• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Reizen - lastminutes

Justchill

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2009
Berichten
1.356
Waarderingsscore
0
Punten
36
Hoi,



we zouden nog eens een reisje willen maken; kennen jullie goeie sites voor interessante lastminutes?

Welke bestemming zouden jullie aanraden? (mooi weer + iets te doen/zien + wa citylife...)



grtjz
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.588
Waarderingsscore
242
Punten
63
vertrek morgenvroeg naar Cyprus:eek:

Zal je op de hoogte houden
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
jvd30;1864615 wrote:
vertrek morgenvroeg naar Cyprus:eek:

Zal je op de hoogte houden

Als ik je tegenkom op de luchthaven zal ik eens zwaaien. ;)

Wij vertrekken morgen naar Sicilië. Daar is heel veel te zien! En het is er nog lekker warm (28° in Palermo).

Kijk eens op de site van Sunjets, Jetair, Thomas Cook of Neckermann. Daar vind je allicht wel iets dat je aanstaat.
 

Justchill

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2009
Berichten
1.356
Waarderingsscore
0
Punten
36
OK de kogel is door de kerk; het wordt Chersonissos op Kreta in Griekenland!

Iemand tips voor things-to-do daar?



Ik zal de zon terug meebrengen!



grtz
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
Pakt foto's van rellen en kwaaie gasten met een zakdoek voor hunne mond die met vanalles gooien;)
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Justchill;1865206 wrote:
OK de kogel is door de kerk; het wordt Chersonissos op Kreta in Griekenland!

Iemand tips voor things-to-do daar?



Ik zal de zon terug meebrengen!



grtz

Oh oh Cherso ... je moet ervoor zijn!
 
Lid geworden
28 feb 2012
Berichten
342
Waarderingsscore
0
Punten
0
O O cherso, ik mis je zo! :)



Is daar überhaupt iets te zien buiten horeca-etablissementen? :)
 

I.V.

Zeer Actief lid
Lid geworden
1 jul 2011
Berichten
958
Waarderingsscore
166
Punten
43
Baja, Kreta is best wel mooi. Wij zijn al 2x in Kreta geweest en hebben niets van die Oh Oh Cherso-toestanden gezien. 't Is een keuze hé :p.



De Samaria-kloof is bv wel de moeite voor wie graag wandelt. Deze periode is ideaal, dan is't daar niet te warm. Knossos vond'k ook wel de moeite, al kan'k er wel inkomen dat niet iedereen in 'een paar oude stenen op een hoopje' geïnteresseerd is.



Spinalonga (een eilandje waar vroeger de melaatsen werden naar toe gestuurd) was oké en ook Chania is een gezellig stadje.

De laatste keer hebben wij een auto'tje gehuurd en zelf wat rond gereden. Een ideale manier om Kreta te ontdekken.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ben het met je eens hoor. Kreta is een heel mooi eiland, maar de kant van Cherso is mij te toeristisch. Rethymnon en Chania zijn meer mijn ding. Een auto of een Vespa is sowieso een must als je iets van het eiland wil zien.

Wij hebben destijds (augustus - 40°) Knossos gedaan en mijn man en zoon hebben de Samaria kloof gelopen. We hebben toen ook nog een toer in het zuiden gedaan (Sfakia, Agia Galini, Phaestos). Mooi allemaal!
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC;1866856 wrote:
Ben het met je eens hoor. Kreta is een heel mooi eiland, maar de kant van Cherso is mij te toeristisch. Rethymnon en Chania zijn meer mijn ding. Een auto of een Vespa is sowieso een must als je iets van het eiland wil zien.

Wij hebben destijds (augustus - 40°) Knossos gedaan en mijn man en zoon hebben de Samaria kloof gelopen. We hebben toen ook nog een toer in het zuiden gedaan (Sfakia, Agia Galini, Phaestos). Mooi allemaal!



Er zijn twee plekken in de wereld waar ik zeker ooit eens met een maat (maakt op zich niet uit wie) naartoe wil: Knossos, en Vietnam. Dan, wanneer ik daar ben, moet ik wat gaan vechten met die maat. Voor Knossos hebben we dan Knokken in Knossos beleefd. Voor Vietnam kunnen we dan zeggen: "We fought in 'Nam!"
 

Justchill

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2009
Berichten
1.356
Waarderingsscore
0
Punten
36
Kreta was plezant, alles wat jullie hier vermeld hebben, heb ik gezien... Knossos vond ik wel minder..

'k Zou er misschien wel durven teruggaan; een aanrader!
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
Justchill;1885429 wrote:
Kreta was plezant, alles wat jullie hier vermeld hebben, heb ik gezien... Knossos vond ik wel minder..

'k Zou er misschien wel durven teruggaan; een aanrader!



Durven is niks, 't is willen dat telt :p
 

Justchill

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2009
Berichten
1.356
Waarderingsscore
0
Punten
36
BUMP



1 jaar later , zelfde vraag:



we zouden nog eens een reisje willen maken; kennen jullie goeie sites voor interessante lastminutes?

Welke bestemming zouden jullie aanraden? (mooi weer + iets te doen/zien + wa citylife...)



Iets in de aard van Kreta dus... graag jullie tips!
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoe lang ga je?

Als je twee weken hebt zou je een fly & drive Sicilië kunnen doen. Zeer mooi eiland. Veel cultuur, prachtig binnenland, mooie stranden. Op bepaalde plekken nog heel authentiek en weinig toeristisch (het zuiden onder andere, een woordje Italiaans praten is dan wel aangewezen).



Goedkope lastminutes voor Sicilië? Geen idee. Ik boek altijd vluchten/hotels/auto apart.



Edit: bovenstaande had ik blijkbaar vorig jaar ook al geopperd. Toen moesten wij nog vertrekken. Is alweer een jaar geleden ... (zucht)
 

Jockari

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 feb 2009
Berichten
1.089
Waarderingsscore
1
Punten
38
Op travelbird.be zijn dagelijks koopjes te rapen (maar 'k had beter gezwegen, want nu surft heel BI daar naartoe...)
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan