Ik overweeg een aankoop van een appartement voor tweede verblijf.
Het appartement is op een toplocatie gelegen maar er is wel wat werk aan.
Voor ik een bod uitbreng zou ik een renovatie budget willen bepalen.
Ik weet dat zoiets moeilijk is via een forum maar wil toch eens jullie advies.
Wat moet er zeker gebeuren,
- 50m2 nieuwe vloertegels op betonplaat (nu ligt er laminaat en vinyl)
- nieuw keukentje idem zoals op de foto (is genomen in eenzelfde appartement die al gerenoveerd is)
- elektrische installatie is afgekeurd en verouderd dus - twee slaapkamers 4 stopcontacten plus twee lichtschakelaars, keuken 3 stopcontacten plus aansluiting oven, keramisch vuur, koelkast en vaatwas, woonkamer en inkomhal 6 stopcontacten plus drie schakelaars(badkamer is nieuw inclusief stopcontacten en schakelaars) - zekeringen en kabels
Eventueel ook nog aan te pakken,
- alles is in visgraten glasvezelbehang, ik dacht er renovatievlies over te kleven maar vrees dat het motief nog zichtbaar zal zijn dus waarschijnlijk uitpleisteren. Het is netjes behangen zonder blazen dus gewoon schilderen kan ook maar ik vind het gewoon lelijk.
Keuken die gemaakt moet worden, graag richtprijs met composiet werkblad en spatwand maar zonder toestellen.

Hoe realistisch ben ik als ik hiervoor een budget reken van 20k?
Het appartement is op een toplocatie gelegen maar er is wel wat werk aan.
Voor ik een bod uitbreng zou ik een renovatie budget willen bepalen.
Ik weet dat zoiets moeilijk is via een forum maar wil toch eens jullie advies.
Wat moet er zeker gebeuren,
- 50m2 nieuwe vloertegels op betonplaat (nu ligt er laminaat en vinyl)
- nieuw keukentje idem zoals op de foto (is genomen in eenzelfde appartement die al gerenoveerd is)
- elektrische installatie is afgekeurd en verouderd dus - twee slaapkamers 4 stopcontacten plus twee lichtschakelaars, keuken 3 stopcontacten plus aansluiting oven, keramisch vuur, koelkast en vaatwas, woonkamer en inkomhal 6 stopcontacten plus drie schakelaars(badkamer is nieuw inclusief stopcontacten en schakelaars) - zekeringen en kabels
Eventueel ook nog aan te pakken,
- alles is in visgraten glasvezelbehang, ik dacht er renovatievlies over te kleven maar vrees dat het motief nog zichtbaar zal zijn dus waarschijnlijk uitpleisteren. Het is netjes behangen zonder blazen dus gewoon schilderen kan ook maar ik vind het gewoon lelijk.
Keuken die gemaakt moet worden, graag richtprijs met composiet werkblad en spatwand maar zonder toestellen.

Hoe realistisch ben ik als ik hiervoor een budget reken van 20k?