rc system of reynaers

Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
rc system of reynaers heeft iemand idee wat het beste is ?

andy&caro

Lid
Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Reynaers, zonder enige twijfel. Wij hebben zelf Remy Claeys steken en ik kan je verzekeren, hun dienst na verkoop is nul,nul, zonder over de afwerking van hun profielen te spreken... Als ik aan de tweede fase van onze bouw begin kies ik resoluut nooit meer voor RC! Moogt anders altijd eens komen zien... :wink:

Lid geworden
30 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
andy&caro wrote:
Reynaers, zonder enige twijfel. Wij hebben zelf Remy Claeys steken en ik kan je verzekeren, hun dienst na verkoop is nul,nul, zonder over de afwerking van hun profielen te spreken... Als ik aan de tweede fase van onze bouw begin kies ik resoluut nooit meer voor RC! Moogt anders altijd eens komen zien... :wink:

ho,ho dienst na verkoop heeft wel te maken met de schrijnwerker en niet met het profiel.

M

marnix van glassmetal

Guest
zust Franco !!!!!!!!!!!

Gaan zeggen dat Reynaers beter zou zijn dan R/C omdat de plaatser en of fabrikant steken hebben laten vallen is niet eerlijk tov deze twee profielfabrianten.

Lid geworden
25 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Wij hebben ramen van RC system en zijn heel tevreden! Zowel over het profiel, de levering en de na-service !

Als we opnieuw zouden bouwen zouden we direct naar dezelfde ramenleverancier gaan.

andy&caro

Lid
Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Dienst na verkoop van de fabrikant uit, omdat de ramen slecht afgewerkt waren en ze moeten toegeven hebben dat ze effectief steken hebben laten vallen, en dat deden zeniet graag. Vooral mbt ons gecenterd raam waar onder meer glaslatten volledig mismeesterd waren en dichtingsrubbers verkeerd staken. Maat was trouwens ook niet correct maar dat hebben we hier zelf opgelost of we waren nog bezig... Ze zijn hier van de fabriek uit na ettelijke telefoontjes zelf komen zien. Ter plekke allemaal goed en wel, wanneer ik ze naderhand aan de telefoon had om tevragen hoe het zat met het raam dat ze weer hadden meegenomen om te repareren, was't een ander verhaal. Ruim 12 maanden om een herstelling te doen lijkt me ook vrij lang, niet?

Naam en toenaam van diene 'hersteller' kan gegeven worden, maar dat zal ik hier niet doen zeker?

Wat Reynaers betreft, heb ik nog niet met hun samengewerkt. Voor't zelfde geld goed of slecht.

Waarschijnlijk zitten er goei en slechte bij elke fabrikant maar ik moet zeggen dat ik die gast niet gauw zal vergeten, zo onbeleefd als maar kon en te lui om te helpen donderen. Misschien niet represenatief voor RC in zijn geheel maar in ons geval was hun dienst na verkoop dus nul komma nul en een bron van ergernis!

Wat mijn ervaring bijgevolg betreft, RC komt hier niet meer binnen, zo simpel als dat!

En dat staat volledig los van het feit dat ook de plaatser hier zijn deel heeft geblunderd...

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
1
Punten
0
Zijn alle twee zeer kwaliteitsvolle producten imho

Lid geworden
21 dec 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
hoow wrote:
Zijn alle twee zeer kwaliteitsvolle producten imho

Inderdaad zeer sterk vergelijkbaar. Als je nog betere kwaliteit wil, heb je nog Schüco, en het prijsverschil is bij sommigen niet eens zoveel.

M

marnix van glassmetal

Guest
maar van deze keer is uw conclusie totaal verkeer andy en of caro.

R/C heeft helemaal niks te zien met wat jou is overkomen laat dat duidelijk zijn. En er zal van R/C uit zelf zeker niemand op een werf komen reparaties uitvoeren of "dingen " komen bezien.

Je moet hier in deze wel op de juiste uw pijlen richten

andy&caro

Lid
Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Beste Marnix,

Zoals reeds gezegd, kwam er iemand van de ramenfabrikant zelve...

Niet van een doorverkoper, installateur of ramenwasserij...van de fabriek zelve dus. :wink:

Andy

Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
andy&caro wrote:
Beste Marnix,

Niet van een doorverkoper, installateur of ramenwasserij...van de fabriek zelve dus. :wink:

Andy

Dat is net wat Marnix bedoelt. RC-system is helemaal geen ramenfabricant, maar een profielen-leverancier.

Wellicht werkte uw plaatser met één of andere tussenpersoon die de ramen voor hem maakt. En dit niet geheel volgens de regels wat blijkt uit uw nare ervaringen.

En dan is het ook verklaarbaar dat deze tussenpersoon niet al te bereidwillig was om u voort te helpen, dit zal hem wel een aardige duit gekost hebben....

Maar, zoals gezegd, RC heeft hier dan toch niets mee te maken ?

M

marnix van glassmetal

Guest
dan hoop ik nu dat andy weet dat er geen enkele verbintenis bestaat tussen R/C en de ramenfabrikant (wie dat ook mag zijn) buiten de relatie van leverancier/afnemer.

En R/C zelf zal geen afgevaardigde sturen integendeel er is zelfs nog een stap tussen in want .......

Vroeger verkocht R/C rechtsreeks. R/C is overgenomen door SAPA. daardoor werden de R/C producten verkocht via dealers. In Oost- vlaanderen wet ik met zekerheid dat dit Cuprochimique uit het Gentse was. Dus alvoorens je ook maar bij RC Lichterveld en/of Landen terecht kan moet je via Cuprochimique passeren.

Spijtig om het te zeggen maar R/C zal niet wakker liggen van een kleine probleemwerf. Dit heeft niks te zien met gebrek aan respect voor de klant maar de prioriteiten van R/C Sapa zijn van een andere orde. Moest Andy/Caro nu een werf hebben van bvb 2500 M2 aluminiu/glas en er is een probleem dan kan je R/C misschien wel uit hun hok lokken.

Ik weet dat dat op menselijk vlak misschien een beetje wringt dat je als "kleine" niet meetelt, maar we moeten beetje realistisch blijven ook

Ik ben ook ma "ne kleine" constructeur. Daarmee leer ik om te gaan voor wat betreft de relatie met mijn leveranciers.

Daaro msnap ik nog steeds niet waarom ge iets tegen R/C kunt hebben

andy&caro

Lid
Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
stevo! wrote:
andy&caro":3sloc7yu wrote:
Beste Marnix,

Andy

Dat is net wat Marnix bedoelt. RC-system is helemaal geen ramenfabricant, maar een profielen-leverancier.

Wellicht werkte uw plaatser met één of andere tussenpersoon die de ramen voor hem maakt. En dit niet geheel volgens de regels wat blijkt uit uw nare ervaringen.

En dan is het ook verklaarbaar dat deze tussenpersoon niet al te bereidwillig was om u voort te helpen, dit zal hem wel een aardige duit gekost hebben....

Maar, zoals gezegd, RC heeft hier dan toch niets mee te maken ?

In deze optiek, nee, dan zou je gelijk hebben. Maar zoals nu voor de derde keer vermeld, heb ik weldegelijk contact gehad met Sapa-Rc system nv uit Lichtervelde. De betreffende fabrikant resorteert ook onder deze groep dus wat iedereen blijkbaar denkt dat niet kan is weldegelijk het geval...

Heb trouwens bijkomend vraagje voor marnix: kan jij me zeggen hoe ik kan controleren dat mijn glaswerk effectief thermoplus 1.1 glas is? Staat dit ergens per code in de binnenkant van het glas?

Thx![/quote]

M

marnix van glassmetal

Guest
ge moogt mij altijd de naam doorgeven van die fabrikant van ramen die volgens jou bij de groep RC Sapa behoort hoor.

Ik ken Sapa al heel lang want zij maken of maakten deel uit van de Electrolux Groep maar Sapa heeft nooit geen belangstellng gehad voor één of ander (in hun ogen dan) klein constructie bedrijf hoor. Moest Sapa ooit belangstelling hebben om zo'n onderdeel in hun core bussines op te nemen dan zal je al eerder moeten gaan denken aan bvb een profel of zo;

Sapa is een multinational binnen een multinational hé.

en betreffende de isolatiewaarden van uw glas ? Kunt ge da nie vragen aan uwen schrijnwerker :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

in d ekode staat vermeld: productie datum /samenstelling en type van beglazing. Naam van de beglazing kan je toetsen aan de hand van de lijsten op het internet bij de diverse fabrikanten bvb ST Gobain/glaverbel

en de daarbij horende technische informatie. Deze code staat regelmatig vermeld op de afstandhouder (zilveren strip) tussen de glasbladen

M

marnix van glassmetal

Guest
ge moogt mij altijd de naam doorgeven van die fabrikant van ramen die volgens jou bij de groep RC Sapa behoort hoor.

Ik ken Sapa al heel lang want zij maken of maakten deel uit van de Electrolux Groep maar Sapa heeft nooit geen belangstellng gehad voor één of ander (in hun ogen dan) klein constructie bedrijf hoor. Moest Sapa ooit belangstelling hebben om zo'n onderdeel in hun core bussines op te nemen dan zal je al eerder moeten gaan denken aan bvb een profel of zo;

en betreffende de isolatiewaarden van uw glas ? Kunt ge da nie vragen aan uwen schrijnwerker :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

in d ekode staat vermeld: productie datum /samenstelling en type van beglazing. Naam van de beglazing kan je toetsen aan de hand van de lijsten op het internet bij de diverse fabrikanten bvb ST Gobain/glaverbel

en de daarbij horende technische informatie

andy&caro

Lid
Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
marnix van glassmetal wrote:

Foei Marnix, van mij niet te geloven én dan nog naar een naam te vragen, daar waar jij eerder deze week nog een onderbouwd betoog hield om geen namen van betrokkenen op dit forum of via Pb vrij te geven :wink: :twisted:

Soit, Van welke groep Sapa deel uitmaakt weet ik niet, enige dat ik wél weet is dat er hier iemand is geweest samen met mijn installateur en met de ramenfabrikant. aanleiding was een discussie rond ons gecenterd raam waarbij werd beweerd: (en ik probeer mijn terminologie deze keer juist te hebben)

1) door de plaatser: (mijnen aannemer dus)dat zij niet de (alle) schade hebben toegebracht waardoor het raam als het ware geschrankt vervormd was door verkeerd te plaatsen.

2) door de fabrikant: (die de ramen op maat fabriceerde) die in eerste instantie alle verantwoordelijkheid op de plaatser stak, na een eerste confrontatie de zaak ging bespreken op kantoor, om nadien alles plots op de verkeerd gewalste profielen stak en dus RC met de vinger wees, ondanks mijn vraag of zij geen kwaliteitscontrole hadden vóór tijdens of na de fabricage.

3) Door Sapa-RC, (fabrikant van profielen dus) die conclusie van fabrikant moest bijtreden na een blitsbezoek op de werf, omdat ik weigerde dat het raam nogmaals zou worden uitgebroken (wat dan uiteindelijk toch gebeurde onder druk van mijn architect omdat de kans op glasbreuk door te veel spanning op het glas niet denkbeeldig was)

Ofwel was diene mens niet van RC zelve en dus een goed acteur en hebben ze me allemaal in het ootje genomen, ofwel zal je moeten inzien dat er voor alles een eerste keer is... :wink:

Soit, ook dit was een niet zo energieke (lees gedemotiveerd) meneer die zonder te begroeten het raam ging bekijken om na 5 seconden iets neer te krabbelen en te besluiten met de gevleugelde woorden: "Was da hier allemaal..."

Resultaat na opnieuw een paar weken, raam werd uitgebroken (2de keer) en het duurde ettelijke maanden alvorens ik het terugkreeg, menig telefoongesprekken ten spijt!

Voila, nu weet ge't al!

marnix van glassmetal wrote:

Zal eens proberen... 8)

imarnix van glassmetal wrote:
n d ekode staat vermeld: productie datum /samenstelling en type van beglazing. Naam van de beglazing kan je toetsen aan de hand van de lijsten op het internet bij de diverse fabrikanten bvb ST Gobain/glaverbel

en de daarbij horende technische informatie

Thx!

andy&caro

Lid
Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Op glas van gecenterd raam staat er enkel Glaverbel thermoplus 06...

Iemans een link waar ik die lijst met codes kan vinden?

M

marnix van glassmetal

Guest
jama andy/caro als je mij die naam zou gegeven hebben via pb dan was/is het wel zo dat ik daar geen enkel belang aan heb Ik wilde dit alleen weten om al of niet te kunnen uitsluiten of die bepaalde ramenfabrikant onder deel uitmaakte van de SAPA groep wat ik dus in

twijfel trok/trek.

Bovenaan