• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Regenwaterpomp gaat telkens in alarm bij doorspoelen wc

Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
376
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Sinds een tijdje valt mijn regenwaterpomp telkens in alarm bij het doorspoelen van de wc, het dienstkraantjes in de berging en buiten lopen wel OK.
Telkens ik doorspoel maakt het vullen van de spoelbak een sputterend geluid alsof er lucht mee zit in de leiding.
Heb reeds de vlotter volledig uitgekuist, is een Geberit hangwc en mij al dood gegoogled.
Wat ook bizar is is dat als ik overschakel op leiding water het veel beter is, t.t.z het sputteren is er een beetje maar in veel mindere mate.

Herkent iemand dit?
Tips ter oplossing?
Alvast bedankt,

Stef
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Stef,

Wat bedoel je met het in alarm gaan van de pomp ? Gaat er een signaal af, valt de pomp uit en moet je ze resetten? of ....
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Als je vermoed dat er lucht in de leiding komt moet je daar de oorzaak van vinden, de stortbak zelf heeft daar niets mee te maken.

Ik hoop ook niet dat het leidingwater en het regenwater gekoppeld is?

 

Geef ook eens meer info over type regenwaterpomp, soort alarm, drukvat?, terugslagklep, filters enz.

 
 
Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
376
Waarderingsscore
0
Punten
0
Pomp is een grundfos MQ, opgesteld in de kelder. Aanzuigleiding gaat eerst ff naar boven en dan naar regenput, dus zit ik evt daar met een luchtzak?

Aanzuig is mest vlotterbal onder niveau.

Alarm is het standaard alarm, ttz rood lampje brand en dan moet ik ze resetten. 

 

Regenwater en ledingwater zijn niet gekoppeld.
 

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Berichten
9.421
Waarderingsscore
405
Punten
83
stefaanh zei:
Pomp is een grundfos MQ, opgesteld in de kelder. Aanzuigleiding gaat eerst ff naar boven en dan naar regenput, dus zit ik evt daar met een luchtzak?

Aanzuig is mest vlotterbal onder niveau.

Alarm is het standaard alarm, ttz rood lampje brand en dan moet ik ze resetten. 

Zit uwe aanzuig nog wel vast in de put? Mijn balonneke is ook al 2 keer los gekomen :-/ Moet ik ne keer iets op vinden dat dit niet meer kan gebeuren.
Regenwater en ledingwater zijn niet gekoppeld.

Hoe schakel je dan over?
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
eind 1999 begin 2000 zijn er een (kleine) reeks MQ pompen op de markt gekomen die na verloop van tijd probleem krijgen

iets ivm een klein gaatje tussen de waaiers, onderdruk als gevolg, ...

werd o.a. bij mij kosteloos aangepakt door henzelf

 

is die pomp ook al zo oud?
 
Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
376
Waarderingsscore
0
Punten
0
stefan zei:
eind 1999 begin 2000 zijn er een (kleine) reeks MQ pompen op de markt gekomen die na verloop van tijd probleem krijgen

iets ivm een klein gaatje tussen de waaiers, onderdruk als gevolg, ...

werd o.a. bij mij kosteloos aangepakt door henzelf

 

is die pomp ook al zo oud?

pomp heb ik geinstalleerd in 2009 denk ik... dus zou me verwonderen dat ze zo oud is.
 
Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
376
Waarderingsscore
0
Punten
0
vlotterbal is ook al eens losgeschoten. Ik heb er een oude bidon van water aangehangen met een spanband deze zomer... mss is dat terug losgekomen, zal de put eens opensmijten dit weekend.

tevens is de koppeling tussen de dikke aanzuigleiding en die 2m darm (met coude) mss ook onderhevig aan wwat loskomen (want die hangt boven de put en slurpt mss wat lucht?)
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan