• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Regenwaterpompen

Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
250
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo ,





Ik heb al heel wat slechte ervaring met regenwaterpompen

van Wilo en Grundfoss (MQ)

nu wou ik eens horen ...



Wat zijn jullie ervaring met DAB pompen ? en welk type van pomp is dit ?



Bedankt !

Arie
 
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
47
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het grootste probleem zijn de minder goede( lees de slechte) instalatie's die aan de pompen hangen zeker wat de aanzuigleidingen en toebehoren betreft DAB is goed als je de juiste type neemt voor uw instalatie met een 2PKtje trek je normaal ook geen tank uit de sloot dus...met pompen het zelfde



grt Maurice
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
arie wrote:
Hallo ,





Ik heb al heel wat slechte ervaring met regenwaterpompen

van Wilo en Grundfoss (MQ)

nu wou ik eens horen ...



Wat zijn jullie ervaring met DAB pompen ? en welk type van pomp is dit ?



Bedankt !

Arie



wat is probleem met MQ, wij gebruiken deze al 5 jaar en no probs
 
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
250
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk dat we ondertussen zo'n +/- 150 MQ hebben verkocht...

Ik schat zo'n 20 tot 30 stuks hebben moeten inruilen onder garantie



Problemen =

(1)Pomp stopt niet met draaien =warm lopen met gevolg=warm water in toilet ! aangenaam (meest voorkomend probleem)

In één enkel geval de nafilter (honeywell) zelfs weggesmolten.

(2) Pomp geblokkeerd = motor vast



Eerlijk hadden we , indertijd met Wilo FMC pompen minder last...



Al onze pompen worden voorzien van :

Drijvende aanzuig (Wilo)

Polytheleen darm 32mm 1"

Voorfilter grof (reinigbaar met cartouche)

Na filter honeywell of Judo

Geluidsdempende muurconsole.



Naar het schijnt is er wel een volledige slechte reeks geweest van Grundfoss...

Het grootste probleem is de garantieregeling , klant moet gemid. zo'n 6weken wachten op een nieuw exemplaar...



Arie
 
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
47
Waarderingsscore
0
Punten
0
een pomp die niet stil valt heeft normaal gezien 2 oorzaken



- de pomp is afgelopen???

- de presstostaat staat te hoog ingesteld, de pomp kan de gevraagde druk niet geven

en dat zou eventueel een verkeerde fabrieksinstelling kunnen zijn.



een pomp die last heeft om 4bar te halen regelde ik op 3bar of minder af.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
arie wrote:
Ik denk dat we ondertussen zo'n +/- 150 MQ hebben verkocht...

Ik schat zo'n 20 tot 30 stuks hebben moeten inruilen onder garantie



Problemen =

(1)Pomp stopt niet met draaien =warm lopen met gevolg=warm water in toilet ! aangenaam (meest voorkomend probleem)

In één enkel geval de nafilter (honeywell) zelfs weggesmolten.

(2) Pomp geblokkeerd = motor vast



Eerlijk hadden we , indertijd met Wilo FMC pompen minder last...



Al onze pompen worden voorzien van :

Drijvende aanzuig (Wilo)

Polytheleen darm 32mm 1"

Voorfilter grof (reinigbaar met cartouche)

Na filter honeywell of Judo

Geluidsdempende muurconsole.



Naar het schijnt is er wel een volledige slechte reeks geweest van Grundfoss...

Het grootste probleem is de garantieregeling , klant moet gemid. zo'n 6weken wachten op een nieuw exemplaar...



Arie



mijn MQ werd na 9 maand vervangen, bleef ook draaien en dit koste 1 telefoontje naar groothandel en was de volgende dag in orde !



sindsdien geen enkel probleem
 
Lid geworden
11 feb 2007
Berichten
587
Waarderingsscore
0
Punten
0
Domme vraag misschien, maar die muurconsole's, waar kun je die kopen en wat is de kostprijs daarvan?
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.591
Waarderingsscore
246
Punten
63
hier pomp uit de Makro van 80€. Gaat ook al 2 jaar mee zonder problemen en als hij het begeeft koop ik een andere voor 80€. Ik hoor hier prijzen van 500/600€ en die zullen gemiddeld ook niet langer meegaan dan 10 jaar
 

Aquaman

Gewaardeerd lid
Lid geworden
15 aug 2010
Berichten
1.483
Waarderingsscore
111
Punten
63
student wrote:
Domme vraag misschien, maar die muurconsole's, waar kun je die kopen en wat is de kostprijs daarvan?



HIER worden diverse mogelijkheden besproken.
 
Lid geworden
12 nov 2011
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
0

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Quote:
Maar een dompelpomp is ook niet handig, dan moet ik die altijd gaan opzetten in de kelder.



Met wat handigheid kun je die zelfs bedienen met een gsm, dus niet echt een argument. (voor mij)
 
Lid geworden
12 nov 2011
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
0
janus wago;1849158 wrote:
Quote:
Maar een dompelpomp is ook niet handig, dan moet ik die altijd gaan opzetten in de kelder.



Met wat handigheid kun je die zelfs bedienen met een gsm, dus niet echt een argument. (voor mij)



Wat ik vooral wil bereiken is dat, als ik het kraantje buiten opendraai, er automatisch water uitkomt. Maar de dompelpomp mag niet altijd draaien want dan zal ze snel kapot zijn...
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
ckon1977;1849543 wrote:
janus wago;1849158 wrote:
Quote:
Maar een dompelpomp is ook niet handig, dan moet ik die altijd gaan opzetten in de kelder.



Met wat handigheid kun je die zelfs bedienen met een gsm, dus niet echt een argument. (voor mij)



Wat ik vooral wil bereiken is dat, als ik het kraantje buiten opendraai, er automatisch water uitkomt. Maar de dompelpomp mag niet altijd draaien want dan zal ze snel kapot zijn...

Ik denk dat je niet doorhebt wat voor een dompelpomp hier bedoeld wordt. Men bedoelt hier een pomp die vast opgesteld staat in de put en die automatisch begint te werken zodra water afgenomen wordt.

Die draait dus niet altijd, die moet je ook niet telkens gaan opzetten en die is beveiligd tegen overdruk en droogdraaien.

Jij denkt blijkbaar aan een dompelpomp die men gebruikt voor het leegpompen van putten, kelders, vijvers enz.... Dat is iets totaal anders.
 
Lid geworden
27 aug 2009
Berichten
1.008
Waarderingsscore
1
Punten
0
grindal;1850063 wrote:
http://www.leaderpompen.com/



Heb al een 2-tal jaar deze pomp staan (inoxplus 240)

draait als een zonnetje en niet te veel lawaai !

en kwa prijs wel goedkoper dan bv grundfoss of dab
+1

Hier al +3jr Leader Inoxplus 230, heel goed toestel. Viel qua prijs relatief goed mee. Zoals zo dikwijls zijn de accessoires en hun correcte plaatsing bijna even belangrijk als de keuze van de pomp (goede beugels met veren, die trillingen en geluid kunnen opvangen).



Voor grondwater hebben we een DAB-pomp, die zijn naar mijn persoonlijke mening nóg beter, maar dat merk je ook in de prijs. Met een degelijke 'Leader' kom je een heel eind als die goed geplaatst is, als je meer centjes wil uitgeven is Pedrollo of DAB een goede keuze ...
 
Lid geworden
10 mrt 2013
Berichten
111
Waarderingsscore
0
Punten
0
Donat;1850147 wrote:
Hebben jullie die leader pomp met de presscontrol erop of zonder ?



zoals hier op eerste pagina http://www.pompenvantorre.com/8_VANTORRE_-_HYDROFOORINSTALLATIES_2007.pdf



Ik heb deze pomp van Leader nu ook een jaar in gebruik en ben er zeer tevreden van.

Vrij stil, ik heb er een kastje voor gemaakt en hoor de pomp praktisch niet.

De press control is wel noodzakelijk. Die heb je nodig als droogloopbeveiliging en om de druk te regelen.
 

Donat

Actief Lid
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
933
Waarderingsscore
40
Punten
28
Heb prijs gevraagd voor de inoxcontrole 230 van leader, komt toch ook op 390€ ongeveer hetzelfde als een grundfos rmq3-35...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan