• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Regenwaterpomp failure

Lid geworden
25 jun 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hey,

Mijn pomp in mijn regenwaterput gaat sinds enkele weken in failure. In het begin moest ik af en toe eens resetten en dan kwam alles weer op druk, maar sinds kort moet ik dit meerdere keren per dag doen. Als ik de wc doorspoel gaat hij daarna terug in failure.
De put zit vol met water en is niet leeg geweest.

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt en hier een oplossing voor?

In bijlage een foto van de installatie binnen

Bijlagen

• 20240417_162322.jpg
    20240417_162322.jpg
    211,1 KB · Weergaven: 25
  • 20240417_162342.jpg
    20240417_162342.jpg
    136,4 KB · Weergaven: 25

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Waarderingsscore
753
Punten
113
aanzuigleiding trekt ergens lucht?

Lid geworden
25 jun 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
het gaat over een dompelpomp zoals op de foto met een slang die net onder de oppervlakte hangt. is dit dan de aanzuigleiding? zit daar standaard iets van terugslagklep op? de pomp is vorig jaar pas geïnstalleerd. ik heb de pomp in de put zelf aangesloten op een socarex en het gedeelte binnen is uitgevoerd door de mensen van het sanitair, maar die zeggen dat aan hun gedeelte niks mis is. de manometer blijft ook op druk nadat ik de pomp reset

Bijlagen

• 1715608277932.png
    1715608277932.png
    62,3 KB · Weergaven: 1

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
3.247
Punten
113
Er moet ergens een terugslagklep zitten.
Doe de put eens open, die aanzuig kan ook dicht zitten door vuil in de put. Of uw put is te leeg en trekt soms lucht

Lid geworden
25 jun 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
ok, dan zal ik in het weekend de put in moeten ☹️had dit liever niet moeten doen, want de put zit redelijk diep onder de grond waardoor ik de pomp niet omhoog kan trekken om er aan te werken

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
2.422
Punten
113
De terugslag klep zit normaal in de leiding bij de bal, kijk daar eerst eens naar.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.567
Punten
113
Er moet ergens een terugslagklep zitten.
Doe de put eens open, die aanzuig kan ook dicht zitten door vuil in de put. Of uw put is te leeg en trekt soms lucht
Juist onder het zeefje, onder de bol zit terugslagklep

DeWerf

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 jul 2021
Waarderingsscore
109
Punten
43
Ik zou verwachten dat de terugslagklep in de drukleiding van de pomp staat daar heeft hij die nodig om het systeem op druk te houden.
In de aanzuig heeft het toch geen nut als pomp+aanzuig altijd volledig onder water zijn.
Mijn gelijkaardige pomp met bal heeft zeker geen klep in de aanzuig,heb dat toen gecontroleerd.

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
2.422
Punten
113
In de aanzuig heeft het toch geen nut als pomp+aanzuig altijd volledig onder water zijn.
Als de druk aan de andere kant hoger is zal de leiding leeglopen, of die nu onderwater staat of niet.
Terugslagklep juist voor of achter de pomp is ook goed, als er maar één in zit.

DDA

Actief Lid
Lid geworden
10 mei 2023
Waarderingsscore
46
Punten
28
ok, dan zal ik in het weekend de put in moeten ☹️had dit liever niet moeten doen, want de put zit redelijk diep onder de grond waardoor ik de pomp niet omhoog kan trekken om er aan te werken
Wees dan voorzichtig en blaas buitenlucht in de put met een omgekeerde stofzuiger, bladblazer of iets dergelijks en zorg dat er iemand bij staat. Een tijd geleden is hier in de buurt iemand bevangen tijdens het reinigen van de regenwaterput … met fatale afloop jammer genoeg.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan