• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Registratierechten van 3% naar 2%

easy1

Lid
Lid geworden
26 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Voor zij die kunnen - stel het verlijden van de akte uit naar januari.

1727689057353.jpeg

leuk, maar zien van waar het komt de laatste 15j, vraag ik me toch af waarom in deze tijden dat er ged gezocht moet worden er zulke beslissingen genomen worden.
Vooral ook populistisch zoethoudertje ipv impactvol nieuw bestuur

Dat gaat dan dus om 1% minder op de aankoopprijs van uw woning.
Voor de jonge mensen die een eerste woning zoeken, van pakweg 300-400k€ gaat het dus om zo'n 4000€ "korting"
Dit maakt toch voor niemand het verschil tussen wel of niet een huis kunnen betalen?

leuk, maar zien van waar het komt de laatste 15j, vraag ik me toch af waarom in deze tijden dat er ged gezocht moet worden er zulke beslissingen genomen worden.
Vooral ook populistisch zoethoudertje ipv impactvol nieuw bestuur

Dat gaat dan dus om 1% minder op de aankoopprijs van uw woning.
Voor de jonge mensen die een eerste woning zoeken, van pakweg 300-400k€ gaat het dus om zo'n 4000€ "korting"
Dit maakt toch voor niemand het verschil tussen wel of niet een huis kunnen betalen?
idd, het is natuurlijk een mooi bedrag, maar dit gaat niemand weerhouden om een woning te kopen. Wijzelf betaalden nog 12% "groot beschrijf".

1%, als je weet dat er in vlaanderen 80-90.000 woningen verkocht worden per jaar...dan lopen ze al gauw een 250 miljoen mis.

Daarom dat professionele handel van 4% naar 6% gaat

en de uiteindelijke prijs van de woning zal dezelfde blijven, die 1% komt er dan wel bij de verkoopprijs bij.

• Leuk
Waarderingen: BnB2
Iets met vestzak broekzak.

Structurele wijzigingen zullen er toch nooit komen. Enkel gepruts en geschuif van links naar rechts.

Als ze echte wijzigingen willen doorvoeren in beleid dan zal er tegen heel wat heilige huisjes worden gestampt, eigen takken moeten worden afgezaagd en dan zullen de excellenties de partij politiek moeten overstijgen. Net dat allemaal zie ik niet gebeuren.

Dat was toch te verwachten?
Wallonië had beslist om van 12,5 naar 3% te gaan, dus...
1% versus 9,5%

...
1% versus 9,5%
Dat is nu toch weer een rare uitspraak?
Omdat Vlaanderen al eerder de rechten sterk verlaagd heeft, vindt je dat Vlaanderen nu onderdoet voor Wallonië?
Zo kun je natuurlijk altijd negatief doen.

Zo kun je natuurlijk altijd negatief doen.
Nee ik doe niet negatief want alles is meegenomen.
Waar ik heen wou is dat Vlaanderen ook iets op de agenda zet dan 😉
Die ' 1% versus' sloeg op het bericht van mario.

Ik betaal veel liever "logische" belastingen, dan "onlogische". Denk dat het bij mij destijds 6 of 7% was, met notaris/bankkosten kwam dat dan op 10%. Toch een serieuze slok.

Anderzijds btw bij aankoop van eender wat is standaard 21%. Dan is 2% op een bestaand eindproduct best ok.

Ik betaal veel liever "logische" belastingen, dan "onlogische". Denk dat het bij mij destijds 6 of 7% was, met notaris/bankkosten kwam dat dan op 10%. Toch een serieuze slok.

Anderzijds btw bij aankoop van eender wat is standaard 21%. Dan is 2% op een bestaand eindproduct best ok.
Ik heb nog geen 21% moeten betalen op de tweedehandsspullen die ik kocht.

aankopen door beroepsverkopers van 3 naar 6 %
D.w.z; die beroepsverkopers zullen duurder aankopen >>>>>ze zullen duurder verkopen
Dus : die 2 % kosten bij aankoop aan een beroepsverkoper zullen berekend worden op een hoger bedrag >>>>>= winst voor de staat.
Ik verwacht een stijging van de SOD woningen

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan