• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ramen van finstral

Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.132
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kan mij iemand uitleggen hoe ik kan zien wat voor glas er geleverd is?

Ik heb namelijk veel problemen met mijn leverancier en hij heeft een gedeelte glas vervangen.

Mijn vertrouwen is ver zoek en ik had graag ook mijn glas gecontroleerd.



Mits dit van finstral komt staat het dus niet duidelijk in de raamrand wat voor glas dit is...



de enige code die ik terugvind in elk glas :

004286



Als er iemand is die me dit kan uitklaren die zou me een heel stuk verder helpen...





Ik heb bij het nieuw geplaatste glas gevraagd om de plakkers te laten zitten ter controle.



Hierop kan ik lezen :

glas : ipl 4 1.1 / 14-Ar-perl / KS6



Hieruit kan ik dan wel concluderen dat het om 1.1 k glas gaat maar de dikte van het glas vind ik niet direct terug...

Ik dacht misschien aan 4 mm / 14mm gas / 6mm ?



Klopt mijn redenering of niet ?
 
Lid geworden
9 apr 2008
Berichten
20
Waarderingsscore
0
Punten
0
kijk ma eens goed in de kader daar moet het allemaal instaan

groetjes
 
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.132
Waarderingsscore
0
Punten
0
pauluske wrote:
kijk ma eens goed in de kader daar moet het allemaal instaan

groetjes



Trust me kheb daar al 100x in gekeken ;)





Der staat datum van productie van het glas een volgnr en dan een vast nr (zoals je hierboven al ziet)
 
Lid geworden
12 jul 2009
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij zit en met het zelfde probleem, op de label staat ipl 4 1.1 / 14-ar-perl / KS6

Wij hebben om glas gevraags met de verdeling 4mm / 6mm om spiegeling te verminderen.

Nu oplevering van het huis dicht bij kom wil ik controleren of dit daadwerkelijk geleverd is.



Iemand een idee?



Wilco
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Er bestaat een eenvoudig "gereedschapje" om dikte van het glas en dikte van de spouw te meten. Je schrijnwerker zou dit moeten hebben, en anders eens informeren bij een glasfabrikant.
 
Lid geworden
28 jul 2009
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Morgen Kenny,



ik heb zelf een prijsofferte gekregen van een Finstral verdeler het mij aangeboden glas is 4/18/6.

Ik veronderstel dat het nummer 004286 een aanduiding is voor glas van 4 mm buiten

28 mm totale dikte

6mm binnen
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan