remeha toeval of niet

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
bij mijn schoonzoon in de zaak 2 grote remeha ketels in cascade geplaatst 3 jaar terug moet 62 kamers verwarmen

zelfde ondernemer heeft toen ook bij zijn moeder in haar huis ook een nieuwe remeha geinstaleer

moeder heeft nog niks anders dan problemen gehad,warmte wisselaar pomp en driewegventiel al vernieuwd

nu is één van de twee ketels volgens mij ook de warmte wisselaar kapot

maar ook volgens mj maakt één van de pompen verdacht lawaai,na drie jaar kan dat normaal niet

aannemer is een serieus bedrijf voor grote instalaties

maaaar bij het plaatsen van de nieuwe ketels geen spoeling van buizen of radiatoren gedaan

en nog het bijzonderste geen vuilfilters geplaatst,niet bij hem ook niet bij de moeder

nochtans kan men dat overal lezen in de handleidingen

en de ene instalatie is zeker 50 jaar oud de andere 35 jaar

ik ben zelf bezig een nieuwe condensatie ketel te plaatsen,en had de instalatie aleens grondig gespoeld,men weet niet wat men ziet wat daar uit komt

dus denk ik dat die problemen groten deels de schuld van de aannemer is

heb schoonzoon de raad gegeven niet de instalateur er bij te roepen ,maar de servic diens van remeha zelf

Lid geworden
20 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
En wat kan Remeha doen ? Onderdelen vervangen tegen betaling want vervuiling valt niet onder garantie ... Ook zij zullen aanraden van spoelen installatie en plaatse vuilfilter !

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
zal nog wel garantie ziijn drie jaar oud

ik denk toch wel dat zij contakt met de instalateur zullen opmemen,zouden dom zijn dat niet te doen

zullen het ons niet vertellen natuurlijk

door nalatigheid van de instalateur,worden zij op kosten gejaagd,en word er slecht over hun produkt gepraat

maar hoe kan zo een bedrijf zo een instalatie in gang zetten,mijn mening gewoon bijbedoelingen;kassa kassa,daar is geen andere verklaring voor

enals men al een filter zet word de kliént niet op de hoogte gebracht dat men in de beginnen zeker filter regelmatig te kuisen,want filter plaatsen en niet op tijd kuisen heeft geen enkele zin bij een oude instalatie

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.362
Punten
113
marcelvm;1896736 wrote:
zal nog wel garantie ziijn drie jaar oud

ik denk toch wel dat zij contakt met de instalateur zullen opmemen,zouden dom zijn dat niet te doen

zullen het ons niet vertellen natuurlijk

door nalatigheid van de instalateur,worden zij op kosten gejaagd,en word er slecht over hun produkt gepraat

maar hoe kan zo een bedrijf zo een instalatie in gang zetten,mijn mening gewoon bijbedoelingen;kassa kassa,daar is geen andere verklaring voor

enals men al een filter zet word de kliént niet op de hoogte gebracht dat men in de beginnen zeker filter regelmatig te kuisen,want filter plaatsen en niet op tijd kuisen heeft geen enkele zin bij een oude instalatie

neen, GEEN garantie van Remeha, omdat er niet gespoeld is, geen filter, ...

nieuwe ketel op oude leidingen (in staal) is heel delicaat, en moet je correct uitvoeren!

bij dergelijke grote (cascade) installatie eist men nu ook een afzonderlijke waterteller op de bijvulling!

hopelijk neemt de installateur zijn verantwoordelijkheid en heeft hij fouten toe

Lid geworden
20 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lees de garantievoorschriften van REMEHA eens goed door aub

Als uwe motor vd wagen ( nog in garantie ) defect is geraakt door verkeerd te tanken gaat ge ook gene nieuwe motor krijgen hé !

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
bewijslast is er natuurlijk staat al geen filter op

,doorspoelen ja bewijs dat maar ,we kunnen de proef doen natuurlijk;zelf eens spoelen

als hij al geen filter geplaatst heeft zal men er wel van uitgaan dat spoelen ook niet gebeurd is

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.362
Punten
113
marcelvm;1897096 wrote:
bewijslast is er natuurlijk staat al geen filter op

,doorspoelen ja bewijs dat maar ,we kunnen de proef doen natuurlijk;zelf eens spoelen

als hij al geen filter geplaatst heeft zal men er wel van uitgaan dat spoelen ook niet gebeurd is

zoek op internet eens foto's van nieuwe ketels die doorgebrand zijn, duidelijk gevolg van uilafzetting op heetste plaatsen ...

dan heb je gedaan met garantie in te roepen !

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
zo gaat dat niet hoor klient heeft recht op zijn garantie,van wie die ook komt

instalateur moet zijn werk goed doen ,klient kan niet verantwoordelijk gesteld worden worden wat instalateur verkeerd

het merk en de instalateur moeten dat onder elkaar uitmaken

maar veel kliente zijn veel te braaf zoeken of vragen veel te weinig info over garantie

Lid geworden
20 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Garantie van fabrikant wil zeggen fabrieksfouten , niet installatie fouten !!!!

Dit zal jij moeten uitvechten met de installateur . Remeha staat hier buiten !!!!

Fabrikant is ook niet verantwoordelijk voor uitvoeren plaatsing .

Vervuiling is NOOIT garantie voor de fabrikant vd ketel !!!!

Lid geworden
2 jan 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
marcelvm;1897267 wrote:
zo gaat dat niet hoor klient heeft recht op zijn garantie,van wie die ook komt

instalateur moet zijn werk goed doen ,klient kan niet verantwoordelijk gesteld worden worden wat instalateur verkeerd

het merk en de instalateur moeten dat onder elkaar uitmaken

maar veel kliente zijn veel te braaf zoeken of vragen veel te weinig info over garantie

Waar haal je dat nu weer?

De fabrikant is verantwoordelijk voor het product en de correcte werking, los van de installatie.

De installateur (graag met dubbele L) is verantwoordelijk voor de correcte installatie, conform de voorschriften van de fabrikant.

Als er zich een defect voordoet, en de installatie is niet correct geplaatst, dan is de installateur verantwoordelijk, niet de fabrikant. Waar ga je moeten aankloppen, bij diegene die de toestellen heeft geplaatst. Nog straffer: het zou wel eens kunnen dat de garantie van de fabrikant onmiddellijk is afgelopen door de fouten van de installateur....

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nog straffer: het zou wel eens kunnen dat de garantie van de fabrikant onmiddellijk is afgelopen door de fouten van de installateur....

vergeet dat maar,klient kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor fout van instalateur

dat de instalateur fout heeft gemaakt,kan het zijn dat men in dit geval zijn recht moet halen bij hem,kan ik begrijpen

maar zijn verdere garantie afnemen,,vergeet het maar

iemand zei me gistern heeft het meegemaakt zelf werkman in de branch,de man gaat de wisselaar er uithalen hem goed proper maken,aan remeha netjes gekuist afleveren,nieuwe krijgen

en voor hij een nieuwe vraagd al een filter plaatsen om zelf ingedekt te zijn zodat remeha hem geen fout verwijt kan doen

Lid geworden
20 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
marcelvm;1897345 wrote:
Nog straffer: het zou wel eens kunnen dat de garantie van de fabrikant onmiddellijk is afgelopen door de fouten van de installateur....

vergeet dat maar,klient kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor fout van instalateur

dat de instalateur fout heeft gemaakt,kan het zijn dat men in dit geval zijn recht moet halen bij hem,kan ik begrijpen

maar zijn verdere garantie afnemen,,vergeet het maar

Fabrikant kan ook niet verantwoordelijk worden gesteld door installatiefout ... nooit garantie !

Het enige dat de fabrikant kan doen is een commerciële geste ... maar dit is GEEN garantie !

Garantie = fabrieksfout binnen bepaalde periode ! Installatiefout = geen fabrieksfout .

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
als de fabrikant zegd geen garantie te kunnen geven,moeten zij wel een verklaring geven natuurlijk

en dit is dan een sluitendbewijs voor mijn schoonzoon,om de instalateur zijn werk goed te doen

is hij niet akoord,zal hij het daar zeker niet bij laten

maar dat is al vooruit lopen natuurlijk,wat mischien niet nodig zal zijn

maar door dit voorval heb ik vandaag besloten bij mij zelf de oude ijzeren leidingen te verwijderen voor mijn niewe condensatieketel,wilde eerst met hoge druk gaan uitspuiten met specialepomp van de buren

radiatoren ga ik wel doen ,heb al ééntje gedaan met die pomp wat daar uitkomt heeft men geen gedacht van

daarom dat ik niet begrijp dat een stielman zo werk afleverd

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
gisteren heeft remeha de wisselaar vervangen,men neemt wel stalen van het water mee

om te onderzoeken waarom hij kapot ging

maar garantie is alleen een probleem als men zelf bepaalde ingridiente bij het water heeft gedaan die niet mogen,wat soms gebeurd voor kleine fitten,wat trouwens uitstekend werkt

en dan nog is het moeilijk,alleen al omdat men geen spoeling heeft gedaan en geen filter geplaatst heeft

wat van het bedrijf uit als normaal word beschouwd dat technieker dat doet,

de meeste grote problemen die zij tegen komen is in oudere huizen waar een nieuwe ketel geplaatst is

dat zegd genoeg

mijn eigen kinderen en kleinkinderen wonen nieuw,en ik hoor daar niets over problemen

ook hier begreep hij niet dat zulke grote firma dat niet gedaan heeft

vozzie

Lid
Lid geworden
19 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
16
marcelvm;1899659 wrote:
gisteren heeft remeha de wisselaar vervangen,men neemt wel stalen van het water mee

om te onderzoeken waarom hij kapot ging

maar garantie is alleen een probleem als men zelf bepaalde ingridiente bij het water heeft gedaan die niet mogen,wat soms gebeurd voor kleine fitten,wat trouwens uitstekend werkt

en dan nog is het moeilijk,alleen al omdat men geen spoeling heeft gedaan en geen filter geplaatst heeft

wat van het bedrijf uit als normaal word beschouwd dat technieker dat doet,

de meeste grote problemen die zij tegen komen is in oudere huizen waar een nieuwe ketel geplaatst is

dat zegd genoeg

mijn eigen kinderen en kleinkinderen wonen nieuw,en ik hoor daar niets over problemen

ook hier begreep hij niet dat zulke grote firma dat niet gedaan heeft

Als je toch alles zo goed weet, waarom kom je hier dan dingen vragen. Wij kunnen alleen maar zeggen dat installatiefouten (MET DUBBELE L) nooit aanleiding geven tot garantie van de fabrikant. Als de fabrikant toch kostenloos dingen komt vervangen, dan is dat een commerciele geste van zijn kant en niks anders. Als er installatiefouten gebeuren dan moet je verhaal gaan halen bij de installateur, niet bij de fabrikant.

Off topic: Is het misschien ook mogelijk om enigszins op uw spelling te letten? En vooral, is het mogelijk om leestekens te gaan gebruiken? Dat leest voor iedereen gemakkelijker.

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
nee dat is geen goedwil van de fabrikant,die geeft garantie, ik moet niet mijn gelijk halen bij de technieker

dat moet de fabrikant doen ,want de fabrikent geeft alleen garantie als de ketel door een erkend instalateur geplaa

de fabriek geeft de garantie niet de instalateur,en zij moeten hun recht halen bij de technieker,maar dat durven zij niet,want die man gaat geen remeha letels meer plaatsen

dit heeft de technieker van remeha zelf gezegd

ik mag toch wel aannemen dat de man er iets van afweet,

Bovenaan