Redelijke kostprijs vernieuwing deur?

Lid geworden
2 aug 2023
Waarderingsscore
1
Punten
3
We dienen onze keukendeur (incl. het kassement) te vervangen.
Is 900 EUR contant een redelijke prijs?
Dank!

Wat voor deur? Massief (en welke houtsoort, beuk, eik, ...) fineer, verfdeur,...?
Gekleurd en/of vernist? Gelakt? Blank?
Stijldeur, vlakke deur,...,?
Zelf geplaatst, geplaatst?

Zonder meer info valt daar moeilijk iets over te zeggen.. wat voor deur, afwerking, oude deur meenemen of niet,…
De deur an sich maakt ons niet zoveel uit. Heb deze evenwel online gezien: https://www.brico.be/nl/hout-ramen-...ic-honingraad-schilderbaar-201-5x83cm/3439844

Ik vermoed dat dit inclusief het kozijn is?
Een schrijnwerker die we hadden gecontacteerd zou zijn zelf deur en deurkozijn voorzien voor een totaalbedrag van 900 EUR doch dit lijkt me redelijk prijzig aangezien bovenstaande deur 109 EUR kost en dus de werkuren zouden in totaal quasi 800 EUR zijn?
De afbraak van de huidige deur en het deurkozijn zijn evenwel inbegrepen in die 900 EUR.

Wat voor deur? Massief (en welke houtsoort, beuk, eik, ...) fineer, verfdeur,...?

Cf. bovenstaande reactie.
De deur an sich maakt ons niet veel uit.
Voorbeeldje
En nee, niet zelf geplaatst. Een schrijnwerker zou de job uitvoeren.
Is 900 EUR een redelijke prijs, rekeninghoudend met de kostprijs van het materiaal?

Lijkt me prijzig maar ben niet geheel zeker daar ik nog nooit een deur en een deurkozijn heb moeten laten vervangen.

En aan welk bedrag had jezelf gedacht dan ?

Ik mag hopen dat je niet zo’n kartonnen broldeur met mdf kassement als in die link zal krijgen voor 900€.
Een deftige tubespan deur met watervast multiplex kassement kost wel wat meer. En natuurlijk moet er nog een mooie klink op.

Maar 900€ is echt wel veel voor een standaard schilderdeur geplaatst.

Ik mag hopen dat je niet zo’n kartonnen broldeur met mdf kassement als in die link zal krijgen voor 900€.
Een deftige tubespan deur met watervast multiplex kassement kost wel wat meer. En natuurlijk moet er nog een mooie klink op.

Maar 900€ is echt wel veel voor een standaard schilderdeur geplaatst.
Hoeveel zou zoiets maximaal mogen kosten, met de deur en deurkozijn zoals in de bovenstaande link beschreven?
Het pakket bevat evenwel geen deurklink en dient dus nog apart te worden aangekocht.

Als dat 900 is voor een simpel schilderdeurke vind ik da veel geld, is dat 900 voor een massief eiken deur met de nodige moulureren valt dat mee.

Best prijs vragen bij meerdere schrijnwerkers/ klusjesmannen en liefst overal hetzelfde vragen om te kunnen vergelijken.

Wij betaalden een jaar of 6 terug een 200 euro per deur (tubespaan met gegroefd motief en multplex kassement en meranti chambrangs met het goedkoopste greepje) zonder plaatsing.
Neem hier de volgende zaken +/-nog bij in rekening:
Afbraak 1u aan 60€
Afvoer 60€
Plaatsen €100
Allerlei €100
En je zal al snel aan €600 komen, dan nog eens rekening houden dat een "echte" schrijnwerker niet graag uit zijn bed zal komen voor 1 deur.

Ik denk dat je bij een all round klusjesman goedkoper gesteld gaat geraken of misschien eens horen bij een technische school in de buurt.

Als dat 900 is voor een simpel schilderdeurke vind ik da veel geld, is dat 900 voor een massief eiken deur met de nodige moulureren valt dat mee.

Best prijs vragen bij meerdere schrijnwerkers/ klusjesmannen en liefst overal hetzelfde vragen om te kunnen vergelijken.

Wij betaalden een jaar of 6 terug een 200 euro per deur (tubespaan met gegroefd motief en multplex kassement en meranti chambrangs met het goedkoopste greepje) zonder plaatsing.
Neem hier de volgende zaken +/-nog bij in rekening:
Afbraak 1u aan 60€
Afvoer 60€
Plaatsen €100
Allerlei €100
En je zal al snel aan €600 komen, dan nog eens rekening houden dat een "echte" schrijnwerker niet graag uit zijn bed zal komen voor 1 deur.

Ik denk dat je bij een all round klusjesman goedkoper gesteld gaat geraken of misschien eens horen bij een technische school in de buurt.
Ik had al zo'n vermoeden dat de schrijnwerker die ik gecontacteerd had wel erg duur was..
O.b.v. de tarieven die je aangaf en, met een nog simpelere deur zoals aangegeven in de link hierboven, lijkt mij 500-600 EUR een meer redelijke prijs. Hij wil ook uitsluitend in cash betaald worden..

En dat te zeggen dat ik onlangs iets meer dan 400€ betaalde voor 4 scharnieren, de deurklink(en) en afdekplaatjes slot van een deur🤦‍♂️(Quincalux, tin).
Een degelijke deur betaal je wel wat geld, een goede plaatser ook... Dat model deur uit je link kan je inderdaad zo aan die prijs aankopen maar ook in kwalitatief betere uitvoering die wat meer centjes kost. Mijn vader (schrijnwerker) zei vroeger altijd: je kan aan het aantal scharnieren al zien of het in eerste instantie al een degelijke deur kan zijn (4 scharnieren ipv 3 is al een 1ste indicatie). Hier staan er 4 op 1 binnendeur (massieve eik) maar die deuren heeft hij dan ook eigenhandig gemaakt.
En overigens: hij plaatste ongeveer 1 deur op anderhalf uur en hij heeft er in zijn 45-jarige carrière heel wat geplaatst.

En dat te zeggen dat ik onlangs iets meer dan 400€ betaalde voor 4 scharnieren, de deurklink(en) en afdekplaatjes slot van een deur🤦‍♂️(Quincalux, tin).
Een degelijke deur betaal je wel wat geld, een goede plaatser ook... Dat model deur uit je link kan je inderdaad zo aan die prijs aankopen maar ook in kwalitatief betere uitvoering die wat meer centjes kost. Mijn vader (schrijnwerker) zei vroeger altijd: je kan aan het aantal scharnieren al zien of het in eerste instantie al een degelijke deur kan zijn (4 scharnieren ipv 3 is al een 1ste indicatie). Hier staan er 4 op 1 binnendeur (massieve eik) maar die deuren heeft hij dan ook eigenhandig gemaakt.
En overigens: hij plaatste ongeveer 1 deur op anderhalf uur en hij heeft er in zijn 45-jarige carrière heel wat geplaatst.
Uw vader, met dien verstande dat hij nog leeft, mag gerust mijn deur komen vervangen... :)
Indien niet, mijn excuses.

Uw vader, met dien verstande dat hij nog leeft, mag gerust mijn deur komen vervangen... :)
Indien niet, mijn excuses.
Helaas niet...

Je hebt deuren van 150 euro en van 500 euro. Beide met kassement. Die van 150 erger je je elke dag aan (;heb 1 zo een gehangen vorig jaar), nooit meer. Bij de houthandel ist ongeveer 500 euro voor een schilderdeurset, maar als je ze bekijkt in de toonzaal weet je genoeg. 500 euro is afgerond naar boven maar zat tegen de 400 excl btw. En wij moeten 21 betalen

Cf. bovenstaande reactie.
De deur an sich maakt ons niet veel uit.
Voorbeeldje
En nee, niet zelf geplaatst. Een schrijnwerker zou de job uitvoeren.
Is 900 EUR een redelijke prijs, rekeninghoudend met de kostprijs van het materiaal?

Lijkt me prijzig maar ben niet geheel zeker daar ik nog nooit een deur en een deurkozijn heb moeten laten vervangen.
Heb je ook afgesproken met die man welke deur het zou worden? Heb je een offerte?

Voor 900 euro verwacht ik een kwaliteitsvolle deur, proper afgewerkt. En geen schildersdeur van 100 euro.

... dan nog eens rekening houden dat een "echte" schrijnwerker niet graag uit zijn bed zal komen voor 1 deur.
Ne vakman komt elke dag met volle goesting uit zijn bed en zelfs zeer vroeg.

Misschien goedkoper gesteld maar de klodden van die all round mannen mag een vakman oplossen.
Ik weet verdomme goed waarover ik schrijf en vrij recent mogen ervaring bij de klant. Het is die all round gelukt om een binnendeur ondersteboven te monteren.

Staart u niet blind op het voorbeeld en die prijs! Geen vergelijk met een binnendeur bij de houthandel.
Dikte van het MDF-deurkassement is iets van 15mm.
Dikte van de deurlijst is 8mm.
Hoe dik is de binnenmuur? Minder? dan moet het deurkassement nog verzaagd worden, is de dikte iets meer moet er een ander kassement op maat worden verzaagd.
Het zijn geen hoogwaardige scharnieren zoals bv. Argenta
Dus stopt het vergelijken van appels met peren!

De werkplaats is in de keuken!
Dus moet de schrijnwerker afplakwerk doen ter bescherming van de vloer, het stof en andere dingen.
Hoe is de huidige deur ingewerkt in de wand enz ...?

Het model dat de TS geeft als voorbeeld is niet de effen vlakke schilderdeur!

Laatst bewerkt:
Zonder meer info valt daar moeilijk iets over te zeggen.. wat voor deur, afwerking, oude deur meenemen of niet,…
De deur an sich maakt ons niet zoveel uit. Heb deze evenwel online gezien: https://www.brico.be/nl/hout-ramen-...ic-honingraad-schilderbaar-201-5x83cm/3439844

Ik vermoed dat dit inclusief het kozijn is?
Een schrijnwerker die we hadden gecontacteerd zou zijn zelf deur en deurkozijn voorzien voor een totaalbedrag van 900 EUR doch dit lijkt me redelijk prijzig aangezien bovenstaande deur 109 EUR kost en dus de werkuren zouden in totaal quasi 800 EUR zijn?
De afbraak van de huidige deur en het deurkozijn zijn evenwel inbegrepen in die 900 EUR.
En welke deur ging schrijnwerker voorzien ?

Schrijnwerkers staan meestal niet te springen om van die DHZ deuren te plaatsen. Kwaliteit en dikte zijn niet "dat"

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan