zijn me nu via SMS aan het afdreigen.

"Ga je zo doen BETER bel je mij nu anders kom ik met fano vandaag langs kijken of je nog een grote bek hebt!!!!"

gevolgd door nog eentje:

"Geef je niet alle tijd vanavond kom ik. Naar je ouders huis zeker dat ik je zal vinden kan geen spelletje met mij gaan spelen!!"

Ik zal maar eens zien hoe ik de politie bij m'n ouders thuis kan krijgen vanavond (wat natuurlijk ook weer een heel rekbaar begrip is).

Lid geworden
12 mei 2010
Waarderingsscore
1
Punten
18
Zijn nederlands is al even goe als zijn uitgevoerde werken.

Ge hebt daar weer nen hoofdvogel afgeschoten precies ... :cool:

Lid geworden
11 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk nooit dat je je geld zal zien,die mannen zijn al ergens anders aan het prutsen.In alle sectoren heb je dat wel dat er prutsers tussen zitten maar in de bouw is het echt een ramp.Goed rekenen dat kunnen die wel.Maar waarom nemen ze die mannen gewoon hun vergunningen als zelfstandig statuut gewoon niet af.Waarom stoppen ze zo een smeerlappen niet.

Lid geworden
22 okt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
barteke;1863658 wrote:
Ik denk nooit dat je je geld zal zien,die mannen zijn al ergens anders aan het prutsen.In alle sectoren heb je dat wel dat er prutsers tussen zitten maar in de bouw is het echt een ramp.Goed rekenen dat kunnen die wel.Maar waarom nemen ze die mannen gewoon hun vergunningen als zelfstandig statuut gewoon niet af.Waarom stoppen ze zo een smeerlappen niet.

Deze gasten hebben zelfs dat niet, zulle, een vergunning. Die doen zich voor als een zelfstandige aannemer, maar zijn gewoon oplichtende doppers. Da's dus nog net een gradatie erger, omdat ge niet bij het orgaan dat die vergunningen geeft, kunt aankloppen.

Lid geworden
11 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
tikkeneiken;1863611 wrote:

nee he zijn nederlands is een beetje op zijn........(zijn manne van molenbeek of etterbeek of van die kanten zekers)

Lid geworden
11 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Raf V;1863659 wrote:
barteke;1863658 wrote:

Deze gasten hebben zelfs dat niet, zulle, een vergunning. Die doen zich voor als een zelfstandige aannemer, maar zijn gewoon oplichtende doppers. Da's dus nog net een gradatie erger, omdat ge niet bij het orgaan dat die vergunningen geeft, kunt aankloppen.
Maar waarom word er niet ingegrepen door financieen.Als ze zo veel klachten van dezelde smeerlappen binnenkomen.Die richten overal gigantische schade aan he.

Lid geworden
22 okt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
barteke;1863661 wrote:
tikkeneiken;1863611 wrote:

nee he zijn nederlands is een beetje op zijn........(zijn manne van molenbeek of etterbeek of van die kanten zekers)

Op z'n Eindhoofs, eigenlijk. En dan verschieten ze ervan dat er af en toe wat Belgen wat gasten vanuit Eindhoven bijeen meppen :p 'k Begin zo stilaan te begrijpen waarom dat die zo'n dingen doen :p

barteke;1863662 wrote:
Raf V;1863659 wrote:
barteke;1863658 wrote:

Maar waarom word er niet ingegrepen door financieen.Als ze zo veel klachten van dezelde smeerlappen binnenkomen.Die richten overal gigantische schade aan he.

Boh, ik had hen gezegd m'n geld (allez enfin, een schadevergoeding eigenlijk) + boormachine (want die gasten hebben m'n boor/schroefmachine nog gepikt ook) terug te geven, of ik geef hen aan voor oplichting, diefstal, zwartwerk (want ze hadden beloofd in't wit met garantie) en uitkeringsfraude. 'k Had ze 2 weken gegeven hiervoor. Die twee weken lopen nu dinsdag af, dus krijg'k nu dit soort gedoe. Komt bijgevolg nog afdreigen bij, ook. Politie heb'k daarstraks opgebeld, btw, vanwege die dreigementen. Dat komt nog wel in orde.

Lid geworden
11 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
politie,ook zo iets.Heb ij nog vertrouwen in de politie??Die hebben belangrijker dingen te doen ze(overtredingen gaan vaststellen om het meest)

Lid geworden
22 okt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
barteke;1863675 wrote:
politie,ook zo iets.Heb ij nog vertrouwen in de politie??Die hebben belangrijker dingen te doen ze(overtredingen gaan vaststellen om het meest)

Dat komt wel in orde, zulle ;)

Lid geworden
28 mei 2013
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hey Raf,

Boeiende thread, goed gewerkt.. opbouw zal een mooie beloning zijn!

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een renovatie Tienen (2)-thread beginnen... ook een "ouder pand" gekocht in Tienen.

Ik ben nu volop offertes aan het vragen om ook heel wat te (laten) doen. Kan je me alvast (in pm eventueel) ff laten weten wie "de slechte" en "de goeie" zijn waar je beroep op gedaan hebt?

Ik zit ook met een ver-van-eindeloos budget en wil graag één en ander zelf doen met hulp van mensen die er echt wel iets van kennen...

Thanks!

Lid geworden
9 feb 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
barteke;1863662 wrote:
Raf V;1863659 wrote:
barteke;1863658 wrote:

Wat ik niet begrijp waarom men met zulke aannemers in zee gaat...ze waren goedkoop, ze werken in het zwart/grijs, ze kunnen snel beginnen, ze zijn geregistreerd als aannemer , ze leveren uitstekend werk af, ze hebben goede referenties, nog andere redenen?

Lid geworden
22 okt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Logizomechanophobia;1863775 wrote:
Hey Raf,

Boeiende thread, goed gewerkt.. opbouw zal een mooie beloning zijn!

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een renovatie Tienen (2)-thread beginnen... ook een "ouder pand" gekocht in Tienen.

Ik ben nu volop offertes aan het vragen om ook heel wat te (laten) doen. Kan je me alvast (in pm eventueel) ff laten weten wie "de slechte" en "de goeie" zijn waar je beroep op gedaan hebt?

Ik zit ook met een ver-van-eindeloos budget en wil graag één en ander zelf doen met hulp van mensen die er echt wel iets van kennen...

Thanks!

PM verstuurd.

Die gasten heb ik trouwens nog niet gezien deze avond. Ben ook eerst naar Tienen gegaan om even met m'n buur te praten, dat die daar een oogje in't zeil houdt en eerst de politie en dan mij belt moesten die gasten daar staan. Ook nog niks van gehoord. Morgen toch naar het politiekantoor om hier aangifte van te doen.

Lid geworden
22 okt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
darrigade;1863785 wrote:
barteke;1863662 wrote:
Raf V;1863659 wrote:
barteke;1863658 wrote:

Wat ik niet begrijp waarom men met zulke aannemers in zee gaat...ze waren goedkoop, ze werken in het zwart/grijs, ze kunnen snel beginnen, ze zijn geregistreerd als aannemer , ze leveren uitstekend werk af, ze hebben goede referenties, nog andere redenen?

Prijs was redelijk, en ze konden snel beginnen. Ofwel is de prijs ridicuul hoog en kunnen ze direct beginnen, of ze zijn goedkoop, maar je kan minstens 8 maanden wachten. Af en toe kom je eens iemand tegen waarvan de prijs goed of redelijk is en die snel kunnen beginnen. Ben daar enorm goed mee gevaren met die betongieter, en met de mensen die nu eindelijk m'n dak deftig in orde hebben gebracht. Als je pech hebt, is't echter een prutser met een aantel serieuze vijzen aan los. Maar dat risico heb je evengoed bij die waar je 8 maanden op moet wachten.

Bovenaan