• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ramen PVC probleem om te maken.

mondeo17

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
8
Punten
8
Wij willen onze meranti ramen vervangen door PVC. Zoals op de foto's te zien, buitenkant is het metselwerk rond, maar binnen zijn de ramen recht.
Hebben een vertegenwoordiger van een firma die met Finstral werkt over de vloer gehad. Eerst geen probleem. Deze beweert nu (telefonisch) dat Finstral deze ramen niet kan maken. Zijn dit dan moeilijk te maken ramen in PVC?
 

Bijlagen

  • 20230319_180050.jpg
    20230319_180050.jpg
    121,6 KB · Weergaven: 62
  • 20230319_180012.jpg
    20230319_180012.jpg
    100,2 KB · Weergaven: 62
  • 20230319_180000.jpg
    20230319_180000.jpg
    87,2 KB · Weergaven: 62

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Als finstral die niet kan maken, dan zal je een andere firma moeten aanspreken
 

Tornadinho

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Berichten
1.161
Waarderingsscore
824
Punten
113
Is iets moeilijker maar zou normaal wel moeten lukken, misschien beter een paar bedrijven contacteren. Als ik snel eens op google kijk heeft deze installateur toch ronde ramen/deur in zijn toonzaal staan.
 

mondeo17

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
8
Punten
8
We waren bij Finstral uitgekomen omwille van het feit dat zij in PVC alleen werken met in de massa gekleurde profielen. Deze kan je kiezen in 6 verschillende kleuren en afwerkingen. Bij andere merken ga je dan al voor folie moeten kiezen. En dat proberen we te vermijden. Omwille van de problemen die sommigen hebben met folie.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Wat is het voordeel dat je denkt te krijgen met pvc ramen in plaats van meranti ?
 

mondeo17

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
8
Punten
8
Ik wil van het schilderen af. De meranti ramen zijn ook bijna 30j. oud. Zit dubbel glas van toen in. Ik denk dat nieuwe toch op verschillende punten, beter zullen scoren. Ik praat niet over terugverdientijd.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
We waren bij Finstral uitgekomen omwille van het feit dat zij in PVC alleen werken met in de massa gekleurde profielen. Deze kan je kiezen in 6 verschillende kleuren en afwerkingen. Bij andere merken ga je dan al voor folie moeten kiezen. En dat proberen we te vermijden. Omwille van de problemen die sommigen hebben met folie.
Misschien ook eens kijken naar de honderdduizenden die geen probleem hebben met hun 'folie'
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Schilderwerk is inderdaad een karweitje ... maar dat komt om de 10 jaar piepen mits goede voorbereiding en goede kwaliteitsverf.
Alle hier toch en ik zit dan nog met geerfde grenen ramen. En jij met meranti.
Niet denken dat je bij pvc geen onderhoud hebt, integendeel wat ik hoor van klanten is dat ze toch elk jaar met hun ramen bezig zijn en soms last hebben van koude bruggen.

Ik zou niet kijken naar de terugverdien balans maar eerder naar comfort.
En , ik ben bevoordeelt met mijn houten ramen, naar de degelijkheid.
 

mondeo17

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
8
Punten
8
Ik snap je reactie, maar ik wil er van af.??
En wat betreft de folie, het een en ander is mij verduidelijkt door Generaldude, ik had blijkbaar inderdaad vooroordelen.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Ik wil van het schilderen af. De meranti ramen zijn ook bijna 30j. oud. Zit dubbel glas van toen in. Ik denk dat nieuwe toch op verschillende punten, beter zullen scoren. Ik praat niet over terugverdientijd.
1 keer behandeld die meranti in 30 jaar?
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Is iets moeilijker maar zou normaal wel moeten lukken, misschien beter een paar bedrijven contacteren. Als ik snel eens op google kijk heeft deze installateur toch ronde ramen/deur in zijn toonzaal staan.
Ik denk niet dat de ronde vorm het probleem is.
Het zal wellicht het binnen stuk zijn (van rond naar vierkant) dat ze niet kunnen/willen opvullen
Dat is uit te timmeren en de plaatsers zullen dat niet doen
 

mondeo17

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
8
Punten
8
Ik wil van het schilderen af. De meranti ramen zijn ook bijna 30j. oud. Zit dubbel glas van toen in. Ik denk dat nieuwe toch op verschillende punten, beter zullen scoren. Ik praat niet over terugverdientijd.
1 keer behandeld die meranti in 30 jaar?
Nee, hoezo? De ramen werden en worden nog steeds perfect onderhouden. Maar op de zuidkant doe ik dan ook om de 2j.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Ik wil van het schilderen af. De meranti ramen zijn ook bijna 30j. oud. Zit dubbel glas van toen in. Ik denk dat nieuwe toch op verschillende punten, beter zullen scoren. Ik praat niet over terugverdientijd.
1 keer behandeld die meranti in 30 jaar?
Nee, hoezo? De ramen werden en worden nog steeds perfect onderhouden. Maar op de zuidkant doe ik dan ook om de 2j.
Met goede kwaliteit meranti is dit niet nodig
 
Lid geworden
5 jun 2022
Berichten
26
Waarderingsscore
10
Punten
3
Hoe wil je de ramen aan de binnenzijde afwerken? Je kan ook ramen nemen met een echt boog en dan aan de binnenzijde met een boog pleisteren. Dat is ook heel mooi.
 

mondeo17

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
91
Waarderingsscore
8
Punten
8
Mijn ramen zijn nu al rechthoekig aan de binnenzijde. Alleen de gevelsteen is rond gemetseld. Ik denk dat dat juist het probleem is.
 

Hurmie

Zeer Actief lid
Forumleiding
Lid geworden
14 apr 2010
Berichten
600
Waarderingsscore
243
Punten
43
Als de ramen terug rechthoekig mogen zijn zie ik in elk geval niet echt een probleem.
Een plaatje op het glas aan de binnen en buitenzijde + eventueel op de buitenkader ook om de binnenkant van de gevelsteen te verdoezelen. Allee zo doen wij het met aluminium ramen in elk geval.
 

brj

Nieuw Lid
Lid geworden
2 feb 2017
Berichten
56
Waarderingsscore
24
Punten
8
Dit is perfect te maken in PVC volgens hetzelfde principe als men destijds met het meranti schrijnwerk heeft gedaan. Je vertrekt van een recht raam en laat daar een valse center op maken. Ik werk met mijn bedrijf voor dit soort schrijnwerk al jaren samen met Deferme (https://www.deferme.com/nl/bedrijf.htm) uit Tessenderlo, ben steeds heel tevreden over de kwaliteit die zij hierin afleveren.

Folies die lossen is iets uit het verleden, dat komen we de afgelopen tien jaar zelden tot nooit meer tegen. Bij Finstral moeten ze iets doen om hun product aan te prijzen, voor de rest is hun profiel helemaal niet beter dan dat van een andere fabrikant. Misschien een van de redenen waarom sommige dealers er tegenwoordig een goedkoop profiel als alternatief bij aan durven bieden... ?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan