• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Renovatie Tienen

Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het heeft een tijdje geduurd, maar zal mijn project hier maar documenteren, zeker? Heb in april verleden jaar de sleutels gekregen van mijn huis in Tienen. Doordat ik mijn schouder tien dagen daarvoor gebroken had, zijn de werken een paar maand later begonnen.



Het huis zelf is een oud rijhuis van 1920. 't Is piepklein, maar goed genoeg voor mij, en nog altijd groot genoeg voor moest er een madam bij komen, en nog altijd groot genoeg voor moest er een nieuw Rafke bij komen. Vanaf dat die dan wat ouder wordt, is het wel te klein.



Hier zijn de foto's van de immo toen het verkocht werd (met af en toe precies wat lens vervormingen waardoor de ruimtes groter lijken):



Bekijk bijlage 5371 Bekijk bijlage 5372 Bekijk bijlage 5373 Bekijk bijlage 5374 Bekijk bijlage 5375 Bekijk bijlage 5376 Bekijk bijlage 5377 Bekijk bijlage 5378 Bekijk bijlage 5379 Bekijk bijlage 5380



Na het afbreken zijn we achter die houten panelen op grote, dikke barsten gekomen, die in de kamer erboven (die blauwe) achter het behangpapier zaten.



Bekijk bijlage 5382 Bekijk bijlage 5385 Bekijk bijlage 5383 Bekijk bijlage 5384 Bekijk bijlage 5386



Heb hier een vakman bij gehaald om eens naar te kijken, en die zei me dat het geen kwestie was van of die muur zou vallen, maar een kwestie van wanneer, en raadde me aan contact op te nemen met de notaris en een advocaat te zoeken. Dat heb ik dan gedaan, en ik mocht máááááááááááánden lang niks meer doen. Na ongeveer 3 maanden werd de achterkant van het huis vrij gegeven, en sinds het is begonnen met vriezen, is ook de voorkant vrij gegeven.



Het oorspronkelijke plan was het volgende:



Week 1: Electriciteit

Week 2: Verwarming

Week 3: Bezetten

Week 4: Intrekken en kamperen terwijl keuken, vloeren, deuren, enz. gedaan worden



Omdat een keuken toch al snel 8 weken duurt voor ze het komen plaatsen, heb ik dat als eerste zaak besteld. Achteraf gezien een dom-kieken beslissing, maar op de moment zelf leek het een goed idee, kwestie dat alles wat vooruit ging.



Die keuken staat er sinds oktober (al moet de gas nog aangesloten worden. Die pipo's zouden dat ten laatste een week later doen. Nu, 4 maand later, nog niks. 'k Ga dus de verwarming verder leggen en dan aan die pipo's hun oren trekken). Pompbak moet ook nog gezet worden. Had de oude opgepoetst en klaar gezet, maar blijkbaar kon er in die kast maar een van 60cm in en was die oude 90cm. Heb dus een nieuwe moeten kopen, en moet die er nog zelf in zetten.



Bekijk bijlage 5387 Bekijk bijlage 5388



De miserie was tegen dan al wel nog wat erger geworden dan met die barst. De keuken kwamen ze op een maandag plaatsen. De zaterdag ervoor, in de loop van de namiddag, kreeg ik te horen dat mijn plat dak erboven lek is en eigenlijk eerst vervangen moet worden vooraleer die keuken gezet werd. Schooooooon op tijd natuurlijk, want die keuken kon ik op zo'n korte tijd niet meer afzeggen, temeer dan nog omdat die al verschillende keren uitgesteld geweest is doordat het huis verzegeld was (niet letterlijk hé, maar verzegeld als in dat ik er niet aan mocht werken). Ik zit daar met twee lekken: één op de muur tegenover mijn keuken. Dat is een direct lek: vanaf dat het regent, lekt het daar. Het tweede lek, is in de hoek waar de afloop van het plat dak is, en dat is met vertraging van ongeveer een half uur. Ondertussen is het al wel een hele tijd geleden dat die twee gelekt hebben, maar het moet nog altijd in orde gebracht worden.





Paar weken na het ontdekken van die lekken, kwam ik ook nog op dit prachtstuk:

Bekijk bijlage 5389

Daar zijn er ondertussen ook wat meer van, en ze zijn door de vrieskou aan't afsterven.



Mijn goesting was toen compleet over. Elke keer ik mijn gat keer, problemen! Bleek bvb. ook dat mijn water langs een loden buis binnen kwam, de tellerkast van de electriciteit en de bedrading van de straat naar daar een brandgevaar was (1,5, max 2 carré, en binnen heeft er nog een pilsjaar ooit een vijs -- met plastieken plug en al -- door de hoofdleiding van de electriciteit gejaagd!). Veel meer miserie dan waar ik voor getekend had, dus. Heb hier wel drie lessen van geleerd:



1. Eerst zien dat de daken in orde zijn, en er niet van uit gaan dat het wel al in orde is

2. Nooit huizen kopen waar houten panelen tegen de muren zijn

3. Nooit huizen van bijna 100 jaar oud kopen



Nu, van dat plat dak zijn de draagbalken wel nog volledig in orde. Dat is wel al een geluk. Mijn puntdak is naar't schijnt nog wel nieuw, max. 15 - 16 jaar oud, en is dus in orde (al moet het nog geïsoleerd worden)



Dus ja, boel heeft voor het merendeel van de tijd stil gelegen. Ondertussen zijn de grootste afbraakwerken wel in orde, en ligt er veel meer rommel overal dan eigenlijk aangenaam werken is. Moet nog wat houten planken afvoeren van een vals plafond (dat lelijk plafond in die kamer met de houten panelen), nog wat kartonnen plafondtegels afbreken, 3 plooideuren en 1 lege chambrant uitbreken en behangpapier van de muren halen. Dat laatste is geweldig leuk, omdat ik van het papier dat er nog af moet, de print af trek, maar het papier zelf blijft hangen. Da's zeker niet verdomd irritant :p



De barst in de muur zou nu ook opgelost moeten zijn. Daar zijn mensen voor langs gekomen die die muur af gingen breken en opnieuw zetten in ytong. Door stabiliteitsproblemen kon die muur niet afgebroken worden. Ze hebben hem dan chemisch verankerd aan de ytong-muur. Vanonder is het opgespoten met PUR, vanboven steekt er rotswol tussen.



Bekijk bijlage 5381



De badkamer vanachter is ook afgebroken (op de pot en lavabo na, die blijven staan tot een nieuwe badkamer gezet is). Het oorspronkelijke plan was die te laten staan, tot een maat vroeg waarom ik dat niet naar boven deed, dat zo'n smalle badkamer geen doen was en die buizen leggen twee keer niks is. Hij wilde dat wel doen, was geen probleem. En dan wordt het huis verzegeld en pas maaaaaaaaaaanden later vrij gegeven, en heeft hij geen tijd meer (begrijpelijk ook. Hij kan moeilijk blijven zitten en wachten hé).



Alles moet dus nog verder gedaan worden. Zijn momenteel bezig met de electriciteit. Daar ik op een piepklein budget zit, en dat gedoe met advocaten enzo ivm die muur ook veel gekost heeft, is het zoveel mogelijk zelf doen (ook al heb ik geen flauw benul van hoe of wat, maar dat leren we al doende wel), en zoveel mogelijk rondzien naar kwaliteitsmateriaal in promotie en zaken waar ze materiaal tegen de beste prijs verkopen. Alles in Brico / Hubo / Gamma halen zou me ruïneren.



Zal subiet eens schetsen maken van hoe het er uiteindelijk uit moet zien.
 

Bijlagen

  • 3538695_2.jpg
    3538695_2.jpg
    51,3 KB · Weergaven: 1
  • 3538695_3.jpg
    3538695_3.jpg
    20,4 KB · Weergaven: 1
  • 3538695_4.jpg
    3538695_4.jpg
    19,2 KB · Weergaven: 0
  • 3538695_5.jpg
    3538695_5.jpg
    17,6 KB · Weergaven: 0
  • 3538695_6.jpg
    3538695_6.jpg
    13,6 KB · Weergaven: 0
  • 3538695_7.jpg
    3538695_7.jpg
    16,2 KB · Weergaven: 0
  • 3538695_8.jpg
    3538695_8.jpg
    18,9 KB · Weergaven: 0
  • 3538695_9.jpg
    3538695_9.jpg
    26,4 KB · Weergaven: 0
  • 3538695_A.jpg
    3538695_A.jpg
    21,9 KB · Weergaven: 1
  • 3538695_B.jpg
    3538695_B.jpg
    38,6 KB · Weergaven: 0
  • huis_2.jpg
    huis_2.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 0
  • DSC_5215.jpg
    DSC_5215.jpg
    48,4 KB · Weergaven: 0
  • DSC_5226.jpg
    DSC_5226.jpg
    42,6 KB · Weergaven: 0
  • DSC_5227.jpg
    DSC_5227.jpg
    53,1 KB · Weergaven: 0
  • DSC_5217.jpg
    DSC_5217.jpg
    43,7 KB · Weergaven: 0
  • DSC_5225.jpg
    DSC_5225.jpg
    48,6 KB · Weergaven: 0
  • keuken_01.jpg
    keuken_01.jpg
    18,3 KB · Weergaven: 0
  • keuken_02.jpg
    keuken_02.jpg
    19,3 KB · Weergaven: 0
  • champignons.jpg
    champignons.jpg
    14,7 KB · Weergaven: 0

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
Voor die 15m² zou ik geen spuiter laten komen maar zelf isoleren met Resolplaten.
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
archiklusser;1860585 wrote:
Voor die 15m² zou ik geen spuiter laten komen maar zelf isoleren met Resolplaten.



Hoeveel kosten zo'n platen ongeveer, en wat is de moeilijkheidsgraad om deze te plaatsen?
 

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Berichten
9.421
Waarderingsscore
405
Punten
83
Raf V;1860567 wrote:
Raf

(is eerder van de afdeling koevoeten & knieschijven dan van de afdelingen paardekoppen en betonbedden)

hmm, ik had u eerder in het rijtje van de sigarenknippers gesitueerd...
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
't Is dubbel betalen voor het platte dak, wat serieus zwaar is voor m'n budget (dat zowat op is ondertussen), maar gisteren hebben een paar man m'n dak opnieuw gedaan. Die hebben letterlijk van 's morgens tot 's avonds (iets van 21:10) door gewerkt om het deftig waterdicht te krijgen.



De opbouw is: de houten platen (weet niet of ze nieuwe op die van die prutsers gelegd hebben, maar ze hadden daar nog een gat in gevonden blijkbaar. Ik begrijp nog altijd niet waarom ge nieuwe platen zoudt leggen en er dan gaten in gaat maken...), een onderlaag, 10cm PUR platen (yeeaah, I'll get chicks, cause I got PUR!), tweede onderlaag. Daar bovenop komt nog een bovenlaag roofing. Dat gebeurt dacht ik morgen.



Ter vergelijking:



Prutsers, overzicht:

slechtplatdak_overzicht.jpg




Goei gasten, overzicht:

nieuwdak_overzicht.jpg








Prutsers, langs de muur:

slechtplatdak_muur.jpg




Goei gasten, langs de muur (komen ze, nadat ze de laatste laag roofing zetten, nog nieuw lood tegen plaatsen):

nieuwdak_muur.jpg








Prutsers, afvoer 1 (heb er 2: 1 waar m'n buur zijn dak in gaat, en 1 waar mijn afvoer in gaat):

slechtplatdak_afvoer.jpg




Goei gasten (die hebben de buis weg gehaald en een metalen stukje geplaatst. Weet niet of ze weer een volledige gaan plaatsen, maar mij lijkt dat metalen stukje voldoende):

nieuwdak_afvoer01.jpg




Die goei gasten zijn ook begonnen met m'n badkamer onder handen te nemen. Ze hebben alle inbouw-die-opbouw is die de vorige loodgieter ingebouwd. Vorige loodgieter had afvoer van de lavabo bvb. als opbouw geplaatst. Moest ik maar een omkisting rond maken waar ik dan de lavabokast aan op hing. Ging echt niet, want bij het open maken van de schouw zou dat instorten. Deze gasten deden dat gisteren, bij het afkappen van kalk voor de douche, ook open. Vandaag staat die afvoer er in en is de schouw terug toe, zonder enig probleem. Daar ben'k vandaag wel van vergeten een foto van te nemen. Ze hebben wel de muur waar de douche komt, met cement bekleed, zodat het klaar is voor kerdidoek + tegels.



douche_cement.jpg




Moest ik dat proberen, zou't smos op de vloer en niks op de muur zijn :p
 

Maaike Maai

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mei 2013
Berichten
1.460
Waarderingsscore
8
Punten
38
Fijn voor je dat je nu goeie gasten gevonden hebt.



Alleen jammer uiteraard dat de prutsers ook betaald moeten worden. :mad:



Blijven gaan zou'k zo zeggen!
 
Lid geworden
4 jan 2008
Berichten
524
Waarderingsscore
0
Punten
0
heel veel moed gewenst. je hebt al pak ongeluk en lijken tegengekomen. Denk dat het typisch is bij verbouwen maar doe het maar hé ! problemen zijn er om opgelost te zijn. het gaat in ieder geval vooruit en je bent al met de opbouw bezig (altijd leukste). succes man , nooit opgeven , en gewoon dag per dag , werkje per werkje bekijken.
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
Die prutsers hebben me net weer opgebeld. Heb gezegd dat ik m'n geld + boormachine terug wil en verder niet met hen wens te spreken, en heb dan opgelegd. Kerels zijn me nu via SMS aan het afdreigen.



"Ga je zo doen BETER bel je mij nu anders kom ik met fano vandaag langs kijken of je nog een grote bek hebt!!!!"



gevolgd door nog eentje:



"Geef je niet alle tijd vanavond kom ik. Naar je ouders huis zeker dat ik je zal vinden kan geen spelletje met mij gaan spelen!!"



Ik zal maar eens zien hoe ik de politie bij m'n ouders thuis kan krijgen vanavond (wat natuurlijk ook weer een heel rekbaar begrip is).
 
Lid geworden
12 mei 2010
Berichten
594
Waarderingsscore
1
Punten
18
Zijn nederlands is al even goe als zijn uitgevoerde werken.



Ge hebt daar weer nen hoofdvogel afgeschoten precies ... :cool:
 
Lid geworden
11 aug 2006
Berichten
2.311
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk nooit dat je je geld zal zien,die mannen zijn al ergens anders aan het prutsen.In alle sectoren heb je dat wel dat er prutsers tussen zitten maar in de bouw is het echt een ramp.Goed rekenen dat kunnen die wel.Maar waarom nemen ze die mannen gewoon hun vergunningen als zelfstandig statuut gewoon niet af.Waarom stoppen ze zo een smeerlappen niet.
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
barteke;1863658 wrote:
Ik denk nooit dat je je geld zal zien,die mannen zijn al ergens anders aan het prutsen.In alle sectoren heb je dat wel dat er prutsers tussen zitten maar in de bouw is het echt een ramp.Goed rekenen dat kunnen die wel.Maar waarom nemen ze die mannen gewoon hun vergunningen als zelfstandig statuut gewoon niet af.Waarom stoppen ze zo een smeerlappen niet.



Deze gasten hebben zelfs dat niet, zulle, een vergunning. Die doen zich voor als een zelfstandige aannemer, maar zijn gewoon oplichtende doppers. Da's dus nog net een gradatie erger, omdat ge niet bij het orgaan dat die vergunningen geeft, kunt aankloppen.
 
Lid geworden
11 aug 2006
Berichten
2.311
Waarderingsscore
0
Punten
0
tikkeneiken;1863611 wrote:
Zijn nederlands is al even goe als zijn uitgevoerde werken.



Ge hebt daar weer nen hoofdvogel afgeschoten precies ... :cool:
nee he zijn nederlands is een beetje op zijn........(zijn manne van molenbeek of etterbeek of van die kanten zekers)
 
Lid geworden
11 aug 2006
Berichten
2.311
Waarderingsscore
0
Punten
0
Raf V;1863659 wrote:
barteke;1863658 wrote:
Ik denk nooit dat je je geld zal zien,die mannen zijn al ergens anders aan het prutsen.In alle sectoren heb je dat wel dat er prutsers tussen zitten maar in de bouw is het echt een ramp.Goed rekenen dat kunnen die wel.Maar waarom nemen ze die mannen gewoon hun vergunningen als zelfstandig statuut gewoon niet af.Waarom stoppen ze zo een smeerlappen niet.



Deze gasten hebben zelfs dat niet, zulle, een vergunning. Die doen zich voor als een zelfstandige aannemer, maar zijn gewoon oplichtende doppers. Da's dus nog net een gradatie erger, omdat ge niet bij het orgaan dat die vergunningen geeft, kunt aankloppen.
Maar waarom word er niet ingegrepen door financieen.Als ze zo veel klachten van dezelde smeerlappen binnenkomen.Die richten overal gigantische schade aan he.
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
barteke;1863661 wrote:
tikkeneiken;1863611 wrote:
Zijn nederlands is al even goe als zijn uitgevoerde werken.



Ge hebt daar weer nen hoofdvogel afgeschoten precies ... :cool:
nee he zijn nederlands is een beetje op zijn........(zijn manne van molenbeek of etterbeek of van die kanten zekers)



Op z'n Eindhoofs, eigenlijk. En dan verschieten ze ervan dat er af en toe wat Belgen wat gasten vanuit Eindhoven bijeen meppen :p 'k Begin zo stilaan te begrijpen waarom dat die zo'n dingen doen :p



barteke;1863662 wrote:
Raf V;1863659 wrote:
barteke;1863658 wrote:
Ik denk nooit dat je je geld zal zien,die mannen zijn al ergens anders aan het prutsen.In alle sectoren heb je dat wel dat er prutsers tussen zitten maar in de bouw is het echt een ramp.Goed rekenen dat kunnen die wel.Maar waarom nemen ze die mannen gewoon hun vergunningen als zelfstandig statuut gewoon niet af.Waarom stoppen ze zo een smeerlappen niet.



Deze gasten hebben zelfs dat niet, zulle, een vergunning. Die doen zich voor als een zelfstandige aannemer, maar zijn gewoon oplichtende doppers. Da's dus nog net een gradatie erger, omdat ge niet bij het orgaan dat die vergunningen geeft, kunt aankloppen.
Maar waarom word er niet ingegrepen door financieen.Als ze zo veel klachten van dezelde smeerlappen binnenkomen.Die richten overal gigantische schade aan he.



Boh, ik had hen gezegd m'n geld (allez enfin, een schadevergoeding eigenlijk) + boormachine (want die gasten hebben m'n boor/schroefmachine nog gepikt ook) terug te geven, of ik geef hen aan voor oplichting, diefstal, zwartwerk (want ze hadden beloofd in't wit met garantie) en uitkeringsfraude. 'k Had ze 2 weken gegeven hiervoor. Die twee weken lopen nu dinsdag af, dus krijg'k nu dit soort gedoe. Komt bijgevolg nog afdreigen bij, ook. Politie heb'k daarstraks opgebeld, btw, vanwege die dreigementen. Dat komt nog wel in orde.
 
Lid geworden
11 aug 2006
Berichten
2.311
Waarderingsscore
0
Punten
0
politie,ook zo iets.Heb ij nog vertrouwen in de politie??Die hebben belangrijker dingen te doen ze(overtredingen gaan vaststellen om het meest)
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
barteke;1863675 wrote:
politie,ook zo iets.Heb ij nog vertrouwen in de politie??Die hebben belangrijker dingen te doen ze(overtredingen gaan vaststellen om het meest)



Dat komt wel in orde, zulle ;)
 
Lid geworden
28 mei 2013
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hey Raf,



Boeiende thread, goed gewerkt.. opbouw zal een mooie beloning zijn!

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een renovatie Tienen (2)-thread beginnen... ook een "ouder pand" gekocht in Tienen.



Ik ben nu volop offertes aan het vragen om ook heel wat te (laten) doen. Kan je me alvast (in pm eventueel) ff laten weten wie "de slechte" en "de goeie" zijn waar je beroep op gedaan hebt?



Ik zit ook met een ver-van-eindeloos budget en wil graag één en ander zelf doen met hulp van mensen die er echt wel iets van kennen...





Thanks!
 
Lid geworden
9 feb 2011
Berichten
595
Waarderingsscore
0
Punten
0
barteke;1863662 wrote:
Raf V;1863659 wrote:
barteke;1863658 wrote:
Ik denk nooit dat je je geld zal zien,die mannen zijn al ergens anders aan het prutsen.In alle sectoren heb je dat wel dat er prutsers tussen zitten maar in de bouw is het echt een ramp.Goed rekenen dat kunnen die wel.Maar waarom nemen ze die mannen gewoon hun vergunningen als zelfstandig statuut gewoon niet af.Waarom stoppen ze zo een smeerlappen niet.



Deze gasten hebben zelfs dat niet, zulle, een vergunning. Die doen zich voor als een zelfstandige aannemer, maar zijn gewoon oplichtende doppers. Da's dus nog net een gradatie erger, omdat ge niet bij het orgaan dat die vergunningen geeft, kunt aankloppen.
Maar waarom word er niet ingegrepen door financieen.Als ze zo veel klachten van dezelde smeerlappen binnenkomen.Die richten overal gigantische schade aan he.

Wat ik niet begrijp waarom men met zulke aannemers in zee gaat...ze waren goedkoop, ze werken in het zwart/grijs, ze kunnen snel beginnen, ze zijn geregistreerd als aannemer , ze leveren uitstekend werk af, ze hebben goede referenties, nog andere redenen?
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
Logizomechanophobia;1863775 wrote:
Hey Raf,



Boeiende thread, goed gewerkt.. opbouw zal een mooie beloning zijn!

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een renovatie Tienen (2)-thread beginnen... ook een "ouder pand" gekocht in Tienen.



Ik ben nu volop offertes aan het vragen om ook heel wat te (laten) doen. Kan je me alvast (in pm eventueel) ff laten weten wie "de slechte" en "de goeie" zijn waar je beroep op gedaan hebt?



Ik zit ook met een ver-van-eindeloos budget en wil graag één en ander zelf doen met hulp van mensen die er echt wel iets van kennen...





Thanks!



PM verstuurd.



Die gasten heb ik trouwens nog niet gezien deze avond. Ben ook eerst naar Tienen gegaan om even met m'n buur te praten, dat die daar een oogje in't zeil houdt en eerst de politie en dan mij belt moesten die gasten daar staan. Ook nog niks van gehoord. Morgen toch naar het politiekantoor om hier aangifte van te doen.
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
darrigade;1863785 wrote:
barteke;1863662 wrote:
Raf V;1863659 wrote:
barteke;1863658 wrote:
Ik denk nooit dat je je geld zal zien,die mannen zijn al ergens anders aan het prutsen.In alle sectoren heb je dat wel dat er prutsers tussen zitten maar in de bouw is het echt een ramp.Goed rekenen dat kunnen die wel.Maar waarom nemen ze die mannen gewoon hun vergunningen als zelfstandig statuut gewoon niet af.Waarom stoppen ze zo een smeerlappen niet.



Deze gasten hebben zelfs dat niet, zulle, een vergunning. Die doen zich voor als een zelfstandige aannemer, maar zijn gewoon oplichtende doppers. Da's dus nog net een gradatie erger, omdat ge niet bij het orgaan dat die vergunningen geeft, kunt aankloppen.
Maar waarom word er niet ingegrepen door financieen.Als ze zo veel klachten van dezelde smeerlappen binnenkomen.Die richten overal gigantische schade aan he.

Wat ik niet begrijp waarom men met zulke aannemers in zee gaat...ze waren goedkoop, ze werken in het zwart/grijs, ze kunnen snel beginnen, ze zijn geregistreerd als aannemer , ze leveren uitstekend werk af, ze hebben goede referenties, nog andere redenen?



Prijs was redelijk, en ze konden snel beginnen. Ofwel is de prijs ridicuul hoog en kunnen ze direct beginnen, of ze zijn goedkoop, maar je kan minstens 8 maanden wachten. Af en toe kom je eens iemand tegen waarvan de prijs goed of redelijk is en die snel kunnen beginnen. Ben daar enorm goed mee gevaren met die betongieter, en met de mensen die nu eindelijk m'n dak deftig in orde hebben gebracht. Als je pech hebt, is't echter een prutser met een aantel serieuze vijzen aan los. Maar dat risico heb je evengoed bij die waar je 8 maanden op moet wachten.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan