• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Regenwater voor CV op gas (doorstromer)?

Lid geworden
16 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Is het een goed idee om regenwater te steken in de leidingen van de CV of niet en waarom ?

Dank bij voorbaat voor een antwoord.

Geef me eens een goede reden waarom je dat zou doen...

Toch niet om een paar liter drinkwater te besparen?

Bizzy wrote:
Geef me eens een goede reden waarom je dat zou doen...

Toch niet om een paar liter drinkwater te besparen?

Inderdaad niet, maar onze sleutel-op-de-deur-firma wil dit doen omdat de waterkeuring van het leidingwater nog niet is gebeurd. Volgens de werfleider zou men vandaag de leidingen vullen met regenwater omdat de waterkeuring maar gebeurt juist voor de voorlopige oplevering nu vrijdag.

Volgens mij is het geen goed idee maar ik wou nog een onafhankelijke mening en een aanvaardbare argumentatie tegenover de werfleider.

Kijk maar eens in het boekje van de cv ketel: uw garantie vervalt van zodra je iets anders gebruikt als gewoon leidingwater.

Ever wrote:
Inderdaad niet, maar onze sleutel-op-de-deur-firma wil dit doen omdat de waterkeuring van het leidingwater nog niet is gebeurd. Volgens de werfleider zou men vandaag de leidingen vullen met regenwater omdat de waterkeuring maar gebeurt juist voor de voorlopige oplevering nu vrijdag.

Volgens mij is het geen goed idee maar ik wou nog een onafhankelijke mening en een aanvaardbare argumentatie tegenover de werfleider.

Wel regenwater is heel wat zuurder dan gewoon leidingswater en je hebt normaal heel wat meer onzuiverheden in je regenwater dan in leidingwater. Allebei niet zo goed voor je warmtewisselaar zou ik zeggen.

Ik zou het niet wensen; Ik zou gewoon de voorlopige oplevering uitstellen of bij de voorlopige oplevering melden dat de CV nog niet in werking is en dat tegen die dag opgelost moet zijn. En tenzij je niet volgende week wenst te verhuizen zie ik geen probleem.

Walter

wdm wrote:
Kijk maar eens in het boekje van de cv ketel: uw garantie vervalt van zodra je iets anders gebruikt als gewoon leidingwater.

bij ons (atag) staat dit er ook in

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan