Renovatie - bijbouw huis 1950

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal,

We gaan ons huis, gebouwd in 1950, renoveren en wat uitbereiden. Op de gelijkvloers komt er +/- 30m2 bij en door het dak met 40cm te verhogen gaan we de zolder bewoonbaar maken.

Ons eerste project werd geweigerd door stedenbouw (werd uiteindelijk een politiek spelletje dat we helaas niet hebben kunnen winnen). Ons eerste plan was 2 verdiepingen bijbouwen, we hebben het nu beperkt tot enkel de gelijkvloers. De schepen van stedenbouw is nog steeds geen 100% overtuigd van het stuk dat we op het verhoogd terras willen bijzetten, voornamelijk wegens privacy - inkijk in de tuin van de buren. Dit gezegd zijnde het terras is momenteel 100m2 dus als ik wil kan ik daar 100 man opzetten die in alle tuinen van de buren kunnen kijken. De bijbouw zorgt er net voor dat de buren wat meer privacy hebben en al zeker omdat we geen ramen meer aan die kant steken (althans niet op ooghoogte). Hij begrijpt onze "problematiek" wel in die zin dat uitbreiden nodig is en het op een andere plaats een heel pak meer gaat kosten en ook de uitstraling van het huis teniet gaat doen. Dus we hopen een beetje op zijn goodwil deze keer.

Dit zijn de huidige plannen die we hem moeten toesturen voor zijn mondeling akkoord (moet dan wel nog heel het officiele traject aflegegen).

Qua indeleing vinden we het wel goed, behalve de zolder, daar zouden we de badkamer eerder boven de andere steken en die verloren ruimte in vestiaire en badkamer eigenlijk beter benutten.

Graag jullie commentaar. Missen we iets? Kan er iets beter zeker qua privay naar de buren toe?

Alvaste bedankt!

Gelijkvloers

Eerste verdieping

Zolder

Achteraanzicht

Zij-aanzicht

Het raam in de bijbouw wordt nu wel langer, zo'n 4 meter.

Huidige indeling

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zal er dan maar van uit gaan dat geen reacties wil zeggen dat het goed is :wink:

Goed nieuws is dat we ondertussen groen licht hebben van de schepen om deze plannen in te dienen. Dus da's al iets...

Bedankt voor 't kijken in ieder geval.

julien

Gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
162
Punten
63
De enige bedenking die ik heb is dat in de nok je dressing en badkamer zowat dezelfde ruimte is.

geen schrik dat je kleren klam gaan worden?

Bovenaan